afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 mei 2006 10:39

Funlover schreef:Dokters zijn leuke mensen :D
Kmoest van omgeving naar de dokter....na lang aandringen gegaan.
Kwas nogal duizelig en heb last van menstruatieproblemen door het afvallen. De dokter zegt dat het allemaal vanzelf overgaat. Maar hij zei wel dat ik nog maar 2 en een halve kilo mocht afvallen. En dan echt moest stoppen, als het daarna nog verder gaat moet ik nog een keer terugkomen, want ik ben gewaarschuwd, met anorexia ben ik verder van huis. Kheb beloofd dat ik stop bij de - 2,5 en dat ik het goed in de gaten zou houden!!

Ik zit nu op - 21. En wil dus naar -23,5 nog 2,5 te gaan. We GO!! :wink:

stoppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 17 mei 2006 10:51

tweetietwee schreef:
Kwas nogal duizelig en heb last van menstruatieproblemen door het afvallen. De dokter zegt dat het allemaal vanzelf overgaat. Maar hij zei wel dat ik nog maar 2 en een halve kilo mocht afvallen. En dan echt moest stoppen, als het daarna nog verder gaat moet ik nog een keer terugkomen, want ik ben gewaarschuwd, met anorexia ben ik verder van huis. Kheb beloofd dat ik stop bij de - 2,5 en dat ik het goed in de gaten zou houden!!

Je ziet toch: nog 2,5 kilo. Met goedkeuring en toestemming en aanbeveling van de dokter...!!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 17 mei 2006 10:53

elbert schreef:Klinkt niet echt gezond.
Waarom afvallen tot op de grens van wat aanvaardbaar is? :?

Nou ja tot op de grens van aanvaardbaar. Ik heb echt geen anorexia als ik nog 3 kilo afval. Want er zijn genoeg mensen van mijn leeftijd met lengte die nog 6 kilo lichter zijn als mij. Whatever. Ik weeg echt nog lang geen 50/55 hoor :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 mei 2006 10:56

Probeert ook nog vol te houden, maar wil nie helemaal lukken hier :( :( Volgens mij heb ik egt nog TE veel trek in lekkers :oops:
Kwil geen dieet volgen, maar gewoon alles laten staan en gewoon normaal blijven eten tijdens de maaltijden, maar zie nog geen resultaat :cry:

*probeert moed erin te stampen*
Afbeelding

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 mei 2006 11:12

* stampt wat moed in dippie en vermaant funlover om niet te hard van stapel te lopen *

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 17 mei 2006 14:31

Gerdien volhouden... tis mij ook gelukt :lol: En wij bogermanmutsjes kunnen alles aan dus dat afslanken gaat helemaal goedkomen...
Ik heb het op dezelfde manier gedaan als jou, niet snoepen, geen patat, geen cola etc en zie het resultaat 2 jaar later 20 kilo lichter...
Het gaat niet snel maar dat hoeft ook niet!!
Dus meid je kan het :wink:
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 17 mei 2006 14:34

Hehe, aan jou woorden heb ik iets! :D
Bij mij vliegen de kilo's er ook niet af, vind alles ook moeilijk om te laten staan.. Tot nu toe 2 keer 'teruggevallen', nam ik chips, chocolade enz. Hoop niet dat me dat weer gebeurd..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 17 mei 2006 14:35

Funlover: het gaat niet om anorexia, het gaat erom hoe jij afvalt... de dokter zegt je mag nog maar 2,5 kilo afvallen ik zou dit als waarschuwing zien en tegen mezelf zeggen van stoppen anders gaat het niet goed.
Je zegt ook ik heb menstruatieproblemen door het afvallen dit hoort gewoon niet, meid ga stoppen met dat afvallen... je ziet er prachtig uit, je bent een mooie griet dus die 2,5 kilo minder heb je absoluut niet nodig!!!
Laatst gewijzigd door Sproetje op 17 mei 2006 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.

Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.

2 Corinthe 10:18

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 mei 2006 14:43

Funlover schreef:
tweetietwee schreef:

Je ziet toch: nog 2,5 kilo. Met goedkeuring en toestemming en aanbeveling van de dokter...!!!

hoe kan hij dat goedkeuren als jij last hebt van menstruatieproblemen door het afvallen? (hoeveel ben je afgevallen) Dat betekent dat je complete huishouding in de war is en je lichaam het niet aankan!
Laatst gewijzigd door tweetietwee op 17 mei 2006 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 mei 2006 14:44

@Sproetje: Haha, ja das waar! We kunnen het wel!! Khoop alleen dat het me ook gaat lukken!

