single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 mei 2006 12:13

Lalage schreef:heej Boekenlezer, even om je op te beuren: Mijn vader vroeg op een gegeven moment aan mij waarom ik altijd op hoogbegaafde jongens viel :oops: :mrgreen: Het is wel bekend dat vrouwen graag een iets intelligentere man willen. Daarom is het voor laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen ook moeilijk om aan een partner te komen. Duzzz misschien kom je wel een hoog opgeleide vrouw tegen die je leuk vindt :)
(ik heb m'n slimme jochie al gevonden :D )

ja, ik wilde eerst niet persé een vriend die slimmer was dan ik (vond dat intelligentie niets te maken had met liefde), dat heb ik ff meegmaakt, maar dat was echt niks! (ik zal niet in details treden)
mn omgeving raadde ten zeerste aan om alleen iets te beginnen met iemand die en leuk en slimmer was. Achteraf ben ik er wel blij om, kan ik tenminste tegen mn man opkijken.

André

Berichtdoor André » 18 mei 2006 13:29

tweetietwee schreef:
Lalage schreef:heej Boekenlezer, even om je op te beuren: Mijn vader vroeg op een gegeven moment aan mij waarom ik altijd op hoogbegaafde jongens viel :oops: :mrgreen: Het is wel bekend dat vrouwen graag een iets intelligentere man willen. Daarom is het voor laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen ook moeilijk om aan een partner te komen. Duzzz misschien kom je wel een hoog opgeleide vrouw tegen die je leuk vindt :)
(ik heb m'n slimme jochie al gevonden :D )

ja, ik wilde eerst niet persé een vriend die slimmer was dan ik (vond dat intelligentie niets te maken had met liefde), dat heb ik ff meegmaakt, maar dat was echt niks! (ik zal niet in details treden)
mn omgeving raadde ten zeerste aan om alleen iets te beginnen met iemand die en leuk en slimmer was. Achteraf ben ik er wel blij om, kan ik tenminste tegen mn man opkijken.
Op EQ 'sorteren' heeft ook wel iets trouwens. :P

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 13:34

ja, levenservaring, EQ, intelligentie... en ga zo maar door. Conclusie, je kunt beter single blijven?

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 18 mei 2006 13:35

Nou je 't zegt ;-)
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mei 2006 13:38

Blijf maar single, totdat je op een dag iemand tegenkomt waarvan je denkt: Huh, ik wist niet dat zo iemand kon bestaan, die zo goed bij mij past!

André

Berichtdoor André » 18 mei 2006 13:39

Acire schreef:ja, levenservaring, EQ, intelligentie... en ga zo maar door. Conclusie, je kunt beter single blijven?
Neuh, niet perse, je kunt ook bidden tot God dat Hij je in dezen de weg wil wijzen, toch?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 13:42

Ja, Andre, daar heb je gelijk in. Ik merk dat ik het veel te graag in eigen handen houd. Als ik het aan God overgeef kan het zijn dat ik geen single blijf, terwijl ik dat veel te graag wil zijn!!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 18 mei 2006 14:45

maar slim zijn is in veel gevallen best wel lastig te meten hoor
ik denk dat vooral Nederland zo'n land is waar genoeg mensen op hun luie donder door hun schoocarriere heen zijn gekomen, hier zit er ook zo een dit te typen... dus dat dat niet snel op basis van testjes of diploma's te meten is.

en was het daarnaast niet zo, gezien jullie ook EQ noemen, dat mensen met erg hoge IQ's weer een matig ontwikkeld EQ heeft ?
of is dat een broodje aap wat inmiddels al door onderzoek is weersproken ?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 mei 2006 16:32

spacy schreef:maar slim zijn is in veel gevallen best wel lastig te meten hoor
ik denk dat vooral Nederland zo'n land is waar genoeg mensen op hun luie donder door hun schoocarriere heen zijn gekomen, hier zit er ook zo een dit te typen... dus dat dat niet snel op basis van testjes of diploma's te meten is.

en was het daarnaast niet zo, gezien jullie ook EQ noemen, dat mensen met erg hoge IQ's weer een matig ontwikkeld EQ heeft ?

ach over het algemeen gaat het nog wel op denk ik.

Ik viel alleen over lage IQ's en niet over een laag EQ, want dat heb ik zelf ook!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2006 17:19

spacy schreef:en was het daarnaast niet zo, gezien jullie ook EQ noemen, dat mensen met erg hoge IQ's weer een matig ontwikkeld EQ heeft ?

Ja, het is. :)

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 22 mei 2006 13:31

:puh: Iedereen krijgt 150 punten int begin van zijn/haar leven en kan die verdelen (of die worden verdeeld) tussen EQ en IQ :puh: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 13:32

Shit! Had ik er perongeluk al 97 in Spirituele resp. Seksuele Intelligentie gestopt.. 8)

Dat schijnt ook al te bestaan tegenwoordig.. :roll:
Laatst gewijzigd door Aragorn op 22 mei 2006 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 mei 2006 13:53

Acire schreef:Als ik het aan God overgeef kan het zijn dat ik geen single blijf, terwijl ik dat veel te graag wil zijn!!

Dwingt God jou dan uiteindelijk tot het accepteren van iemand die je te Zijner tijd tegenkomt, als je je aan Hem overgeeft? Je bepaalt toch uiteindelijk zelf of je met iemand verder gaat? Overigens lijkt de bijbelse God niet heel happig als het gaat om het arrangeren van stelletjes; het is immers beter als je 'blijft gelijk Paulus'. :)

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 22 mei 2006 15:34

Shit! Had ik er perongeluk al 97 in Spirituele resp. Seksuele Intelligentie gestopt.. 8)

Dat schijnt ook al te bestaan tegenwoordig.. :roll:

Zucht...
dus nog 53 puntjes over... ookal zou je deze puntjes allemaal besteden aan één van de twee; je zou waarschijnlijk niet mee kunnen komen met de 'gemiddelden'... Enne, de keren dat ik je ontmoet heb, straalde je toch wel iets meer intelligentie (IQ dus) uit dan '53', en iemand met een EQ van 53 (als dat qua niveau vergelijkbaar is met IQ) komt waarschijnlijk niet zo snel aan een vriendin :mrgreen: (komt überhaupt waarschijnlijk niet aan een vriendin)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 15:40

Hm, je vergeet de seksuele intelligentiequotiënt he, dat verklaart vast de vriendin al. :P En voor de rest, ach, door mijn hoog ontwikkelde spiritualiteit kan ik anderen op zielsniveau zo goed aanvoelen dat ze denken dat daar een hoog IQ dan wel EQ achter zit. 8)

Terug naar “Archief”