Vervangingstheologie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2006 01:06

Alle kritieken ten spijt, ik krijg wel eens de indruk dat er bij diverse mensen een bijna wellustige liefde voor Israel en alles wat daarbij hoort of meent te moeten horen aanwezig is. Ik vind het een uiterst vreemde interpretatie van de Bijbel en het naar Israel toe beredeneren van profetieën. Het lijkt wel of er een diep schuldgevoel voor de genocide op Israelieten in de Tweede Wereldoorlog elke vorm van kritiek op Israel in welke vorm dan ook al meteen verdacht gemaakt wordt of wordt afgedaan met "ga je er maar eerst eens in verdiepen."

De opmerking dat ik niet in dat land geweest zou zijn, klopt. Mijn verzekering dekt een dergelijke reis niet, tenzij ik met een groepsreis mee zou gaan. Laat ik daar nou net geen zin in hebben... Los daarvan, ik preferen het bezoeken van Europese landen, zoals recent Slowakije, Oostenrijk (dat overigens op geen enkele wijze schuldig is aan WO2) en Duitsland.

Ik voel mij steeds meer gesterkt in de overtuiging dat het huidige Israel een staat als vele anderen en een volk als vele anderen is. Het joodse volk van destijds bestaat niet meer - velen die zich thans joods noemen, zullen wellicht afstammen van wat destijds het joodse volk was. Wellicht zou een DNA-test meer uitsluitsel kunnen geven. Totdat het tegendeel mede daaruit blijkt, blijf ik het huidige Israel en haar inwoners als een van de vele volkeren op deze aarde beschouwen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 16 mei 2006 07:15

Optimatus schreef:Alle kritieken ten spijt, ik krijg wel eens de indruk dat er bij diverse mensen een bijna wellustige liefde voor Israel en alles wat daarbij hoort of meent te moeten horen aanwezig is. Ik vind het een uiterst vreemde interpretatie van de Bijbel en het naar Israel toe beredeneren van profetieën. Het lijkt wel of er een diep schuldgevoel voor de genocide op Israelieten in de Tweede Wereldoorlog elke vorm van kritiek op Israel in welke vorm dan ook al meteen verdacht gemaakt wordt of wordt afgedaan met "ga je er maar eerst eens in verdiepen."

De opmerking dat ik niet in dat land geweest zou zijn, klopt. Mijn verzekering dekt een dergelijke reis niet, tenzij ik met een groepsreis mee zou gaan. Laat ik daar nou net geen zin in hebben... Los daarvan, ik preferen het bezoeken van Europese landen, zoals recent Slowakije, Oostenrijk (dat overigens op geen enkele wijze schuldig is aan WO2) en Duitsland.

Ik voel mij steeds meer gesterkt in de overtuiging dat het huidige Israel een staat als vele anderen en een volk als vele anderen is. Het joodse volk van destijds bestaat niet meer - velen die zich thans joods noemen, zullen wellicht afstammen van wat destijds het joodse volk was. Wellicht zou een DNA-test meer uitsluitsel kunnen geven. Totdat het tegendeel mede daaruit blijkt, blijf ik het huidige Israel en haar inwoners als een van de vele volkeren op deze aarde beschouwen.

De relatie tussen wellustige liefde voor Israël en ervan overtuigd zijn dat God z'n belofte houdt aan Israël is me niet geheel duidelijk. Misschien zou je dat even toe kunnen lichten? Ik baseer dat alleen op de bijbel. Ik kan me niet voorstellen dat God zijn volk niet intakt houd. Misschien zou je eerst even op de argumenten van Dalethvav ingaan voor je een algemeen politiek praatje gaat houden over waarom jij geen noodzaak inziet waarom Israël niet meer voorrechten heeft dan een ieder ander land.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 mei 2006 09:28

Optimatus schreef:Alle kritieken ten spijt, ik krijg wel eens de indruk dat er bij diverse mensen een bijna wellustige liefde voor Israel en alles wat daarbij hoort of meent te moeten horen aanwezig is. Ik vind het een uiterst vreemde interpretatie van de Bijbel en het naar Israel toe beredeneren van profetieën. Het lijkt wel of er een diep schuldgevoel voor de genocide op Israelieten in de Tweede Wereldoorlog elke vorm van kritiek op Israel in welke vorm dan ook al meteen verdacht gemaakt wordt of wordt afgedaan met "ga je er maar eerst eens in verdiepen."

(cursivering van dalethvav).

Jammer dat je niet inhoudelijk wilt/kunt reageren op een aantal concrete vragen die ik stel bij een aantal van je beweringen.
Als iemand de moeite en de tijd neemt om inhoudelijk te reageren op je beweringen is de makkelijkste manier en een teken van zwakte om te reageren met een aantal niet ter zake doende gemeenplaatsen.

V.w.b. je laatste zin: De door jou gevraagde DNA-test is kennelijk van meer doorslaggevende betekenis dan het bijbels getuigenis, dat de huidige Joden nog steeds als echte Joden ziet.
By the way, DNA-test c.q. genetisch onderzoek wordt al toegepast bij het bepalen van de Joodse afkomst. Om je een wetenschappelijk handje te helpen, hieronder een (vertaald) gedeelte uit science news, oct. '98.
De vondst van een gemeenschappelijke serie van genetische kenmerken in zowel Asjkenazische als Sefardische Kohaniem over de hele wereld is een duidelijke aanwijzing van een oorsprong die terug dateert tot de scheiding van de beide gemeenschappen, ongeveer 1000 jaar geleden. Berekeningen op basis van de variaties van de mutaties bij de Kohaniem van vandaag levert een tijdsbestek van 106 generaties op sedert de voorvaderlijke grondlegger van de lijn, ongeveer 3.300 jaar geleden, ongeveer de tijd van de Uittocht uit Egypte, in welke tijd Aharon geleefd heeft [de Uittocht uit Egypte vond plaats in het jaar 1313 voor de Gewone Jaartelling].
Professor Hammer was niet lang geleden in Israël voor de Joodse Genoom Conferentie. Hij bevestigde dat zijn onderzoekresultaten consistent zijn -- meer dan 80 procent van de Kohaniem die zichzelf als zodanig identificeerden hebben een gemeenschappelijke serie kentekens.
Dat iets minder dan eenderde van de Joodse niet-Kohaniem die getest werden deze kentekens ook hebben, is niet zo verbazingwekkend voor genetici. Jodendom wordt niet genetisch gedefinieerd. Andere Y-chromosomen kunnen de Joodse gene-pool binnenkomen door toetreding van niet-Joden tot het Jodendom of van een niet-Joodse vader. De Joodse status wordt bepaald door de moeder. Stamlidmaatschap wordt bepaald door de vader.

