Mannenzaken (met mannenhumor)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Mannenzaken (met mannenhumor)

Berichtdoor leclerc » 18 mei 2006 10:21

Othello schreef:
leclerc schreef:tot slot wil ik iedereen ook meegeven dat mannen serieuze onderwerpen vaak met een vleugje humor tegemoet treden om het voor zichzelf makkelijk te maken. Dat is iets wat imho typuisch iets mannelijks is. En binnen een bepaalde bandbreedte moet die humor ook wel te respecteren zijn.

Jij begrijpt het.

Als topicstarter mag dit topic van mij gesloten worden, zodat we elders opnieuw kunnen beginnen. Bij voorkeur in Relaties, omdat mijn opzet was om over typische mannenzaken te spreken die zich voordoen in een relatie. En wij spreken met elkaar af dat we ons niet al te plastisch meer uitdrukken als het gaat om de erogene zones van ons mannelijk lichaam. Als de mods ons dan enige ruimte geven om bepaalde dingen wel met een vleugje humor en op wat subtielere wijze te benoemen, komt het allemaal weer goed.

Kunnen we daar allemaal mee leven? Wat mij betreft opent een of andere mod dan een nieuw topic in Relaties, en kan deze de versnipperaar in.

Mijn voorstel: Open een nieuw topic met als naam "mannenzaken"en probeer daarin niet off-topic te gaan (waar ondergetekende zelf ook hard aan mee heeft gedaan)

Het lijkt me leuk om hier verder te gaan hoe mannen precaire onderwerpen wensen te benaderen. Persoonlijk benader ik serieuze dingen vaak van de lollige kant, maar bedoel het serieus. is dit iets van mij? of herkennen de andere mannen zich hier ook in?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mei 2006 10:31

Waarschijnlijk word ik geacht me er niet mee te bemoeien, maar tóch.. 8)

Ik denk dat het gewoon aan je karakter ligt, of je nu man of vrouw bent. Niet alleen dit soort zaken trouwens, ook geloofszaken bijv. Helaas wordt een grapje over dit soort zaken vaak als 'schunnig' gezien, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, maar omdat (zeker vanuit christelijk oogpunt) alles wat met dit onderwerp te maken heeft taboe is, is het ineens schunnig.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 18 mei 2006 10:41

Ik heb wel het idee wat jij bedoelt met "dit soort zaken" maar mannenzaken liggen wel wat breder dan de dingen des vlezes. :wink:
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mei 2006 10:44

leclerc schreef:Ik heb wel het idee wat jij bedoelt met "dit soort zaken" maar mannenzaken liggen wel wat breder dan de dingen des vlezes. :wink:

Hm, oke, ik dacht eigenlijk naar aanleiding van het vorige topic, waar het wel degelijk over de dingen des vlezes ging. :)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 10:46

Ik herken me er wel in, Leclerc. Ik ben gelukkig gezegend met een partner met wie ik heel open over intieme zaken kan praten. Maar het gaat inderdaad (en vooral van mijn zijde) vaak gepaard met een lach.

In een ontspannen sfeer praat je nu eenmaal makkelijker dan wanneer je heel plechtstatig en vol ootmoed probeert dingen bespreekbaar te maken (ja, dit is een goed bedoelde steek onder water naar de mods :wink:)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 10:49

Smurffie schreef:
leclerc schreef:Ik heb wel het idee wat jij bedoelt met "dit soort zaken" maar mannenzaken liggen wel wat breder dan de dingen des vlezes. :wink:

Hm, oke, ik dacht eigenlijk naar aanleiding van het vorige topic, waar het wel degelijk over de dingen des vlezes ging. :)

Nou, als het bijvoorbeeld over geloofszaken gaat, ben ik nogal fel. Terwijl mijn vrouw juist probeert de positieve dingen te benoemen, ben ik geneigd om erg kritisch te zijn. Daarin kiezen we dus ook voor een andere benadering.

Misschien is dat dus typerend voor het verschil tussen man en vrouw: een man gaat recht door zee, reageert soms op het botte af. Een vrouw houdt een heel verhaal en heeft pas na tien minuten door dat ze nog steeds haar punt niet heeft gemaakt...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mei 2006 10:54

Othello schreef:
Smurffie schreef:

Nou, als het bijvoorbeeld over geloofszaken gaat, ben ik nogal fel. Terwijl mijn vrouw juist probeert de positieve dingen te benoemen, ben ik geneigd om erg kritisch te zijn. Daarin kiezen we dus ook voor een andere benadering.

