single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2006 19:42

Debor@ schreef:
Smurffie schreef:
Vooral in refokringen kunnen ze daar denk ik nogal wat van.

Idd. Veel vriendinnen van mij zijn verloofd, of zelfs al getrouwd. Ze zijn gemiddeld 1 jaar ouder. Ik heb bijna geen contact meer met ze, omdat ze met totaal andere zaken bezig zijn dan mij. Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20 :shock:
Aarch, dat vind ik altijd van die kansloze, tenenkrommende opmerkingen! Alsof het je doodsvonnis betekent! Alsof je ziel en zaligheid daar vanaf hangt! Alsof je eenzaam aan de rand der samenleving belandt en daar een eenzame dood gaat sterven, alsof er geen toekomst voor je is.

Mensen die nu na een dik half jaar vragen: 'En, nog geen nieuwe vriend?' Of: 'en, hoe is het nu met de liefde?'...

...hebben over 10 jaar misschien wel een ernstige huwelijkscrisis, of liggen in een scheiding.
Niet echt iets om jaloers op te zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 23 mei 2006 19:42

Boekenlezer schreef:Ik verdiep me dan ook niet in het vak psychologie. (In het verleden kon ik het nog wel eens interessant vinden.) Sociale omgang is volgens mij meer een kwestie van praktisch handelen.
Mhaw, je hoeft je ook niet meteen in psychologie te gaan verdiepen, dat is het andere uiterste.
Sociale omgang kan dan wel praktisch handelen zijn zoals jij het kennelijk beleefd.
Ik denk, om de tegenstelling even duidelijk te maken, je kunt ook asociaal praktisch handelen, dan voel ik me toch iets beter op m'n gemak bij b.v. een man/vrouw met wat inlevingsvermogen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 23 mei 2006 19:47

Boekenlezer schreef:
Debor@ schreef:
Smurffie schreef:

Idd. Veel vriendinnen van mij zijn verloofd, of zelfs al getrouwd. Ze zijn gemiddeld 1 jaar ouder. Ik heb bijna geen contact meer met ze, omdat ze met totaal andere zaken bezig zijn dan mij. Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20 :shock:
Aarch, dat vind ik altijd van die kansloze, tenenkrommende opmerkingen! Alsof het je doodsvonnis betekent! Alsof je ziel en zaligheid daar vanaf hangt! Alsof je eenzaam aan de rand der samenleving belandt en daar een eenzame dood gaat sterven, alsof er geen toekomst voor je is.

Mensen die nu na een dik half jaar vragen: 'En, nog geen nieuwe vriend?' Of: 'en, hoe is het nu met de liefde?'...

...hebben over 10 jaar misschien wel een ernstige huwelijkscrisis, of liggen in een scheiding.
Hehe, idd. Ik denk wel eens, stel dat ik morgen trouw. Kan ik vandaag over 10 jaar m'n 10-jarig huwelijksjubileum vieren.

Eigenlijk zie ik mezelf over 10 jaar van alles doen, maar in ieder geval níet mijn 10-jarig huwelijksjubileum vieren ;-)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2006 19:50

Boekenlezer schreef:
Debor@ schreef:
Smurffie schreef:

Dat is de 'misschien' inderdaad, maar ze kunnen ook heel gelukkig worden, en dat gun ik al mn (ex)vriendinnen ook van ganser harte, zolang ze mij maar niet lastig vallen met dat pannenset voor maar 150 euro bij de blokker. Dat deden ze wel, conclusie; overeenkomstige interesses zijn ver te zoeken. Gevolg; geen contact meer.

Ik heb nog 1 poging gedaan door voor te stellen om nog eens met de meiden weg te gaan. Daagje weg, heerlijk. Maar ze staarden me aan alsof ze water zagen branden..zo van;'' Weet je wel wat je zegt?''

Om ontopic te blijven; als het zó moet; Laat me dan maar lekker single blijven. Als het ook anders kan; Geen bezwaar, maar een must is het absoluut niet :)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 23 mei 2006 20:41

Ik stuur mijn vrouw een paar keer in een jaar met een stapel vriendinnen naar een hotel in een grote winkelstad. Heb ik ook 's een keer rust.

Ergo: ook binnen een huwelijk kan, ja moet er ruimte zijn voor individuele activiteiten. Dat houdt de boel fris.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 21:58

Rare vriendinnen heb jij Smurffie. Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om vriendinnen met vriend te vragen om iets leuks te doen, omdat je er vanuit gaat dat ze liever bij hun vriend zijn. Hmmm misschien hebben mensen dat ook wel bij mij :( Laatst vroeg ik twee vriendinnen om bij me te komen eten, dan neemt eentje haar vriend mee omdat hij anders zo alleen is en de ander excuseert zich dat die van haar er niet bij is. Terwijl ik het doodnormaal vind dat Borkdude lekker thuis zit te internetten...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 23 mei 2006 22:33

ach .. het perfecte huwelijk bestaat niet, dus ook daarin zijn dipjes en topjes.. en daar kan je van leren. Maar dat is met alles zo.. zijn ups en downs he ! Ook in een single leven !

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2006 22:50

Lalage schreef:Rare vriendinnen heb jij Smurffie. Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om vriendinnen met vriend te vragen om iets leuks te doen, omdat je er vanuit gaat dat ze liever bij hun vriend zijn. Hmmm misschien hebben mensen dat ook wel bij mij :( Laatst vroeg ik twee vriendinnen om bij me te komen eten, dan neemt eentje haar vriend mee omdat hij anders zo alleen is en de ander excuseert zich dat die van haar er niet bij is. Terwijl ik het doodnormaal vind dat Borkdude lekker thuis zit te internetten...

Misschien zijn het daarom ook geen vriendinnen meer..hoe l*llig dat ook klinkt. Ik ben er ook van overtuigd dat het aan mij ligt, in die zin, dat ik geen contact meer zoek. Heb er simpelweg geen behoefte meer aan.

Maar goed, ontopic maar weer :P

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 24 mei 2006 08:30

Lalage schreef:Rare vriendinnen heb jij Smurffie. Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om vriendinnen met vriend te vragen om iets leuks te doen, omdat je er vanuit gaat dat ze liever bij hun vriend zijn. Hmmm misschien hebben mensen dat ook wel bij mij :( Laatst vroeg ik twee vriendinnen om bij me te komen eten, dan neemt eentje haar vriend mee omdat hij anders zo alleen is en de ander excuseert zich dat die van haar er niet bij is. Terwijl ik het doodnormaal vind dat Borkdude lekker thuis zit te internetten...

een avondje of dagje weg is nog wel es te regelen bij de (helften van) stelletjes in mijn vriendengroep, maar vakanties natuurlijk niet meer,
dit jaar wordt klussen in me huis, maar volgend jaar ga ik denk ik maar met zo'n jongerengroepsreis ofzo mee, in je uppie vakantie houden is tenslotte ook niet alles ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 mei 2006 11:53

Mijn zus heeft vanaf haar 16e een relatie en is daar uiteindelijk ook mee getrouwd en is er nu heel gelukkig mee en doet allemaal wilde dingen als parashuut springen en motorrijden (als ik ooit trouw is hun huwelijk mijn voorbeeld)

Ik heb nooit een serieus te noemen relatie gehad maar ik heb enorm veel interessante contacten gemaakt, in het buitenland gewoond, trektochten gemaakt met vrienden. Ik scharrel door heel nederland alwaar ik bij jan en alleman blijf logeren. En gewoon mn eigen mening ontwikkeld, eigen beslissingen gemaakt, mn eigen spoor gevolgd etc. VOoralsnog geniet ik van mijn vrije bestaan en ik leer, beleef, ontwikkel etc. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om nu getrouwd te zjin en kinderen te verwachten (hoewel ik ook niet heel mn leven alleen zou willen blijven en later best een schaar aan (pleeg)kinderen zou willen grootbrengen daar ben ik eerlijk in, maar nu hoeft het gewoon nog even niet)

Uiteindelijk geloof ik dus dat het om je eigen levensinstelling gaat, of je nu getrouwd bent, een relatie hebt of single bent, wat je leven positief of negatief maakt. Hoewel ik wel denk dat 'ware liefde' wel 1 van de mooiste dingen is die je kan overkomen en iets in ieder mens bevredigd. Maar goed...dat is ook niet altijd rozengeur en manenschijn blijkt wel.

