afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 mei 2006 20:38

Ha Lieve Mensen,

Bedankt voor al jullie toffe reacties. Het is niet normaal dat mijn hormoonhuishouding in de war is, maar het is wel logisch. En de dokter zegt dat je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken. En het maakt wel degelijk uit of ik nog 2,5 kilo afval omdat ik nu een zwevende maat heb. Ik pas net niet in de ene en ook niet niet in de andere....!
Bedankt voor al jullie zorgen, maar kheb nog geen anorexiaverschijnselen dus bedankt voor jullie goede zorgen. Ik wist dat ik een heleboel reacties zou uitlokken, maar je hebt altijd makkelijker prateen als je zelf niet in de situatie zit. En zolang het allemaal nog goed gaat maak ik me verder geen zorgen. Ook niet in die hormoonhuishouding die door de war is, want daar maakte de dokter zich ook geen zorgen over, dat komt vaker voor als je afvalt, en dat komt vanzelf weer goed. Dat is er echt niet opeens weer als ik gelijk stop!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 18 mei 2006 23:15

essieee schreef:Ik was vandaag bij de dietis....tssss....schamel weer!
Ik heb flink loperen foeteren...ben ik eindelijk 30 kilo kwijt...ben ik nog zo vet....Wordt soms zo moedeloos...maar ben meestal zeer optimistisch!!! :lol: :lol:

Ze zei ook dat ze overtuigd was dat de volgende 30 kilo me ook gaan lukken...wel stoer...Dus dat ga ik waarmaken! :lol:

Goed bezig!!! \:D/
Echt cool man! Super!
Refoweb is van ons allemaal :p

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 19 mei 2006 00:00

Essieee, je bent echt goed bezig! 8)
Succes er weer verder mee.. wat natuurlijk ook geldt voor alle andere afvallerrrs!
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 19 mei 2006 12:08

:D :D Ik heb mijn streefgewicht gehaald :D :D
en hier lees ik dat je dan moet stoppen, maar daar heb ik niet zoveel puf aan, het lijnen zit nu (vanaf jan.) zo in m'n systeem dat ik er gewoon mee doorga voorlopig. Maatje 36 haal ik toch nooit van mn leven, dat hoeft ook niet, maar ik ga door om dan wat meer marge te hebben voor als t me lukt om weer 'normaal' te gaan eten (dus ook af en toe een lekker bbq-tje enz).

O ja, wat ik heb gedaan is calorieën tellen. In het begin schreef ik het elke dag op en hield ik mij aan 1000 - 1200. Nu doe ik niet meer zo streng, maar dit is voor mij wel de beste manier. Bovendien eet ik bepaalde dingen echt niet meer, zoals patat, speklap, gebak...
(nou ja af en toe een half stukje)

-12 :!:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 mei 2006 15:35

Johanne schreef:Essieee, je bent echt goed bezig! 8)
Succes er weer verder mee.. wat natuurlijk ook geldt voor alle andere afvallerrrs!

En voor jou ook liefje...

Jij stijgt...uhm...daalt op goed!!! :lol: 8)

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 mei 2006 19:57

Hmmz omdat het er nu niet meer zo snel afgaat ben ik bij alles wat k eet bang dat k bijkom.. en dat terwijl ik er nog zo graag veel meer af wil...

Is er iemand die me even kan vertellen of wat ik vandaag op heb veel of weinig is..? Voor mn gevoel is het veel, terwijl het aan de andere kant best weinig lijkt...

(hierbij wel even bedenken dat ik pas rond 12.00 wakker werd, dus dat ontbijt en middageten wel een waren)
Plak ontbijtkoek
Liga
Beker optimel chocoladevla
2 energydrink light
Zuurkoolschotel
Bakje optimel kwark
Handje suikervrije winegums

-Narnia-

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 23 mei 2006 20:45

Je heb maar ongeveer 620 calorieen gebruikt. terwijl je als normale vrouw tussen de 1500 en 2000 moet zitten maar als je lijn mag het wel iets minder maar 620 is wel erg weinig..!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 mei 2006 20:47

maja schreef:Je heb maar ongeveer 620 calorieen gebruikt. terwijl je als normale vrouw tussen de 1500 en 2000 moet zitten maar als je lijn mag het wel iets minder maar 620 is wel erg weinig..!!

Ik denk dat het er toch wel iets meer dan 620 zijn hoor.. alleen mn avondeten zijn er volgens mij al meer dan 500..

-Narnia-

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 23 mei 2006 20:49

nee want zuurkool is vreselijk weinig calorieen!!! per opscheplepel 5 calorieen :D dus daar word je niet dik van!!

loesje

- 33,3 kg

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 mei 2006 20:56

maja schreef:nee want zuurkool is vreselijk weinig calorieen!!! per opscheplepel 5 calorieen :D dus daar word je niet dik van!!

Jamaarrrr de aardappels en alles die erdoorheen zitten tellen ook mee.. :P

-Narnia-

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 23 mei 2006 20:58

dat wel maar geloof niet dat het meer calorieen is dan 100 tog?
kijk maar eens op www.caloriechecker.nl daar kan je het zelf bekijken :P

loesje

- 33,3 kg

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 23 mei 2006 22:39

Gerdien B. schreef:Ik zat net Bijbelstudie voor te bereiden en toen kwm ik het volgende tegen in de Matthew Henry verklaring:

Eten en drinken zijn gaven van Gods goedheid aan ons. Het is daarom ondankbaar en goddeloos om die te misbruiken

:? :? :?

Dit is wel erg hard, maar denk dat er toch waaarheid in zit. Als we niet gezond eten en drinken helpen we ons lichaam in de vernieling. Daarvoor hebben wij ons lichaam niet gekregen.

Persoonlijk moest ik ook wel evne slikken toen ik dit zag staan.

Het gaat hier denk ik vooral om véél eten. In de tijd van Matthew Henry gaf men enorme maaltijden, waarbij men soms halverwege ging braken om zich weer verder vol te kunnen proppen. Het is dus in die richting bedoeld.

Enfin, hoe snel en blijvend 8 kg af te vallen?
:)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 mei 2006 07:35

het boekje van sonja bakker volgen! dat noem ik niet echt een dieet.. maar meer een andere leeftstijl.. het gaat daar om de combinaties en dat je natuurlijk niet teveel van alles moet nemen!

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 24 mei 2006 11:15

Tobbe schreef:
Gerdien B. schreef:Ik zat net Bijbelstudie voor te bereiden en toen kwm ik het volgende tegen in de Matthew Henry verklaring:

Eten en drinken zijn gaven van Gods goedheid aan ons. Het is daarom ondankbaar en goddeloos om die te misbruiken

:? :? :?

Dit is wel erg hard, maar denk dat er toch waaarheid in zit. Als we niet gezond eten en drinken helpen we ons lichaam in de vernieling. Daarvoor hebben wij ons lichaam niet gekregen.

Persoonlijk moest ik ook wel evne slikken toen ik dit zag staan.

Het gaat hier denk ik vooral om véél eten. In de tijd van Matthew Henry gaf men enorme maaltijden, waarbij men soms halverwege ging braken om zich weer verder vol te kunnen proppen. Het is dus in die richting bedoeld.

Enfin, hoe snel en blijvend 8 kg af te vallen?
:)

Zou ik niet doen meisje :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2006 17:30

Gerdien B. schreef:Persoonlijk moest ik ook wel evne slikken toen ik dit zag staan.

Eet jij zo ongezond dan?

Terug naar “Archief”