VERBAZINGWEKKENDE STATISTIEKEN
De berekeningen die gebaseerd zijn op de hoge graad van genetische overeenkomst van de Kohaniem van vandaag geven de hoogste "paterniteit-zekerheids" -verhouding als resultaat, die ooit in een bevolking door genetische studie werd vastgesteld -- een wetenschappelijke getuigenis van de familietrouw.
Schrijft Dr. David Goldstein van de Oxford Universiteit:
"Dat meer dan 90 procent van de Kohens dezelfde genetische kenmerken hebben na zulk een lange periode is een getuigenis van de toewijding van de vrouwen van de Kohens over de jaren heen. Zelfs een klein percentage van ontrouw zou een dramatische verlaging van dit percentage tot gevolg hebben gehad.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2006 09:39

dalethvav schreef:
Optimatus schreef:Als Christus ons opdraagt om alle volkeren het evangelie te brengen, dan ga ik er vanuit dat Hij Israel niet als enige wil bevoorrechten.
Dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. De vraag was: Kun je bijbels aantonen dat Ismael in dezelfde belofte deelt dan Izaak?

Dat is wel degelijk een antwoord op de vraag, alleen niet het antwoord hetwelk je hebben wilt. Christus roept ons op om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken, dus ook de kinderen Ismaels. Wellicht dat Christus hiermeer delen van het Oude Testament zelfs overruled.

dalethvav schreef:
Ach man, kijk toch eens om je heen in plaats van alleen naar de zendtijd van het NIK
Ik kijk om me heen en, klinkt misschien wat arrogant, maar heb me redelijk verdiept in zowel de theologische als politieke aspecten rond Israel. Overigens heb ik van m´n lang zal z´n leven nog niet een uitzending van het NIK gezien/gehoord. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Waar ik me echter zeker niet door laat beïnvloeden is het linkse journaille waardoor de Ned. media gestempeld worden. Ik laat me overigens wel informeren door diezelfde media alleen probeer ik alles wel te verifiëren.

Ach, het zogenaamde linkse journaille... Laten we het daar nou eens niet over hebben. Erstens is het een zinloos argument en zweitens niet eens waar.

dalethvav schreef:
Welke profetieën bedoelt ge?
Hoeveel wilt ge er hebben? 10, 20 of 100? Laat ik voorzichtig met een bloemlezing van 5 beginnen:
Num 24:14-19 Kennelijk speelt Israel toch nog een rol in de laatste dagen.
Hos. 3:4-5
Zach. 2
Zach. 8
Zach. 14

Profetie één is al in vervulling gegaan op het moment dat de Moabieten verslagen werden. Veel koningen van Israel en/of Juda hebben over Moab geregeerd als ware het een vazalstaat.

Men zou kunnen onderzoeken wat er met 'laatste dagen' kan worden bedoeld. Ik ken geen Bijbels Hebreeuws - vraag het Boekenlezer, die verstaat het wel - maar ik zou me kunnen voorstellen dat het Bijbels Hebreeuws een zelfde wijze van het gebruik van trappen van vergelijking kent: laat - later - laatst, waarbij later ook kan betekenen: nogal laat en laatst kan betekenen: zeer laat. Men zou dus ook kunnen zeggen: het zal in de zeer late dagen zijn. De zeer late dagen kunnen zijn gerekend vanaf het moment dat profetie één is geschreven, maar intussen al voorbij zijn. Dat lijkt me waarachtig, daar hetgeen beschreven is, allang is uitgekomen.

dalethvav schreef:
Het zou aardig zijn als Israel dan ook eens alle resoluties van de VN zou naleven in plaats van alleen de zaken te behartigen die in het straatje van Israel passen.
Je draait weer om de kern van de vraag heen. Het ging me om het feit dat Israel binnen de VN wel een volk is en niet of ze zich al dan niet aan de resoluties houden. Zonder deze topic een politieke te laten worden, zou ik je toch even willen wijzen op het feit dat de meeste VN-resoluties betreffende Israel resoluties achteraf zijn en als zodanig geen bindende resoluties zijn. En voordat je je verdiept in al die resoluties, zou je je eerst moeten verdiepen in "San Remo", "Sevres" enz.

Geef mij eens wat jaartallen, vooral van San Remo en Sèvres...

dalethvav schreef:
We hebben het dan over het geestelijke Israel, niet over het huidige.
Hoezo onversneden springlevende vervangingstheologie. V.w.b. het geestelijke karakter van Israel in Rom. 11:
Is Paulus in vs 1 een geestelijke Israeliet uit de geestelijke stam van Benjamin?
Spreekt, in vs 2, een geestelijke Elia tegen een geestelijk Israel?
Gaat het in vs 4 over een geestelijke 7000 mannen?
Heeft het geestelijke Israel een geest van diepe slaap?
Wie zijn dan de heidenen in vs 13?
Is "hun" in vs 15 dan ook het geestelijke Israel?
Is (tegenwoordige tijd) het geestelijke Israel (de kerk volgens jou) in vs 28 vijand aangaande het evangelie?
En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.

Op het moment dat Paulus leefde, was het oude volk Israel nog min of meer intact. De verstrooiing kwam pas daarna. Nogmaals, ik wil eerst eens een objectief DNA-onderzoek naar de genetische verwantschap tussen de huidige Israeliërs en de toenmalige Hebreën onder ogen krijgen, uitgevoerd door een neutraal instituut. Als de verwantschap aantoonbaar en groot is, neem ik mijn woorden terug. Als de verwantschap slechts, schrijven wij, 0,1% is, handhaaf ik de stelling dat het toenmalige Israelische volk niet te vergelijken is met het huidige. Ik stam persoonlijk af van een aantal meer bekende middeleeuwse personen (doet er nu even niet toe welke), maar die verwantschap is ook verwaarloosbaar klein. Kortom, de verwantschap tussen het vroegere Israel en het huidige ontgaat mij eigenlijk alleen maar meer.

Israel is in mijn optiek een staat als zovelen en het volk is een volk als zovelen.

Ik krijg overigens jeuk van termen als "Gewone Jaartelling". Wij hanteren de jaartelling voor en na Christus, niet een of ander verzinsel van Jehovah's Getuigen, die niet als Christenen kunnen worden beschouwd (dat even terzijde). Het onderzoek hetwelk je aandraagt, behandelt wellicht één geslacht. Een totaalplaatje ontbreekt echter.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 mei 2006 09:53

Optimatus schreef:Dat is wel degelijk een antwoord op de vraag, alleen niet het antwoord hetwelk je hebben wilt. Christus roept ons op om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken, dus ook de kinderen Ismaels. Wellicht dat Christus hiermeer delen van het Oude Testament zelfs overruled.

Integendeel, Christus zorgt voor de vervulling van profetieen uit het Oude Testament (o.a. Jes. 42, Jes. 49):

Jes. 42:5 Alzo zegt God, de HEERE, Die de hemelen geschapen, en dezelve uitgebreid heeft, Die de aarde uitgespannen heeft, en wat daaruit voortkomt; Die den volke, dat daarop is, den adem geeft, en den geest dengenen, die daarop wandelen:
6 Ik, de HEERE, heb u geroepen in gerechtigheid, en Ik zal u bij uw hand grijpen; en Ik zal u behoeden, en Ik zal u geven tot een Verbond des volks, tot een Licht der heidenen.
7 Om te openen de blinde ogen, om de gebondenen uit te voeren uit de gevangenis, en uit het gevangenhuis, die in duisternis zitten.
Jes. 49:6 Verder zeide Hij: Het is te gering, dat Gij Mij een Knecht zoudt zijn, om op te richten de stammen van Jakob, en om weder te brengen de bewaarden in Israël; Ik heb U ook gegeven tot een Licht der heidenen, om Mijn heil te zijn tot aan het einde der aarde.

Let op het woordje ook in Jes. 49:6.
In het Oude Testament was er de verwachting dat het heil niet blijvend versmald zou zijn tot het volk Israel, het zou over heel de aarde verspreid worden.

Ik citeer ook even Psalm 117 (de kortste psalm), die ook vervuld moest worden:

1 Looft den HEERE, alle heidenen; prijst Hem, alle natiën!
2 Want Zijn goedertierenheid is geweldig over ons, en de waarheid des HEEREN is in der eeuwigheid! Hallelujah!

Wat is het heil? Dat is het kennen van God, dat is Hijzelf.

Met David zingen we dan ook: "De HEERE is mijn Licht en mijn Heil, voor wien zou ik vrezen? De HEERE is mijns levens kracht, voor wien zou ik vervaard zijn?" (Ps. 27:1)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 10:32

replacement theologie.
Het is het idee dat de Kerk in de plaats van Gods Volk is gekomen en dat alle beloften nu alleen voor de Kerk gelden.
Daardoor zijn er in de kerkdoktrines zelf veel veranderingen gekomen.

Zoals er bijv over heen wordt gelopen over de beloftes van de toekomst van Israel in Het Plan van de Eeuwige

een interressant stukje las ik ergens:

ZICHT OP ONZE JOODSE WORTELS.
Wie hoort bij wie?
Horen wij erbij?
Wist u hoeveel moeite Joodse gelovigen in Messias Jezus in de begintijd van de Gemeente ermee hadden om ons, gelovigen-uit-de-volken, te accepteren? Petrus kreeg heel wat verwijten over zich heen toen hij bij de Romeinse hoofdman Cornelius had gegeten! Toen Paulus en Barnabas veel niet-Joden tot geloof brachten, riepen veel gelovige Joden dat al die ‘heidenen’ besneden moesten worden. Veel in de brieven van Paulus bestaat uit bijbelse bewijzen dat wij, gelovigen-uit-de-heidenen, ook bij Gods volk mogen horen. De echo’s van felle discussies over deze zaak lezen we hier en daar in zijn brieven.
Merkwaardig
Nu is er iets vreemds aan de hand. In de loop der eeuwen is de vraag omgedraaid. Kerken roepen: ‘Wij zijn Gods uitverkoren volk geworden’. Of: ‘Israël moet zich eerst maar eens bekeren’. Ook sommige evangelische, charismatische en pinkstergelovigen prediken, bidden, evangeliseren en vieren hun samenkomsten alsof Israël niet bestaat en zij de fakkel van de Heer hebben overgenomen. Anderen spreken van twee ‘volken van God’. Weer anderen redeneren: ‘Nu is de Gemeente het volk van God. Als de Gemeente is opgenomen is Israël weer aan de beurt’. Vlak voor de Tweede Wereldoorlog werd Rebecca de Graaf, een jonge Joodse vrouw, gedoopt. Een vriendin zei enthousiast: ‘Fijn, Rebecca, dat je nu bij ons bent gekomen’. Rebecca, niet op haar mondje gevallen, antwoordde: ‘Nee, jullie zijn bij ons gekomen’. Wie hoort nu bij wie? Wat is onze verbondenheid met Israël?
Zeven bijbelse aanwijzingen
1 Israël is nog steeds Gods uitverkoren volk. Want ‘de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk’ (Romeinen 11:29).
2 Paulus legt ons uit dat we ‘medeburgers van de heiligen’ zijn. ‘Mede- ërfgenamen, medeleden en medegenoten van de belofte in Messias Jezus’ (Efeziërs 2:19 en 3:6).
3 De Here Jezus zei tegen de Joden: ‘Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder’ (Johannes 10:16). Die ‘andere schapen’ zijn wij, die bij de ‘kudde’, bij Israël, zijn gekomen.
4 Paulus waarschuwt ons, dat we niet hoogmoedig of eigenwijs zullen zijn, maar goed moeten beseffen dat wij als wilde takken op de edele olijf, op Israël, zijn geënt (Romeinen 11:20,25).
5 Het Hoofd van de Gemeente is Dezelfde Jezus als de komende Koning van Israël.
6 We zien in onze dagen en met onze eigen ogen het machtige handelen van de God van Israël voor zijn volk. ‘Want deze God is door Jezus Messias ook onze God’.
7 Jezus vermaant de Samaritaanse vrouw en via haar ook ons: ‘Het heil is uit de Joden’ (Johannes 4:22). Daarom horen wij bij ‘de Joden’.

Rebecca had dus gelijk: Wij zij erbij gekomen. De Bijbel is ook duidelijk welke consequenties dat voor ons, gelovigen-uit-de-volken, met zich meebrengt:
1 ‘Indien de heidenen aan hun geestelijke goederen deel hebben gekregen, behoren zij ook met hun stoffelijke goederen hen te dienen’ (Romeinen 15:27). .
2 Door de hele Schrift heen worden we opgeroepen om voor Israël te bidden.
3 We zijn ‘verzegeld met de Heilige Geest der belofte… tot verlossing van het volk dat Hij Zich verworven heeft tot lof van zijn heerlijkheid’ (Efeziërs 1:13,14). Welk volk is dat? Simeon profeteert over de ‘heerlijkheid voor Uw volk Israël’ (Lucas 2:32). Dat is één van de redenen, waarom we de Heilige Geest hebben ontvangen.
4 Paulus vermaant ons opdat ‘door de u betoonde ontferming, ook zij thans ontferming zouden vinden’ (Romeinen 11:31). Wij horen bij Israël, Gods volk. De Heilige Geest getuigt dat in ons hart. Het Woord bevestigt dit. Wij leven met hen mee, bidden voor hen en steunen hen waar we kunnen in de benauwdheden die hen in de strijd om het komende Koninkrijk overkomen.

Wat dan zullen we in de toekomst mogen verwachten >>>>>
op grond van de profetieen moeten we ons bewust zijn van de tekenen van de tijd en weten waar we ons bevinden in onze relatie tot YHWH en zijn handelen met Israel

FUTURE EVENTS
The rapture of The church. The dead in Christ are raised and the generation of living believers is translated. The judgment seat of Christ is set and rewards are given to believers for faithful service (1 Thessalonians 4:13-17; 1 Corinthians 15:51-54; 2 Corinthians 5:10-11).
Daniel's seventieth week begins as Israel enters the tribulation period (Daniel 9:27). This time period is seven years in duration. Israel's "time of Jacob's trouble" (Matthew 24:9-14). This is the first three and one-half years of the seven-year period comprising Daniel's seventieth week (Revelation 6:1-9:12).
World chaos occurs as a result of the rapture of the church which makes possible the rise of a new world leader, the Antichrist (2 Thess. 2, Revelation 6:1-16). The ancient Roman empire revives as the political Antichrist arises out of the midst of the ten-nation confederation. This is the feet-part-of-iron-and-part-of clay period of the times of the gentiles (Daniel 2:33, 41-42; 7:24).
Apparent world peace for 3.5 years. Many come to Christ world-wide spiritual awakening during the last part of the tribulation period, the latter rain of the Spirit, (James 5:7-8; Joel 2:23; Zechariah 10:1; Hosea 6:3). During this time the 144,000 Jewish missionaries are saved and sealed (Revelation 7:1-8); they preach the gospel during the entire tribulation period (Matthew 24 14). Many others, both Jews and gentiles, are saved and make up the saints of God who are martyred by the Antichrist (Daniel 7:21, 25; Revelation 7:9-17).
A covenant is made between the Antichrist and Israel. The temple is rebuilt and the Levitical system of priesthood and offerings begins again (Daniel 9:27). The apostate Christian church flourishes during the first half of the tribulation period (Revelation l7:1-7).
Israel feels secure under the protection of the Antichrist's covenant until she is invaded at midtribulation by Syrian and Russian armies. The Antichrist comes to Israel's defense. Russia is defeated and the Antichrist becomes a world ruler (Ezekiel 38-39).
At midtribulation the Antichrist breaks the covenant made with Israel and the great tribulation period begins. (Daniel 9:27; Matthew 24:15-28; Revelation 11:1-18:24).
Antichrist is now manifest as the First Beast of Revelation 13. His image is set up in the third temple in Jerusalem and he demands worship as god (Matthew 24:15; 2 Thessalonians 2:4; Revelation 13:1-10).
The second beast, the false prophet in Israel appears to aid the beast and cause the earth-dwellers to worship him as god (Revelation 13:11-18).
Two godly witnesses (probably Moses and Elijah, but perhaps Enoch and Elijah) appear on the temple mount and prophesy during the great tribulation period, until they are killed at the close of the period, after which they are resurrected and raptured. (Revelation 11:1-12).
Israel, faithful to her orthodox faith, is severely persecuted by the Antichrist during the great tribulation period (Jeremiah 30:57; Daniel 12:1; Zechariah 13:8; Matthew 24:21-22). Many in Israel flee and are protected by the nations (Matthew 24:15-20; Revelation 12:6,13-17).
The fall of commercial Babylon toward the close of the great tribulation (Revelation 18:1-24). The apostate church is destroyed (Revelation 17:1-6).
The kings of the Orient invade Israel and hostilities erupt between them and the forces of the Antichrist. The battle of Armageddon and the doom of the Antichrist (Daniel 11:44-45; Revelation 16:12-16; 2 Thessalonians 2:8; Revelation 19:19). One third of the Jewish people recognize Jesus as Messiah and are rescued, Zechariah 12-14, and two thirds will be cut off.
The second coming of Christ ends the times of the gentiles (Daniel 2:44; 7:9-13, 22-28; Revelation 19:11-16). Jesus returns to the Mount of Olives bringing the faithful remnant of Jews from Edom, Isaiah 63, and the church, Revelation 19:11ff, Zechariah 14.
Antichrist and the false prophet are cast into the lake of fire. (Revelation 19:20-20:10).
The gentile nations are judged on the basis of their treatment of God's covenant people Israel, during the times of the gentiles (Matthew 25:31-46).
Jesus rules the nations, "with a rod of iron" for 1000 years. Satan and his evil angels are bound and removed to the abyss, Revelation 20.

Jesus said, "Take heed that you are not led astray; for many will come in my name, saying, `I am he!' and, `The time is at hand!' Do not go after them. And when you hear of wars and tumults, do not be terrified; for this must first take place, but the end will not be at once." Then he said to them, "Nation will rise against nation, and kingdom against kingdom; there will be great earthquakes, and in various places famines and pestilences; and there will be terrors and great signs from heaven. But before all this they will lay their hands on you and persecute you, delivering you up to the synagogues and prisons, and you will be brought before kings and governors for my name's sake. This will be a time for you to bear testimony. Settle it therefore in your minds, not to meditate beforehand how to answer; for I will give you a mouth and wisdom, which none of your adversaries will be able to withstand or contradict. You will be delivered up even by parents and brothers and kinsmen and friends, and some of you they will put to death; you will be hated by all for my name's sake. But not a hair of your head will perish. By your endurance you will gain your lives.
But when you see Jerusalem surrounded by armies, then know that its desolation has come near. Then let those who are in Judea flee to the mountains, and let those who are inside the city depart, and let not those who are out in the country enter it; for these are days of vengeance, to fulfil all that is written. Alas for those who are with child and for those who give suck in those days! For great distress shall be upon the earth and wrath upon this people; they will fall by the edge of the sword, and be led captive among all nations; and Jerusalem will be trodden down by the Gentiles, until the times of the Gentiles are fulfilled. "And there will be signs in sun and moon and stars, and upon the earth distress of nations in perplexity at the roaring of the sea and the waves, men fainting with fear and with foreboding of what is coming on the world; for the powers of the heavens will be shaken. And then they will see the Son of man coming in a cloud with power and great glory. Now when these things begin to take place, look up and raise your heads, because your redemption is drawing near. (Luke 21:6-28)

AlsYHWH zegt dat een belofte voor Eeuwig is dan kun je er van op aan dat dat zo is.!!!!!
Het Nieuwe Verbond is gekomen ipv het Sinai verbond dwz de Wet van Mozes, want daar zat geen tijdsduur bij vermeld ,

maar alles wat er door de profeten is voorspeld zal uitkomen.!!!!

Zacharia 12
1Dit is het lot van Israël, zoals is aangekondigd door de HERE, Die de hemel heeft uitgespannen en de fundamenten van de aarde heeft gelegd en de geest van de mens in hem heeft gelegd:

2"Ik zal Jeruzalem en Juda als een beker gif laten zijn voor alle omringende volken die hun legers sturen om Jeruzalem te omsingelen.

3Jeruzalem zal een zware steen zijn die als een last op de wereld ligt. Al zullen alle volken ter wereld zich verenigen in een poging haar te verwijderen, toch zullen zij allemaal door haar worden verpletterd.

4Op die dag", zegt de HERE, "zal Ik alle vijandelijke troepen die tegen haar oprukken, in verwarring brengen en krankzinnig maken. Want Ik zal waken over Juda, maar al haar vijanden blind maken.

5Dan zullen de leiders van Juda bij zichzelf zeggen: 'De bevolking van Jeruzalem heeft kracht ontvangen van de HERE van de hemelse legers, hun God.'

6Die dag zal Ik de leiders van Juda laten zijn als een klein vuurtje dat een bosbrand veroorzaakt, als een fakkel bij een hooiberg. Alle aangrenzende naties links en rechts zullen zij verteren, terwijl Jeruzalem niet van haar plaats zal wijken.

7De HERE zal eerst de rest van Juda de overwinning schenken en Jeruzalem pas daarna. Want Hij wil voorkomen dat de bevolking van Jeruzalem en Davids vorstenhuis zichzelf op de voorgrond zullen plaatsen.

8Die dag zal Ik Jeruzalems inwoners beschermen. De zwaksten onder hen zullen zo sterk als koning David zijn! En Davids vorstenhuis zal zijn als God, als de Engel van de HERE Die voor hen uit gaat.

9Want Ik ben van plan alle volken die tegen Jeruzalem oprukken, te vernietigen.

10Dan zal Ik de Geest van genade en van gebeden uitstorten over Davids vorstenhuis en de bevolking van Jeruzalem. En zij zullen Mij zien, Die zij hebben doorstoken, en over Hem rouwen als over een enig kind. Zij zullen bitter bedroefd zijn en over Hem rouwen als over hun oudste zoon.
Laatst gewijzigd door salty op 16 mei 2006 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 10:46

De Eeuwige zelf zal voor Zijn Volk vechten . Om wille van de beloftes en Zijn Heilige Naam.
Zie ook

Openbaring 19
1Toen hoorde ik uit de hemel het geluid als van een grote menigte, die zei: "Loof God! Van Hem komt alle redding! Voor Hem is alle eer en macht!

2Zijn oordelen zijn juist en goed. Hij heeft de grote hoer gestraft, die de aarde met haar ontucht verontreinigd heeft. Hij heeft de moord op Zijn knechten op haar gewroken.

3Prijs God! De rook van haar puinhopen zal voor altijd en eeuwig blijven opstijgen."

4De 24 ouderlingen en de vier levende wezens aanbaden God, Die op de troon zit en zeiden: "Amen! Prijs God!"

5Een stem uit de troon zei: "Alle dienaren van God en allen die ontzag voor Hem hebben, klein en groot, prijs God!"

6Daarna hoorde ik een grote menigte. Het leek wel op het geluid van een enorme waterval of van zware donderslagen. "Prijs God", zeiden zij. "De Here, onze Almachtige God, regeert!

7Laten wij blij zijn en juichen en Hem eren, want de bruiloft van het Lam en Zijn bruid is gekomen. De bruid is klaar.

8Zij mocht een kleed van schitterend wit linnen aantrekken. Dat fijne linnen stelt de goede daden van de gelovigen voor."

9De engel zei tegen mij: "Schrijf op: Gelukkig zijn de mensen die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het Lam." En hij voegde eraan toe: "Dit zegt God, Die altijd de waarheid spreekt."

10Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."

11Ik zag de hemel opengaan en plotseling zag ik een wit paard. Hij die erop zat, heet Trouw en Oprechtheid. In Zijn oordeel en in de strijd is Hij rechtvaardig.

12Zijn ogen zijn als laaiend vuur en op Zijn hoofd draagt Hij vele kronen. Hijzelf is de enige die de naam kent die op Hem geschreven is.

13Het kleed dat Hij draagt, is in bloed gedrenkt. De naam waarmee Hij wordt aangesproken, is 'Het Woord van God'.

14De hemelse legers volgen Hem op witte paarden; zij hebben kleren van zuiver wit linnen aan.

15Uit Zijn mond komt een scherp zwaard, waarmee Hij de vijandige volken zal neerslaan. Hij zal hen met een ijzeren staf regeren en hen vertrappen in de wijnpers van de grimmige toorn van de Almachtige God.

>>>>>

16Op Zijn kleed en op Zijn dij staat deze naam: 'Koning van alle koningen en Heer van alle heren.' !!!!!!

17Ik zag een engel in de zon staan. Met zijn sterke stem riep hij naar alle vogels die in het midden van de hemel vlogen: "Kom bij elkaar voor Gods grote maal!

18Jullie mogen het vlees eten van koningen, generaals en soldaten, van paarden en hun ruiters, van vrijen en slaven, van kleinen en groten."

19Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.

20Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen. Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid.

21Heel hun aanhang werd gedood door het zwaard uit de mond van Hem, Die op het paard zit. En alle vogels deden zich tegoed aan hun vlees.!!!!!!

Pas daarna begint Zijn duizendjarig Messiaanse KONINKRijk hier op aarde ! vanuit Zion Zijn Heilige Stad.!!!

en Daarna komt de Dag van Het Laatste OOrdeel
en Het Nieuwe Jerusalem

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 mei 2006 10:50

@salty:

Amen!

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 11:08

!@Optimatus!!!!

IK denk dat jij je hier ws niet in kunt vinden maar dan is dat voor jouw verantwoording....!!!!!!
DE Hemel en de Aarde zullen vergaan maar het Woord van de Eeuwige zal voor Eeuwig blijven !!!!
In Zijn handelen met Israel Heeft de Eeuwige YHWH zich aan de andere volkeren geopenbaard.

of jij dat kunt inzien al dan niet !!!
Iedereen zal worden geoordeeld op zijn houding tegenover Het Volk van YHWH, Israel is de Oudste zoon die nu nog niet naar Zijn Vader wil luisteren, maar die in de toekomst zeker tot zondebesef en tot inkeer zal komen . Omdat de Vader is zal Hij zelf over Israel beslissen! en niemand hoeft Israel uit naam van Hem te straffen !

Ja ook in bijbelse tijden was er grote afval onder het volk net zoals nu het geval is ! Helaas . Kijk naar de vergelijking >>>
2Dit is de eerste boodschap van de HERE. De HERE zei tegen Hosea: "Trouw met een vrouw die prostituée is en kinderen heeft, die door andere mannen verwekt zijn. Dit zal een voorbeeld zijn van de manier waarop mijn volk Mij ontrouw is geweest. Want het heeft openlijk overspel gepleegd door afgoden te vereren."
3Toen trouwde Hosea met Gomer, de dochter van Diblaïm. Zij raakte in verwachting en schonk het leven aan een zoon.
4De HERE zei: "Noem het kind Jizreël, want het duurt niet lang meer of Ik zal in het dal van Jizreël wraaknemen op Jehu's koningshuis voor de moorden die Jehu heeft begaan. (A) Ja, Ik zal zelfs een einde maken aan de positie van Israël als onafhankelijk koninkrijk.
5In het dal van Jizreël zal Israël een verpletterende nederlaag lijden." (B)
6Gomer raakte opnieuw in verwachting en deze keer was het een dochter. God zei tegen Hosea: "Noem haar Lo-Ruchama (Geen medelijden meer), want Ik zal geen medelijden meer hebben met Israël of haar weer vergeven.
7Maar Ik zal Mij wèl het lot aantrekken van de stam Juda. Ik, Die haar God ben, zal haar verlossen van haar vijanden, zonder hulp van haar troepen of wapens." (C)
8Toen Gomer Lo-Ruchama niet meer zelf voedde, werd zij voor de derde keer zwanger en bracht een zoon ter wereld.
9God zei: "Geef hem de naam Lo-Ammi (Niet mijn volk), want Israël is niet van Mij en Ik ben niet haar God.
10Toch zal eens de tijd komen waarin Israël zal uitgroeien tot een groot volk. Er zullen meer mensen zijn dan iemand ooit kan tellen, zoveel als het zand aan het strand! In plaats van tegen hen te zeggen: 'U bent niet mijn volk
11Dan zullen het volk van Juda en dat van Israël zich verenigen en één leider over zich aanstellen. Samen zullen zij terugkeren uit ballingschap. Wat zal dat een grandioze dag zijn, als God Zijn volk weer zal uitzaaien op de vruchtbare grond van hun eigen land!" (D)
12 O Jizreël, (E) geef uw broers en zusters een nieuwe naam. Noem uw broers nu Ammi (Mijn volk) en uw zusters Ruchama (Medelijden).

Hosea 2
1"Klaag uw moeder aan, want zij is de vrouw van een ander geworden. Ik ben niet langer haar man. Laat haar ophouden zichzelf aan anderen te geven. Smeek haar te stoppen met haar overspel.
2Doet ze dat niet, dan zal Ik haar ontkleden, zodat zij net zo naakt zal zijn als op haar geboortedag. Ik zal haar laten wegkwijnen en sterven van dorst, zoals een land sterft dat getroffen is door hongersnood en droogte.
3Ik zal Mij niets aantrekken van het lot van haar kinderen, want zij zijn niet van Mij. Het zijn kinderen van een onbekende vader.
4Want hun moeder heeft overspel gepleegd. Zij, die hen onder haar hart gedragen heeft, heeft zich schandelijk misdragen. Want zij zei: 'Ik wil andere mannen achternalopen en mijzelf verkopen voor voedsel, drank en kleren.'
5Daarom maak Ik haar weg onbegaanbaar. Ik ga haar opsluiten achter een muur. Dan zal het voor haar onmogelijk zijn een pad te vinden dat naar haar minnaars leidt.
6Als zij hen toch achterna loopt, zal zij hen niet kunnen bereiken. Zij zal zoeken, maar niet in staat zijn hen te vinden. Dan zal zij bij zichzelf denken: 'Ik kan beter teruggaan naar mijn eerste man, want toen had ik het beter dan nu'.
7Zij beseft echter niet dat al wat zij bezit, van Mij kwam. Ik was het die haar koren, jonge wijn en olijfolie gaf. Van Mij kreeg zij al het zilver en goud dat zij nota bene gebruikte voor de verering van haar afgod Baäl!
8Daarom zal Ik het rijpe koren en de jonge wijn weer wegnemen bij het aanbreken van de oogsttijd. Ik zal haar haar kleren afnemen die Ik had gegeven om haar naakte lichaam mee te bedekken.
9Ik zal haar openlijk bloot tentoonstellen, zodat al haar minnaars het zullen zien. Niemand zal in staat zijn haar uit mijn hand te redden.
10Ik zal een einde maken aan haar plezier, haar partijtjes en godsdienstige feestdagen.
11Haar wijnstokken en vijgebomen zal ik vernielen. Dat waren de geschenken die zij, volgens haar zeggen, van haar minnaars had gekregen. Zij zullen volkomen verwilderen en de wilde dieren zullen de vruchten ervan eten.
12Zo zal Ik haar straffen voor alle keren dat zij wierook brandde voor Baäl-beelden en getooid met oorringen en juwelen op zoek ging naar haar minnaars. Zij dacht geen moment meer aan Mij", zegt de HERE.
13"Maar Ik zal haar opnieuw het hof maken en haar de woestijn in leiden en tot haar hart spreken.
14Dan zal Ik haar de wijngaarden teruggeven en het dal Achor veranderen in een poort van hoop. Daar zal zij op mijn toenaderingen ingaan en zingen van vreugde, net als vroeger toen zij jong was en Ik haar verloste van de slavernij in Egypte."
15"Die dag", zegt de HERE, "zal zij Mij 'mijn man' noemen in plaats van 'mijn meester'. (A)
16Ik zal ervoor zorgen dat zij haar afgoden vergeet en hun namen niet meer in de mond neemt.
17In die tijd zal Ik een verbond sluiten tussen Israël en de wilde dieren, de vogels en de kruipende dieren. Zij zullen niet langer bang zijn voor elkaar. Ik zal alle wapens vernietigen en een einde maken aan de oorlogen, zodat iedereen in veiligheid kan leven.
18Israël, Ik zal u voorgoed aan Mij verbinden door banden van gerechtigheid en recht, van onwankelbare liefde en zorg.
19Ik zal Mij met u verloven door trouw. Dan zult u Mij, de HERE, wèrkelijk kennen."
20"In die tijd", zegt de HERE, "zal Ik het gebed van de hemel om wolken verhoren en regen laten stromen op de aarde als antwoord op haar roep om water.
21Dan kan de aarde voldoen aan de waterbehoefte van het koren, de druiven en de olijfbomen. En zij zullen in koor zingen: "God zaait!" (B)
22In die tijd zal Ik een oogst Israëlieten zaaien en opkweken voor Mijzelf. Ik zal medelijden hebben met hen die 'geen medelijden meer' (C) hebben.

