Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 mei 2006 15:45

Andréa B. schreef:Verder lijkt het mij helemaal te gek om motor te rijden, maar ja, ben nog te jong... Nog een paar jaartjes wachten... Mn opa had vroeger een Harley Davidsson, die zijn sooo kick! Ben echt gek op die dingen :D

oew, erg mooi! :D maar wel duur :| en na elke rit alle bouten weer aandraaien ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 19 mei 2006 18:44

spacy schreef:
Andréa B. schreef:Verder lijkt het mij helemaal te gek om motor te rijden, maar ja, ben nog te jong... Nog een paar jaartjes wachten... Mn opa had vroeger een Harley Davidsson, die zijn sooo kick! Ben echt gek op die dingen :D

oew, erg mooi! :D maar wel duur :| en na elke rit alle bouten weer aandraaien ;)

Lekker toch, het blijft toch stiekum mijn droom. 8)
Enne verder vind ik smerig worden heerlijk (dus 'knutselen aan een motor lijkt me te gek, aan auto's vin ikt ook wel leuk), van de zomer zie je me ook meer in een ketelpak met een zwarte kop erboven dan normaal denk ik! :oops: :roll: (ga nl. bij mn vader werken :))
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 mei 2006 19:16

spacy schreef::D grijns! ja die schuivertjes horen erbij,
Ik denk wat betreft jou machine dat als er in een bocht er minder druk op het achterwiel staat en een plotselinge hoewel geringe acceleratie voor wat grip verlies kan zorgen.

Al kunnen de redenen heel divers zijn, het is ook zo dat na een periode van droge dagen er een laagje ontstaat op het wegdek die maar weinig water nodig heeft om op de eerst mot/regendag gladde situaties te veroorzaken.
nat maar schoon wegdek heeft wel genoeg grip.

Ik zit zelfs te denken om eens met een clubje rijders af te spreken eens naar zo'n Doorn refo avond of whatever te komen, direct een leuk doel om heen te rijden, en aangezien het zomer is zal het weer wel mee zitten.

Goed idee!

Ik herinner mij nog dat ik eind augustus 2003 naar mijn werk reed op mijn fiets. Ik nam de weg die ik iedere dag reed. In de bocht op het fietspad gleed mijn voorwiel plotseling weg. Daar had ik totaal niet op gerekend. Dat leverde een harde, gemene val op. Een paar diepe wonden op mijn rechterhand waarvan de littekens tot op de dag van vandaag nog altijd te herkennen zijn, een wond op mijn knie, en de eerste paar dagen wat moeizaam lopen van de blauwe plekken.
Daar speelde duidelijk meer dan slechts wat water, dat was wel duidelijk. Het was een plek onder de bomen.
Het was toen regenachtig na een lange droge tijd. Ik herinner mij nog dat men waarschuwde voor gladheid. Ik lette daarom aanvankelijk wel goed op, als ik me goed herinner, maar ontdekte weinig gladheid.

Vandaag maakte een scooterrijder nog een schuiver. Ik reed op mijn fiets, hoorde ineens een geluid. Toen ik achterom keek, zag ik een scooterrijder op de grond liggen. Die had blijkbaar wat te hard geremd. Die zal nou wel geschaafde handen hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 mei 2006 19:20

Andréa B. schreef:@ Tweetietwee, sorry, maar ik vind je een beetje overdreven. Met de fiets heb gelukkig niet vaak ongelukken hè. Ik heb zelf al een aantal fietsongelukken gehad (niet allemaal met een auto) Maar een keer ben ik zo ongenadig hard op mn plaat gegaan dat ik bijna niets meer kon. Gat in mn kop, tand vast in mn lip, knie open tot bijna op het bot, knie zwaar gekneust, voet gekneust, en over mn hele rechterkant schaafwonden en blauwe plekken, en dat was op de fiets. Kon zelf niet meer opstaan, en had geen gevoel meer in mn rechter been (gelukkig is dat helemaal over, maar van mn knie heb ik nog vaak last). Op de fiets heb je geen pak aan (duhh) en op een moter wel. Tuurlijk je ben wel 'gevoelig' voor ongelukken op de motor, en als je er een heb is het vaak ook slecht. Maar zo vaak gebeuren ze niet. Als je motor rijd weet je ook wel dat je gevoeliger ben voor ongelukken dan met een auto, dan lijkt mij dat je daar ook wel naar rij... Tenminste, iedereen die ik kan die motor rijd, doet dat igg wel. Ik vind niet dat je zo'n reactie moet geven, iedereen is razend enthoisiast (hoe schrijf je da? :? ) en dan moet jij weer zo iets plaatsen, beetje raarrrrr. (is mijn mening, dus neem het me niet kwalijk)

Verder lijkt het mij helemaal te gek om motor te rijden, maar ja, ben nog te jong... Nog een paar jaartjes wachten... Mn opa had vroeger een Harley Davidsson, die zijn sooo kick! Ben echt gek op die dingen :D

Een motorfiets met V2-motorblok is gewèldig! Al val ik dan meer op sportmotoren. Motoren van het type: Aprilia RSV, Ducati (of deze), Honda VTR 1000 SP.
Dat stoere V2-geluid mis ik wel een beetje met mijn 4-cilinder in lijn. Dat geluid, waarbij je je schouders breder voelt worden. Waarbij je gaat denken: "Ik heb geen verlengstuk voor mijn ego meer nodig, want daar zorgt mijn motor wel voor!"
Een Suzuki SV650S had ik in bepaalde opzichten blijkbaar toch leuker gevonden. Maar dan had ik wat meer geld neer moeten tellen. Mijn motor heeft een hogere topsnelheid, maar dat heb ik tot nu toe bij lange na nog niet gereden.

Als ik van mijn fiets gevallen was, had ik meer verwondingen gehad dan met mijn motor.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 mei 2006 17:32

Vandaag mn eerste echte motorrijles gehad.. (2e eigenlijk, 1e was alleen maar uitleg, zooooveel verstand had ik er niet van ;)).
T was echt heel gaaf! Geluk met het weer, tussen de buien door, en het ging best goed vond ik voor de 1e keer.. Die kerel vond het ook, dus das wel leuk!
jajaja maandag weer :P
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

André

Berichtdoor André » 24 mei 2006 17:55

nonno schreef:Vandaag mn eerste echte motorrijles gehad.. (2e eigenlijk, 1e was alleen maar uitleg, zooooveel verstand had ik er niet van ;)).
T was echt heel gaaf! Geluk met het weer, tussen de buien door, en het ging best goed vond ik voor de 1e keer.. Die kerel vond het ook, dus das wel leuk!
Goed bezig! 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mei 2006 19:04

nonno schreef:Vandaag mn eerste echte motorrijles gehad.. (2e eigenlijk, 1e was alleen maar uitleg, zooooveel verstand had ik er niet van ;)).

Het was voor mij ook een mooie ervaring, dat lessen. En de dag dat ik geslaagd was voor mijn rijbewijs voelde alsof ik pas verkering had gekregen, zo'n mooi gevoel was dat.
Alleen ben je na het behalen van je rijbewijs wel zo ongeveer verplicht om een motor aan te schaffen. Doe je dat niet, dan is dat zóóó jammer...!!

Mijn motor staat momenteel helaas bij de dealer. Vanwege die schuiver van vorige week moet er even wat aan vervangen worden. Ik hoop eigenlijk wel dat ik er komende zaterdag weer over beschikken kan. Kan ik er volgende week weer mee naar mijn werk karren, als het weer niet te erg tegenwerkt. Dan ben ik 's middags wat eerder thuis.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 mei 2006 19:16

goed bezig nonno!!!

kan ik al iets afspreken om een keertje achterop mee te mogen? :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 24 mei 2006 19:35

Gerdien B. schreef:goed bezig nonno!!!

Ga gewoon lessen met haar samen joh. :P

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 mei 2006 19:38

André schreef:

Ga gewoon lessen met haar samen joh. :P

nee, dan zou ik eigenlijk eerder voor vrachtwagen gaan 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 26 mei 2006 12:06

Altijd altijd!!
Ik doe: vrachtauto na motor 8) .. dus als je ff wacht kan je met beiden mee ;)

@boekenlezer: ah ja, ik ben ook zoooow verliefd he :mrgreen: Maar je hebt gelijk, n motor moet er zeker komen! Anders 'leen' ik er wel een van de rest van de familie. Ze zijn hier nl besmet met het motor-virus, wat we helemaaal niet erg vinden :D
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 jun 2006 20:21

Vanaf morgen ga ik weer met de motor naar het werk. Ik heb namelijk vanavond kans gezien hem op te halen van de motorzaak. Op andere dagen ging het niet, omdat ik altijd pas na 18:00 thuis was, als ik met de trein van het werk kwam.
Tja, dat is ook een verschil, die thuiskomsttijd! Met de motor ben ik makkelijk om 17:30 thuis! En ik kan 's morgens wat rustiger aan doen, omdat ik wat meer tijd heb. Dan eet ik gewoon thuis, i.p.v. in de trein.

Het is trouwens net alsof de motor nu net even rustiger is van karakter dan hij was. Alsof hij zich ietsje rustiger en minder nukkig laat wegrijden. Zou de monteur van de motorzaak hem ietsje anders afgesteld hebben? Het viel me op dat ik er zo moeiteloos zonder onregelmatigheidjes mee kon weg rijden. Net alsof hij ietsje tammer aanvoelt. Of zouden het voorstellingen in mijn geheugen zijn, die wat overdreven vormen aangenomen hebben, in de tijd dat ik er niet op gereden heb? Of zou ik alle eerdere indrukken goed verwerkt hebben, en nu beter kunnen rijden? Ach, ik vind het wel prima. Met mijn bescheiden staat van dienst heb je nog heel wat te leren als motorrijder.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jun 2006 22:00

2e pinksterdag gaat het lekker weer worden volgend de weerman :)
Als het doorgaat gaan we een dagje toeren met de motor
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 jun 2006 15:07

wat trouwens een erg leuk topic is, op het Nederlandse motorfreaks forum:

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/24701/1

de grootste sleutel blunders :lol:
erg vermakelijk hoeveel per ongeluk veroorzaakte (of net niet) schade daar de revue passeert.

qua taalgebruik is het bij sommige sleutelaars alleen wat minders :|
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 jun 2006 17:19

Vandaag weer met de motor naar en van mijn werk gegaan.
Dat bevalt toch stukken beter dan de trein, zeg!

Ik was zeker 3 kwartier eerder thuis, dan wanneer ik met de trein was gegaan! Als er 2 Boekenlezers waren, en de ene zou met de motor gaan, en die andere met de trein naar huis, dan zou die eerste Boekenlezer mooi het eten kunnen koken, wat gaar zou zijn als de tweede Boekenlezer thuis komt. :mrgreen:
Een ander voordeel van de motor, is dat je niet de hele tijd in zo'n muffe ruimte hoeft te zitten. Je kan gewoon frisse lucht ademen. Dat mis je in een auto ook.
En vanmorgen had ik de mazzel dat er onderweg geen enkele file stond.
Wat files betreft, ben ik voorlopig eerder een voorzichtige, dan een snelle filerijder. Ik zie nogal wat motorrijders het sneller doen dan ik. Dat doen ze trouwens niet altijd helemaal volgens de regels.

Terug naar “Algemene Zaken”