Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 mei 2006 12:26

Katlheen schreef:Ja! Laat ik het zo zeggen, de mensen die ik vaak in mijn stamkroeg zie, zitten ook op zondag keurig in de kerk. Niet echt vrijwillig (en dat voor volwassenen), maar meer omdat ze moeten. Maar goed, dat is hun probleem, zeg ik altijd maar. Maar als je mij vraagt, hebben ze een alcoholprobleem....JA. En tevens ook gokproblemen, maar dat terzijde.

Het is triest om te moeten zeggen ja, maar ik zie er vrij veel, waarvan ik weet dat ze naar een kerk gaan, die toch duidelijk niet van de drank kunnen afblijven. Nu drink ik ook wel alcohol, maar als ik zie dat die mensen op een avond minstens 15 flesjes bier naar binnen werken, dan denk ik niet dat het gezond is. Ik doe het toch met wat minder!

Op zich is alcohol afhankelijkheid niet afhankelijk van hoeveel je drinkt, maar of je nog zonder kunt....
Meer mensen de ervaring van kathleen? Wat kunnen we hier als christenen aan doen?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2006 12:32

Nee, maar als ik die mensen het ene biertje na het andere zie wegtikken, dan denk ik dat je toch echt wel afhankelijk bent van alcohol hoor.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 12:34

Poesje schreef:
MissF schreef:maar ik ben nog steeds een beetje van het oude stempel en vind een vrouw die in het openbaar aan een brieflesje lurkt echt ordinair ;)

Vind ik ook! :) Mij zul je er dus ook niet mee zien..
Mij zie je er sowieso niet mee, ik drink nooit alcohol!:wink:

ow helluppie, jullie vinden mij dus echt ordinair... hmm... :roll: Wat moet ik daar nu mee? *denkt*

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 18 mei 2006 12:48

Acire schreef:
Poesje schreef:
MissF schreef:maar ik ben nog steeds een beetje van het oude stempel en vind een vrouw die in het openbaar aan een brieflesje lurkt echt ordinair ;)

Vind ik ook! :) Mij zul je er dus ook niet mee zien..
Mij zie je er sowieso niet mee, ik drink nooit alcohol!:wink:

ow helluppie, jullie vinden mij dus echt ordinair... hmm... :roll: Wat moet ik daar nu mee? *denkt*

* vraagt zich af waarom Acire er uberhaupt iets mee moet..*
Als jij er zelf geen moeite mee hebt, moet je dat gewoon blijven doen!
Ook al vinden MissF en ik je dan ordinair! :)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Maaike

Re: Alcohol drinken

Berichtdoor Maaike » 18 mei 2006 12:56

hamlap schreef:Hoeveel alchohol drinken jullie?
Zelf heb ik al weken lang geen druppel alcohol binnengekregen, maar ik heb zo'n idee dat ik daar mee een uitzondering ben....

Hier nog een nuttige link over de gevolgen op je lichaam van alcoholgebruik:
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/alcohol.php

Afbeelding

Ik houdt niet zo van pure alcohol...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 12:57

Naja... Als ik een ander 'stoor' door bepaald gedrag, dan denk ik erover na of dat anders kan :)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2006 13:16

Ach, ik vind sommige mensen ook heel raar aan hun kopje thee lurken, maar of ze dat dan moeten veranderen? Ik zou zeggen, lekker doorlurken aan je bierflesje, met je pink omhoog. Staat dan toch net even anders :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 18 mei 2006 13:25

tweetietwee schreef:Zag gister nog Jong over drankverslaving, heb het idee dat binnen onze 'zuil' veel meer alcoholafhankelijkheid voor komt dan ik en anderen misschien denken. Wat is jullie idee daar over, ervaring mee?
Het is iets anders, er is sowieso meer alcoholafhankelijkheid/verslaving als dat je zou vermoeden, in welke zuil dan ook.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 mei 2006 13:31

André schreef:
tweetietwee schreef:Zag gister nog Jong over drankverslaving, heb het idee dat binnen onze 'zuil' veel meer alcoholafhankelijkheid voor komt dan ik en anderen misschien denken. Wat is jullie idee daar over, ervaring mee?
Het is iets anders, er is sowieso meer alcoholafhankelijkheid/verslaving als dat je zou vermoeden, in welke zuil dan ook.

wat bedoel je met: het is iets anders!

dat is waar: in elke zuil. Maar in onze zuil misschien meer dan wij denken. (ik bedoel dat we het snel te laag inschatten)

in nederland zijn ongeveer 1 miljoen alcoholverlsaafden/afhankelijken

André

Berichtdoor André » 18 mei 2006 13:37

tweetietwee schreef:wat bedoel je met: het is iets anders!
Het is iets algemener.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mei 2006 13:38

Gisteravond ging het bij Jong over alcoholisme. Kan je nog kijken op de website van de EO.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 13:40

Lalage schreef:Gisteravond ging het bij Jong over alcoholisme. Kan je nog kijken op de website van de EO.

Daar ging het net over, grapjas :mrgreen:

Enne, het zou best kunnen in onze zuil. Als je naar dat 'keetgebeuren' kijkt, daar word onwijs veel gezopen. Die keten staan op het platteland, en in de 'boerendorpen' wonen gemiddeld meer mensen uit 'onze zuil'.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mei 2006 13:43

daar ben ik ook bang voor. Kijk ook allleen maar naar die zo genoemde 'refo'cafe's. Als ergens veel gedronken word is het daar wel.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 18 mei 2006 13:45

Zou het ook zo kunnen zijn, wat thuis niet mag/kan doen we buiten de deur wel?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2006 13:56

Dat heeft er ook mee te maken. Als je thuis altijd wordt kortgehouden omtrent alcohol nuttigen, dan kan je flink doorslaan als je in de kroeg zit. Of zie bijvoorbeeld van die jongelui, ook uit de refo zuil, die gaan camperen, en er een sport van maken om gewoon zoveel mogelijk kratjes bier er doorheen te zuipen. Want dat is het gewoon, ordinair zuipen.
Maar nogmaals, ik denk zeker dat het ermee te maken heeft.

Terug naar “Archief”