ziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 15 mei 2006 16:34

Hey Poesje
Ik ben nu voor school een werkstuk en presentatie aan het voorberieden over epilepsie. Ik vind het er best wel op lijken van wat jij verteld. Ik ben natuurlijk absoluut geen deskundige maar toen ik je verhaal las was het eerste wat ik dacht: het lijkt wel een beetje op epie :wink: .

Sterkte met de EEg-scan!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2006 19:09

Uhm, kijk er zijn verschillende soorten aanvallen van epilepsie.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 mei 2006 10:00

Dat weet ik Evelien! Wanneer het wel epilepsie zou zijn, zou het een lichte vorm zijn.. Maar goed, ik ben geen dokter of i.d.
Btw..thanks voor jullie reacties:)
Al had ik niet verwacht, dat er maar zo weinig forummers het herkennen!
We hadden het gister op de chat over de eeg-scan hé, heb het opgezocht op google..en het heeft echt die benaming! Dusss Eef! :P
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

André

Berichtdoor André » 21 mei 2006 16:39

Weet je inmiddels iets meer nu, of is het EEG onderzoek nog niet geweest?
En hoe is het de afgelopen week gegaan met de 'aanvallen'?

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 24 mei 2006 10:16

Ik weet nog niets! Er was me gezegd dat ik vorige week woensdag een EEG zou hebben. Maar heb toen een klein onderzoekje gehad wat met de reflexen te maken had. Dat bleek allemaal goed te zijn.
Maandag (29 mei) heb ik die EEG. Waarvan ik dan 13 juni (pas) de uitslag krijg. Afgelopen week had ik zondag en woensdagmorgen een aanval, en zaterdag heb ik er 3 gehad. Zo'n dag sloopt enorm veel energie! :| En deze week begon ook al niet fijn, want zondagmiddag had ik er weer 1.
Het wisselt elkaar allemaal af. Hopelijk kom ik 13 juni meer te weten, want ik moet er echt niet aan denken om nog zoveel weken dit te hebben..
Zo slim als nu heb ik het nog nooit gehad. Ik wil weer gewoon normaal zijn! Werken lukt me niet omdat ik consant hoofdpijn heb, en ontzettend moe ben. Alles lijkt teveel te zijn. Grr, dit past niet bij me.. :x

Herman Finkers

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 24 mei 2006 11:08

Echt super Balen voor je! Waar denk je zelf aan? of heb je geen idee wat het is?

André

Berichtdoor André » 24 mei 2006 15:18

Poesje schreef:Alles lijkt teveel te zijn. Grr, dit past niet bij me.. :x
Dat laatste klinkt iig heel bekent maar dan met als reden burn out die niet echt 'geneest'
Maar ik kan me goed voor stellen je wordt eigenlijk 'gewoon' van het ene moment op het andere in een andere manier van beleven/accepteren gezet, enzo.
Maar zover ben jij niet er is vast wel een passend medicijn/behandeling.
Hoe vervoer je je zelf nu, fiets, auto?
Sterkte en geduld gewenst met het wachten.

kort
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kort » 24 mei 2006 18:23

Poesje,

Sterkte joh! Wat moeilijk om maar steeds te moeten wachten.

Je weet het he?

Groetjes,
Kort

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 24 mei 2006 18:42

André schreef:Dat laatste klinkt iig heel bekent maar dan met als reden burn out die niet echt 'geneest'
Maar ik kan me goed voor stellen je wordt eigenlijk 'gewoon' van het ene moment op het andere in een andere manier van beleven/accepteren gezet, enzo.

Ik begin me ondertussen al af te vragen of het wel gewoon is hoe ik me voel. En of het wel epilepsie is. Tja, ik denk zoveeeeel..!

Maar zover ben jij niet er is vast wel een passend medicijn/behandeling.
Hoe vervoer je je zelf nu, fiets, auto?
Sterkte en geduld gewenst met het wachten.

Het kan ook zijn dat er uit die EEG niets naar voren komt, zodat ik dus nog geen medicijnen of whatever kan krijgen. Maar goed, nog maar niet aan denken..
Ik gebruik alleen m'n fiets als vervoermiddel! Maar sowieso ga ik nu niet vaak in m'n 1-tje weg, alsof er toch ergens de angst zit voor een 'aanval' onderweg.

Fijn dat jullie zo meeleven!:) Al voel ik me soms zo'n 'zeur'..

Herman Finkers

André

Berichtdoor André » 24 mei 2006 19:01

Mm, iemand van 20 zeurt niet met dit soort klachten vind ik.

kort
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kort » 24 mei 2006 19:07

Mm, iemand van 20 zeurt niet met dit soort klachten vind ik.

Helemaal mee eens!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2006 23:15

Nou poessie, bij mij konden ze in het begin ook niet vinden. Zo heb ik toen een aantal medicijnen geprobeert. En gekeken welke bij mij paste zeg maar.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 26 mei 2006 10:15

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik vind dat best link eigenlijk..
Wat denk je van bijwerkingen enz? Moet ik nu al helemaal niet aan denken! :wink:

Herman Finkers

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2006 12:03

Poesje schreef:Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik vind dat best link eigenlijk..
Wat denk je van bijwerkingen enz? Moet ik nu al helemaal niet aan denken! :wink:

Nou dat valt opzich best wel mee.

Ik weet niet of je nog andere medicijnen slikt. Tja dan kan het iets wat linker zijn. Maar ze weten echt wel wat voor medicijnen ze je geven. En naar aanleiding van de omschrijving van jouw aanvallen kunnen ze een heleboel! Ik heb maar 1 a 2 jaar medicijnen hoeven slikken. Wel behoorlijk moeten afkicken maar het is me gelukt.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 19 aug 2006 13:38

Al een tijdje niet gereageerd hier, maar zit nu even met iets.. :|
Maandag moet ik naar't ziekenhuis voor een mri-scan. Ik zou in oktober, maar er kwam een plek vrij..dus ik mocht. Maandag al..*bibber*
Geen idee wat die scan inhoud, en eerlijk gezegd zie ik er vreselijk tegenop. Ik weet niet wat ik moet verwachten enzo, en dat maakt een beetje 'bang'.. Is er iemand die een mri gehad heeft, en zou die me een beetje willen vertellen hoe het is enzo!?

Herman Finkers

Terug naar “Archief”