Ik zal tegen hen die 'niet mijn volk' zijn zeggen: 'U bent nu mijn volk.' En zij zullen antwoorden met: 'En U bent onze God!"

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 11:11

ZIE VERS 18
VOORGOED= VOOR EEUWIG !!!!!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 mei 2006 11:46

salty schreef:FUTURE EVENTS
The rapture of The church. The dead in Christ are raised ...

Dit wordt in de theologie ook wel aangeduid als reportage-eschatologie: een spoorboekje dat wordt opgesteld door een hele trits profetieen uit hun verband te halen en vervolgens op een voor de opsteller schijnbaar logische manier achter elkaar te zetten. Zo is Hal Lindsey bekend geworden met zijn eindtijd schema's. Spannende boeken, dat zeker, maar de vraag is of het wel de bedoeling van de Bijbel is om spoorboekjes op te stellen over de eindtijd, zeker als je bedenkt dat "van die dag of die ure" niemand weet. In de tijd dat Jezus op aarde kwam, waren er ook nogal wat eschatologische verwachtingen, die er overigens allemaal naast bleken te zitten. Jezus bleek in elk geval niet de messiaanse vrijheidsstrijder te zijn, die de Romeinen uit het land zou jagen en een aards koninkrijk op zou richten. Wat dat betreft is dat voor ons een waarschuwend teken, dat tot bescheidenheid noopt. Wat we wel kunnen doen, is de Bijbelse gegevens uiterst serieus te nemen, waakzaam te zijn en Jezus' wederkomst te verwachten met verlangen.

salty schreef:
Iedereen zal worden geoordeeld op zijn houding tegenover Het Volk van YHWH, Israel is de Oudste zoon die nu nog niet naar Zijn Vader wil luisteren, maar die in de toekomst zeker tot zondebesef en tot inkeer zal komen . Omdat de Vader is zal Hij zelf over Israel beslissen! en niemand hoeft Israel uit naam van Hem te straffen !

Dat is een interessante vergelijking die je hier maakt. Israel wordt vergeleken met de oudste zoon (Lukas 15), die mokkend wenst buiten te blijven, terwijl de jongste zoon en zijn Vader binnen feest vieren. In het boek over Eschatologie van prof. dr. van 't Spijker dat ik momenteel aan het lezen ben (aanrader), wordt die vergelijking ook gemaakt. In elk geval komt dat mokken van de oudste zoon overeen met wat Paulus in Rom. 11:11 schrijft, dat de zaligheid die aan de heidenen is gekomen, ertoe dient om hen tot jaloersheid te verwekken. Terecht wordt in het hoofdstuk over Israel in dit boek, dan ook opgemerkt, dat het heil via Israel naar de christelijke kerk is gekomen en dat het via de christelijke kerk weer terugkeert bij Israel. Hoe dit laatste in z'n werk gaat, is mijns inziens verborgen (in al die spoorboekjes heb ik eerlijk gezegd niet zo'n fiducie en bovendien denk ik bij Israel niet meteen aan een seculiere staat), maar dat het gebeurt, is wel duidelijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2006 11:59

salty schreef:!@Optimatus!!!!

IK denk dat jij je hier ws niet in kunt vinden maar dan is dat voor jouw verantwoording....!!!!!!
DE Hemel en de Aarde zullen vergaan maar het Woord van de Eeuwige zal voor Eeuwig blijven !!!!
In Zijn handelen met Israel Heeft de Eeuwige YHWH zich aan de andere volkeren geopenbaard.

of jij dat kunt inzien al dan niet !!!

Iets minder uitroeptekens had je betoog een stuk leesbaarder gemaakt. Nu komt het toch vooral over als geschreeuw, geraas en getier. Als je me daarmee probeert te overtuigen, faal je schromelijk, daar geschreeuw, geraas en getier mij eerder naar het tegenovergestelde doen neigen, aangezien ik niet van geschreeuw, geraas en getier gediend ben.

Iedereen zal worden geoordeeld naar zijn of haar geloof in Christus als enige Verlosser. Christus is de Deur naar de schaapskooi, niet Israel. Het is sneu om vast te stellen dat het jodendom, waaruit de Mens Christus is voortgekomen, Hem verwerpt en reikhalzend uitziet naar Iemand die allang op aarde is geweest. Het is dan ook te hopen dat de Israeliërs zich bekeren tot Hem en de Heilige en Drieënige God, de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest aanvaarden als de enige ware God. Het Woord is vleesgeworden en heeft gewandeld onder het toenmalige volk Israel, maar Hij werd niet aanvaard in Zijn Wezen.

Christus heeft het Oude Testament vervuld, daarin spreekt Elbert waarheid, edoch Hij heeft een verandering tot stand gebracht die de praktisering van het Oude Testament (zoals de tempeldienst) niet meer noodzakelijk maakt.