Ik zie wel hoe mijn leven loopt, ik focus me niet op een wens of doel die 'het ware geluk' zou moeten zijn (of dat nou een huwelijk is of een droombaan of whatever) daar is het leven te grillig en onberekenbaar voor en loopt dan alleen maar uit op terleurstellingen en ontevredenheid.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Zenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zenk » 24 mei 2006 12:21

Gaat nergens over, alsof je aan elkaar vastgegroeid zit ofzo :?
Als je getrouwd bent kan je genoeg bij elkaar zijn lijkt me.
Nu heb ik ook wel ''geluk'', want mijn vriendin woont tamelijk ver weg, zodat we alleen in het weekend bij elkaar zijn. Doordeweeks trekken we dus gewoon lekker ons eigen plan.
vergeet het korreltje zout niet

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2006 17:24

spacy schreef:

een avondje of dagje weg is nog wel es te regelen bij de (helften van) stelletjes in mijn vriendengroep, maar vakanties natuurlijk niet meer

Wat is daar nu weer 'natuurlijk' aan?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mei 2006 18:52

Smurffie schreef:
En bij dames kun je als man soms wel beter je IQ maar lekker met rust laten, want je krijgt daarmee toch geen vat op ze.

Of je nu wil of niet; dat is best een wijze opmerking 8) :wink:

(...met het bord eten op schoot. :J )

Het vervelende ervan is echter wel, dat je soms echt niet weet wat je van iets moet denken. Dat is ongeveer net zoals: voor een T-splitsing staan, en werkelijk geen idee hebben of je links of rechts zal moeten kiezen. #-o Terwijl er toch best behoorlijke consequenties aan de keuze hangen. (Het hangt een beetje van de situatie af in hoeverre deze vergelijking opgaat. Bij sommige situaties is het zo ernstig niet, maar in sommige andere situaties gaat het met dubbel gewicht op.)

Het is dan natuurlijk de kunst om daar niet over in te zitten, dat het allemaal zo ondoorzichtig is. 8) Is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als bepaalde dingen gevoelig liggen. :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2006 19:02

Boekenlezer schreef:
Smurffie schreef:
En bij dames kun je als man soms wel beter je IQ maar lekker met rust laten, want je krijgt daarmee toch geen vat op ze.

Of je nu wil of niet; dat is best een wijze opmerking 8) :wink:

(...met het bord eten op schoot. :J )

Het vervelende ervan is echter wel, dat je soms echt niet weet wat je van iets moet denken. Dat is ongeveer net zoals: voor een T-splitsing staan, en werkelijk geen idee hebben of je links of rechts zal moeten kiezen. #-o Terwijl er toch best behoorlijke consequenties aan de keuze hangen. (Het hangt een beetje van de situatie af in hoeverre deze vergelijking opgaat. Bij sommige situaties is het zo ernstig niet, maar in sommige andere situaties gaat het met dubbel gewicht op.)

Ik krijg meer het idee dat wát je precies doet niet eens zoveel uitmaakt. Als ze je toch al mag op de eoa onverklaarbare manier is alles goed, en zo niet, dan is alles fout - links, rechts, rechtdoor, whatever. 8)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 24 mei 2006 19:05

Aragorn schreef:een avondje of dagje weg is nog wel es te regelen bij de (helften van) stelletjes in mijn vriendengroep, maar vakanties natuurlijk niet meer

Wat is daar nu weer 'natuurlijk' aan?[/quote]

we hebben hier de leeftijd dat we allemaal een fulltime baan hebben,
en dan gaande 3 a 4 week vakantie voor hun al samen met beide families gepland worden.
Het is jammer, maar weinig aan te doen, de laatste 2 jaar heb ik er ook nog gfeen last van gehad hoor, omdat ik me met camping evangelisatie en een weekend flevo uitstekend vermaak, maar ja het begint inmiddels wel weer te kriebelen om eens verder weg te gaan.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Terug naar “Archief”