Misschien is dat dus typerend voor het verschil tussen man en vrouw: een man gaat recht door zee, reageert soms op het botte af. Een vrouw houdt een heel verhaal en heeft pas na tien minuten door dat ze nog steeds haar punt niet heeft gemaakt...

al gaat dat niet bij elk stel op ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mei 2006 10:55

Ik heb sowieso een hekel aan gesprekken met een negatieve lading, dus probeer ik meestal positief te blijven, wat je negen van de tien keer alleen kunt bereiken met humor :)

Wat betreft geloofszaken heb ik wel eens de neiging om over de rand te gaan, wat eigenlijk niet goed is natuurlijk.

Dat vrouwen ergens lang omheen draaien heb je denk ik (gemiddeld gezien) wel gelijk in.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Mannenzaken (met mannenhumor)

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2006 10:55

leclerc schreef:
Othello schreef:
leclerc schreef:tot slot wil ik iedereen ook meegeven dat mannen serieuze onderwerpen vaak met een vleugje humor tegemoet treden om het voor zichzelf makkelijk te maken. Dat is iets wat imho typuisch iets mannelijks is. En binnen een bepaalde bandbreedte moet die humor ook wel te respecteren zijn.

Jij begrijpt het.

Als topicstarter mag dit topic van mij gesloten worden, zodat we elders opnieuw kunnen beginnen. Bij voorkeur in Relaties, omdat mijn opzet was om over typische mannenzaken te spreken die zich voordoen in een relatie. En wij spreken met elkaar af dat we ons niet al te plastisch meer uitdrukken als het gaat om de erogene zones van ons mannelijk lichaam. Als de mods ons dan enige ruimte geven om bepaalde dingen wel met een vleugje humor en op wat subtielere wijze te benoemen, komt het allemaal weer goed.

Kunnen we daar allemaal mee leven? Wat mij betreft opent een of andere mod dan een nieuw topic in Relaties, en kan deze de versnipperaar in.

Mijn voorstel: Open een nieuw topic met als naam "mannenzaken"en probeer daarin niet off-topic te gaan (waar ondergetekende zelf ook hard aan mee heeft gedaan)

Het lijkt me leuk om hier verder te gaan hoe mannen precaire onderwerpen wensen te benaderen. Persoonlijk benader ik serieuze dingen vaak van de lollige kant, maar bedoel het serieus. is dit iets van mij? of herkennen de andere mannen zich hier ook in?

Ik herken me hier volledig in :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 18 mei 2006 10:58

Bij mij is dat toch anders. voor mij is niet iets zwart-wit.
Mijn vrouw heeft nogal een duidelijke mening over "het priesterschap"van de man in het gezin. Ik vind dat een geloofsopvoeding of whatever voor het kind het pakkie an is voor beide echtelieden alsook het elkaar scherp houden op dit soort zaken.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 11:08

Gerdien B. schreef:al gaat dat niet bij elk stel op ;)

Optimatus kon wel eens een uitzondering op álle bestaande regels zijn, Gerdien... 8)
leclerc schreef:Mijn vrouw heeft nogal een duidelijke mening over "het priesterschap"van de man in het gezin.

Daar ben ik wel benieuwd naar.
leclerc schreef:Ik vind dat een geloofsopvoeding of whatever voor het kind het pakkie an is voor beide echtelieden alsook het elkaar scherp houden op dit soort zaken.

Absoluut. Ik denk dat wanneer dit slechts op een van de ouders aankomt, de kans op verval veel groter is.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mei 2006 11:10

Othello schreef:
Gerdien B. schreef:al gaat dat niet bij elk stel op ;)

Optimatus kon wel eens een uitzondering op álle bestaande regels zijn, Gerdien... 8)

haha, dat is waar, maar ik zie het meer om me heen dat die rollen nog wel is omgedraait zijn. ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2006 11:46

Mannenzaken? Dat zijn toch bier, voetbal en vlees (vrouwelijk dan wel gebraden)? 8)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2006 12:01

Bier en vlees doen het bij mij goed, voetbal vind ik niets. Mag daar iets anders voor worden ingevuld?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2006 12:32

Aragorn schreef:Mannenzaken? Dat zijn toch bier, voetbal en vlees (vrouwelijk dan wel gebraden)? 8)

Auto's? ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”