@Poesje: Meis, ik ben ook al paar keer terug gevallen hoor :oops: Het lukt me gewoon niet altijd...en nu heb ik de *hik*, dus heb ik straks weer trek :( Maar ik ga wel ff wat water drinke en een appeltje eten :wink: en een sigaretje roken :oops: :mrgreen: Succes meis! Je kan het wel hoor!!

Ik wil trouwens ook niet op teveel dingen letten als ik iets eet. Kheb geen zin om de calorieën te gaan tellen, want dan ben ik echt heel bang dat het straks een obsessie voor me gaat worden en zeker als het nog resultaat heeft ook. En daar heb ik teveel van meegemaakt, dus daar waak ik wel voor....
Afbeelding

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 mei 2006 14:54

Dippie schreef:
@Poesje: Meis, ik ben ook al paar keer terug gevallen hoor :oops: Het lukt me gewoon niet altijd...en nu heb ik de *hik*, dus heb ik straks weer trek :( Maar ik ga wel ff wat water drinke en een appeltje eten :wink: en een sigaretje roken :oops: :mrgreen: Succes meis! Je kan het wel hoor!!

beter veel te zwaar dan rokend........

*heeft net gesport en geconstateerd dat ze 2 kg is aangekomen :( en daarna een flink plak cake gegeten :cry: *

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 17 mei 2006 15:20

ja ik ben ook aant afvallen en al 3,5 kilo kwijt
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2006 15:26

Afvallen is gewoon een verslaving! En niet echt een goede :?

Ik wilde ook nog verder, nadat ik mn streefgewicht had bereikt. Tegen de wil van mn vriend en ouders in.
Tot ik opeens na ging denken, waarom ik het uberhaupt wilde. Ik zag zelf niet meer zo dat ik zovel slanker was, mn vriend moest het steeds tegen me zeggen, en dan nog geloofde ik het amper. Maar toen ben ik een foto van mn koppie voor het afvallen dr bij gehouden, en ik zie het echt :)

Toen kwam ik erachter dat ik op dat moment echt in een 'beginnende anorexia fase zat'. Wat inhield dat ik geen vlees, geen snoep, geen koek, amper fruit, geen aardappels meer at.
En opeens besefte ik dat als ik mijn verstand neit zou gebruiken ik zo echt zelf in een instelling zit waar ik volgend jaar als stagiare hoop te lopen.
Toen besloot ik dat ik moest stoppen. Een streefgewicht heb je niet voor niks! En de mensen om me heen zeggen nu steeds:' Wat knap dat je tot je streefgewicht bent gegaan, en niet nog meer af wilde vallen.'
Dat kan altijd nog, als ik dat perse wil, maar zo duizelig ervan zijn etc is gewoon gigantisch slecht!

Dussuh....Funlover, ik heb meer respect voor mensen die stoppen op het goede moment, dan die door blijven gaan (je weet wie het zegt he, al meen ik het wel ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 mei 2006 15:38

Ik sluit me aan bij MissF...nogmaals meid...mijn complimenten!!!

En Funlover...gedraag je gewoon verstandig....als je nu al lichamelijke klachten hebt...gewoon stoppen, trouwens...die 2,5 kg zullen uiterlijk er ook niet veel meer aan toe doen....
En wat je huisarts betreft....Heeft die man ook hollands verstand of????

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mei 2006 16:40

super missF dat je jezelf nu weer zover hebt om te stoppen!

Afvallen, eten e.d. blijft een moeilijkheid als je daar eenmaal mee bezig bent geweest. Voorheen woog ik ook 16 kilo's meer dan nu. Vorige week had ik weer zo'n week dat al het eten mij tegen stond. Had soms met 1 boterham al de grootst mogelijke moeite. Wat bij mij resulteert in maar 1 kilo er af. Als je wist hoe weinig ik heb gegeten is dat echt maar. Ik ben er blij mee, want als ik nog meer zou afvallen daar door zou het weer een obsessie kunnen worden.
Van het weekend mezelf weer is onder handen genoemen en vandaag heb ik weer echt goed gegeten.

Ik heb wel de mazzel. dat of ik nu weinig of normaal eet, mijn lichaam is nu zo stabiel dat het op ongeveer het zelfde gewicht blijft. het verschilt hooguit 1 a 2 kilo.

Echt mensen... kijk uit! Hou je gezondheid voor ogen! Blijf gezond nadenken, blijf realistisch!

ik weet dat dit soms makkelijker gezegt dan gedaan is :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”