Slechts in Christus is de weg naar het Vaderland te vinden, niet in het jodendom.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 12:40

Welke bevolkingsgroepen er nog onder het volk Israel behoren ???
De Eeuwige kent wie er bij Hem horen. ook zonder dna test.!
de tien verloren stammen zitten nog in de verstrooiing ,Ik heb zelf een Pukhtoon uit Peshwar gesproken , hij wist dat Hij banei Israel was, maar wist niet waarom ... maar hij vertelde me dat hun stamhoofden dat ook nog wel weten, die Pukhtoons - Pathans bijv zijn allemaal over gegaan tot de islam, maar behoren wel tot de banei israel- ze zijn niet joods maar wel banei israel.
misschien iets om over na te denken, als straks Israel en Juda weer eenzullen worden voor de Eeuwige:
http://moshiach.com/features/tribes/pakistan.php

11Mijn volk is als de dode takken van een boom, die worden afgebroken en onder etenspotten worden opgestookt. Deze mensen vormen een onverstandige natie, een dom volk, want zij keren zich van God af. Daarom zal Degene Die hen maakte, geen medelijden hebben en hen niet genadig zijn.

12Toch zal er een tijd komen dat de HERE hen één voor één bij elkaar zoekt als met de hand uitgezocht koren. Hij zal hen overal vandaan opnemen van Zijn grote dorsvloer, die tussen de Eufraat en de Egyptische grens ligt.

13Die dag zal er op de grote trompet worden geblazen en velen, die op het punt stonden tussen hun vijanden, Assur en Egypte, ten onder te gaan,= zij die verloren waren, gered zullen worden en naar Jeruzalem teruggebracht om de HERE op Zijn heilige berg te aanbidden.
!!!!!

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 mei 2006 12:40

Optimatus schreef:Wellicht dat Christus hiermeer delen van het Oude Testament zelfs overruled.
Waar vervangingstheologie al niet toe kan leiden..... Lees: Luk. 24:25-27.
En dan weer dat "wellicht".

Ach, het zogenaamde linkse journaille... Laten we het daar nou eens niet over hebben. Erstens is het een zinloos argument en zweitens niet eens waar.
Hier wordt door ons verschillend tegenaan gekeken. Geeft ook niets, zou een welles-nietes vehaal gaan worden, dat overigens buiten deze topic valt.

Profetie één is al in vervulling gegaan op het moment dat de Moabieten verslagen werden. Veel koningen van Israel en/of Juda hebben over Moab geregeerd als ware het een vazalstaat.
En de anderen?
Overigens, profetie één is nog niet vervuld. Je theorie die trouwens vol zit van het "zou kunnen" m.b.t. de term laatste dagen klopt helaas niet:
De termen "laatste dagen" en "laatste der dagen" komen, behalve hier in Num. 24:14, in de Bijbel resp. vier keer (Hand. 2:17; 2 Tim. 3:1; Hebr. 1:1 en Jac. 5:3) en twaalf keer (Deut. 4:30, 31:29; Jes. 2:2; Jer. 23:20, 30:24, 48:47, 49:39; Ez. 38:16; Hos. 3:5; Micha 4:1 en 2 Pet. 3:3) voor, waarvan zeven keer onmiskenbaar m.b.t. de rol van het volk Israël in die laatste dagen (Deut. 4:30, 31:29; Jes. 2:2; Jer. 23:20, 30:24; Hos. 3:5 en Micha 4:1).
Voor alle keren dat de term "laatste" of "laatste der dagen" in het OT voorkomt staat er in het Hebreeuws "achariyth yowm". De meeste keren wordt de term gebruikt ná de regeringsperiode van David.
Voor alle keren dat de term "laatste" of "laatste der dagen in het NT (ná Davids regering) voorkomt staat er in het Grieks "eschatos hemera". Let op het woord eschatos, waarvan ons woord eschatologie, de leer aangaande de laatste dingen, afgeleid is.

Geef mij eens wat jaartallen, vooral van San Remo en Sèvres...
San Remo: Conferentie: 24-04-1920, geconfirmeerd op 24-07-1922.
Verdrag van Sèvres: getekend op 10-08-1920.

ik wil eerst eens een objectief DNA-onderzoek
Nu kom ik met een onderzoek, is het weer niet onafhankelijk genoeg.
Het onderzoek hetwelk je aandraagt, behandelt wellicht één geslacht. Een totaalplaatje ontbreekt echter.
Gelukkig, zijn er in ieder geval toch nog een paar Joden uit het geslacht van Aaron (kohaniem=priesters) etnische Joden.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 13:00

@OPTIMATUS

Je haalt helaas twee begrippen doorelkaar!!!!!
DE beloften van YHWH aan Israel
= Judah en de tien stammen
en het jodendom als godsdienst. dat daar dus niets mee te maken heeft omdat de religie de mensen in staat van geestelijke blindheid laat.

Dat geldt voor elke religie . Het is Geloof alleen !
en het navolgen van het Voorbeeld wat Yeshua ons als Levend Woord van de Glorie van Zijn Vader heeft voorgedaan
Het Heil voor de hele wereld kwam , volgens de Belofte uit het koninkrijk van Yudah in de persoon Yershua ha Mashiach!
Yeshua is niet alleen de poort Hij is alles wat er in de Tempel gaande was

Het Offer
Het Water
Het Brood
Het Licht -
de Hoogste priester!

jesaja41:
14Ook al kijkt iedereen op u neer, wees niet bang, Israël, want Ik zal u helpen. Ik ben de HERE, uw Verlosser, Ik ben de Heilige van Israël. =
MESSIAH

15Ik zal van u een nieuw en scherpgetand dorswerktuig maken om uw vijanden uiteen te scheuren en hen te vermalen tot kaf.

16U zult hen in de lucht gooien en de wind zal hen wegblazen; wervelwinden zullen hen uit elkaar slaan. Maar u zult vol zijn van de vreugde in de HERE en u zult u beroemen op de God van Israël.

17Als de armen en behoeftigen tevergeefs water zoeken en hun tongen uitgedroogd zijn van de dorst, zal Ik hen antwoorden als zij naar Mij roepen. Ik, Israëls God, zal hen nooit of te nimmer in de steek laten.

18Vanaf de heuvels zal Ik grote rivieren naar beneden laten stromen. Het water zal in de dalen voor hen opspuiten! In de woestijnen zullen waterplassen zijn en door bronnen gevoede rivieren zullen over de uitgedroogde grond vloeien.

19Ik zal bomen planten (ceders, acacia's, olijfbomen, cypressen, platanen en dennebomen) op onvruchtbare grond.

20Iedereen zal dit wonder zien en begrijpen dat de hand van de HERE, de Heilige van Israël, het deed.

Terug naar “[Religie] - Open forum”