Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 mei 2006 16:59

Ben gelukkig geen alcoholist, maar ik ben van 15 á 20 glazen bier zeker weten niet laveloos!

Ik woon in Brabant en hier weten ze wel wat feesten is op zijn zachtst gezegd. Ging vroeger ook vaak uit enzo en kan je zeggen dat 20 glazen bier op een avond wel zo'n beetje het minimale was. We waren meestal met een man of 15 en bestelden een stuk of 75 biertjes elke keer tegelijk. Een stuk of 5 van die bedienladen vol dus. En gewoon heel de avond door.

Als je dat nog nooit gezien hebt zou ik zeggen: Kom hier een keer feesten. Dan kijk je vast je ogen uit.

Zelf heb ik er geen behoefte meer aan, maar toen was het wel gezellig :lol:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 mei 2006 18:41

hmm..... volgens mij bedoelen ze zulke dingen als ze het over drankmisbruik hebben :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2006 18:50

Markie, dat vind ik nou echt ziek. Als christen kan je dat toch niet maken. Je geniet dan ook totaal niet meer van wat je drinkt, het is gewoon naar binnen klokken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2006 19:05

Lalage schreef:Markie, dat vind ik nou echt ziek. Als christen kan je dat toch niet maken. Je geniet dan ook totaal niet meer van wat je drinkt, het is gewoon naar binnen klokken.

Waarom 'als christen'? Ik vind het sowieso ziek, of je nu christen bent ja of nee..

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 mei 2006 19:16

Jullie weten niet wat brabantse nachten zijn wordt me nu wel duidelijk :mrgreen:

Als je jong bent doe je graag welles gek toch? Ikke wel tenminste.

En christen? Dat interesseerde me helemaal geen zier toen eerlijk gezegd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2006 19:33

ooow... ik ben een braaf meisje... mijn record is 5 biertjes ofzo

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 22 mei 2006 20:26

Kmag graag een biertje drinken, na schooltijd bijvoorbeeld als het mooi weer ofzo is.

In het weekend drink ik alleen maar bier, maar wel zoveel dat ik me onder controle kan houden :lol:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 mei 2006 20:32

Lalage schreef:ooow... ik ben een braaf meisje... mijn record is 5 biertjes ofzo

Hehe, mijn record is iets in de 40. Hoeveel precies kan ik me niet meer herinneren :mrgreen:

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 22 mei 2006 20:34

als we het over mijn record gaan hebben praten we over ongeveer 17 flesjes over de namiddag en avond. Alleen de volgende dag was iets minder prettig... De avond zelf had ik me nog wel redelijk onder controle :)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 mei 2006 20:46

hermanmulder schreef:als we het over mijn record gaan hebben praten we over ongeveer 17 flesjes over de namiddag en avond. Alleen de volgende dag was iets minder prettig... De avond zelf had ik me nog wel redelijk onder controle :)

Das ongeveer net zoveel als 40 glazen denk ik. In een glas bier zit meer water namelijk.

Geen prettig gevoel de volgende dag nee. Kan ik me voorstellen :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 mei 2006 20:51

Ach, 40 is slechts iets meer dan een krat, dat heb ik ook wel eens gehaald. Niet echt iets waarvan je je bijzonder fit gaat voelen :wink: Overigens drink ik niet (te) veel meer, gelukkig heb ik geleerd maat te houden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 21:10

Markie schreef:
hermanmulder schreef:als we het over mijn record gaan hebben praten we over ongeveer 17 flesjes over de namiddag en avond. Alleen de volgende dag was iets minder prettig... De avond zelf had ik me nog wel redelijk onder controle :)

Das ongeveer net zoveel als 40 glazen denk ik. In een glas bier zit meer water namelijk.

Juist, dan is jouw record dus 17 flesjes en geen 24 en kun je niet zeggen wat een hele fles wodka met je zou doen.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 mei 2006 21:10

Lalage ik denk dat je daar trotser op mag zijn, dan de tegenovergestelde scores, katers/braken/of de hoveelheid glazen/flesjes/blikjes

Markie, hier kennen we de TT-nacht(en), voor de jeugd (en vele anderen geweldig) ook ik heb er wel braaf aan mee gedaan, tot katers aan toe,
maar als ik er nu naar kijk of er tussen rondloop, 'als christen' ;) vind ik het een best wel zielige vertoning, zoveel laveloze, dronken, luidruchtige lui, een bierlucht dat zo ongeveer buiten de stad nog te ruiken is, en een volgende dag van schoonmaken met grof geweld, want de menselijke uitwerpselen liggen gewoon in de steegjes en portieken.
De mens is al zijn dierlijke aard

Ja kom es een avondje feesten in Assen rond de TT, nou ik zou zeggen kom liever een avondje eerder om het gewoon op een rsutige manier te kunnen beleven inplaats van tussen dergelijk bezopen volk rond te moeten lopen
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2006 21:23

@spacy: ik snap dus wel dat je dingen wilt uitproberen, want dat deed ik toen ik 5 hertog Jan op had. Toen merkte ik dat m'n remming weg was, ik zei gewoon alles wat ik dacht (nog meer dan ik normaal doe, kan je nagaan :mrgreen: ) Maar nu denk ik wel: stel je voor dat Jezus net dan terug komt.... en ik weet nu wat er dan gebeurt. Dus na een speciaal biertje stop ik weer, want dan word ik al licht in m'n hoofd ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 21:56

Ach, Jezus vindt het vast niet erg dat je alles zegt wat je denkt. :wink:

Terug naar “Archief”