Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:daarom heb ik ook in hawaii-blouse belijdenis gedaan
Gerdien B. schreef:in hoeverre moet je rekening met anderen houden?
Ik trek ook uit respect voor de standpunten van mijn ouders thuis een rok aan, maar dat zijn mijn ouders. Ik kan niet met de hele gemeente rekening houden!
TheKeimpe schreef:Gerdien B. schreef:in hoeverre moet je rekening met anderen houden?
Ik trek ook uit respect voor de standpunten van mijn ouders thuis een rok aan, maar dat zijn mijn ouders. Ik kan niet met de hele gemeente rekening houden!
Hoe ver? Tot in de dood! Paulus liet ook zijn stukje varkensvlees staan als hij wist dat iemand zich erdoor in gewetensnood zou komen (Dat is iets anders dan zeggen: zo is het nooit geweest, dit zijn wij niet gewend, etc.)
rafaell schreef:TheKeimpe schreef:Gerdien B. schreef:in hoeverre moet je rekening met anderen houden?
Hoe ver? Tot in de dood! Paulus liet ook zijn stukje varkensvlees staan als hij wist dat iemand zich erdoor in gewetensnood zou komen (Dat is iets anders dan zeggen: zo is het nooit geweest, dit zijn wij niet gewend, etc.)
En wat dan als ik er van in gewetensnood kom als mensen niet in hawaiiblouse belijdenis doen?
TheKeimpe schreef:Marnix schreef:daarom heb ik ook in hawaii-blouse belijdenis gedaan
Dan hoop ik maar dat je geen menen in gewetensnood hebt gebracht.
hoe kun je nou met gewetensnood van iedereen rekening houden?
ik kijk niet in andermans geweten, volgens mij staat er in de Bijbel alleen iets over je eigen geweten.
Raido schreef:Het maakt voor niet uit, voor geen enkele domineesvrouw, kind of dominee zelf. Dus ja ik scheer ze allemaal over dezelfde kam. Of is er onderscheid in dominee en dominee?Wullimpie schreef:Raido schreef:Mag een domineesvrouw los haar hebben of moet het opgestoken zijn?
*benadrukt hiermee dat hij het dikke onzin vind hoe domineesvrouwen, dominees en domineeskinderen er uit zien*
En scheert voor het gemak alles en iedereen over een kam.
*benadrukt hiermee dat hij het dikke onzin vind hoe domineesvrouwen, dominees en domineeskinderen er uit zien*
Hoe zou ik daardoor mensen in gewetensnood hebben kunnen brengen dan? Ik zie even niet in hoe dat het geval zou kunnen zijn?!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten