Moderator: Moderafo's
pol schreef:Stille tijd hoor je heel vaak. Wie houdt dat en wat doe je dan en hoe lang. Als je wilt vertel er eens wat over
Marnix schreef:pol schreef:Stille tijd hoor je heel vaak. Wie houdt dat en wat doe je dan en hoe lang. Als je wilt vertel er eens wat over
Het is gewoon bewust tijd op je agenda inplannen voor praten met God, luisteren naar Hem... nadenken over dingen die je hebt meegemaakt, wat God daarin van je vraagt of welke kant Hij met je opwil.... wat Hij als doel daarmee heeft... Hoe lang je dat doet, tja dat ligt eraan. het kan een kwartiertje zijn maar het kan ook zijn dat het veel langer is... dat merk je vanzelf. Je kan het dagelijks doen, je kan het ook 2x per week doen of zo... in ieder geval helpt het voor mij wel (ik doe het wel af en toe) om in de drukte van het leven daar tijd voor vrij te maken... doe ik dat niet, dan ben ik misschien druk met allerlei dingen en vergeet ik Bijbel te lezen, te bidden etc.
pol schreef:Dat herken ik dus ook: even dit en dan ga ik in de bijbel lezen... de telefoon gaat. Of je denkt eerst nog dat en dan..... huilt er een kind. Of er is nog een berg te doen en 's avonds ben je moe.... de dag is weer voorbij en wanneer heb je gelezen. Onder het eten een stukje. Dan zit je braaf in de bijbel en heb er geen aandacht bij. Dus wie weet er goede tips momenten of iets dergelijks??
Lalage schreef:Als ik naar m'n stage ga, doe ik dat in de trein. Maar ik ben vanochtend weer begonnen met ook thuis stille tijd houden, als ik niet naar m'n stage ga. Ik gebruik dan een boek met vragen bij de bijbel (van Alan Stibbs, echt een aanrader!) Verder bid ik en daar gebruik ik soms een schrift bij, waarin ik ook knipogen van God opschrijfzodat ik 't later weer kan lezen. Als ik dan twijfel, lees ik in dat schrift (het zijn inmiddels wel drie schriften) en dan word ik weer blij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten