Bestanden herstellen op beschadigde cd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ditbenik

Bestanden herstellen op beschadigde cd

Berichtdoor Ditbenik » 15 mei 2006 16:23

Ik heb een cd met foto's, maar ik kan ze niet bekijken of kopiëren. Ik krijg dan de foutmelding cyclische redundantiecontrole. Weet iemand een manier of een programma om deze foto's toch op mijn computer te krijgen?

Info:

Het is een herschrijfbare cd van het merk Platinum. Voordat de foto's erop gezet zijn is de schijf gewist, daarna zijn de foto's erop gebrand. Dit alles is gedaan met de ingebouwde brandmogelijkheid van Windows XP Home

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 15 mei 2006 16:28

hm ik heb hier zelf maar 1x mee te maken gehad. Het kan zijn dat je speler te snel is om de "trager gebrande" gegevens te kunnen lezen. Probeer het eens op een andere computer ofzo. Misschien via wat omwegen zou ook de oplossing kunnen zijn. Volgens mij treedt deze error op als het kopieren van bestanden te snel gebeurt en er onzuiverheden optreden tijdens de overdracht.

Als laatste rampscenario houd ik er ook altijd rekening mee dat de bestanden inderdaad gewoon corrupt zijn, en volgens mij heb je er dan weinig tot niets meer aan (misschien dat een of ander programmaatje ze gedeeltelijk kan herstellen maar ik zou niet weten welk stukje software dat kan doen)
what the soul hides, blood tells

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 15 mei 2006 17:33

Platinum is toch budget?

If yes, probeer eens een andere cd speler. Heb ook wel eens gezeur gehad met rw's die het in een speler niet doen en bij een ander weer wel.

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 15 mei 2006 18:06

Die cd heeft mij 1 euro gekost, heb geen idee of dat veel of weinig is. Het ligt inderdaad mede aan de speler, want mijn dvd speler ziet hem als een lege schijf

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 15 mei 2006 18:38

Die foutmelding krijg je als een CD bij productie beschadigd is. Ik had het een keer met een PC spel wat ik gekocht had. ff naar de helpdesk gebeld en die zeiden dat het een productiefout was. Ik weet alleen niet helemaal zeker of dat wel klopt.
Auf Wiedersehen!

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 15 mei 2006 18:41

ik heb eens een cd gekregen met een powerpoint presentatie. Helaas kon ik de cd niet lezen en nadat ik m in een andere pc had gestopt kon ik m wel kopieren maar niet lezen. Zelfde corrupt-foutmelding.

Uiteindelijk heb ik de cd in een computer gestopt waarvan de cd-romspeler default gedeeld werd op het netwerk. Via het netwerk heb ik vervolgens de cdrom benaderd en kon ik de ppt kopieren en lezen.
what the soul hides, blood tells

gilberto

Berichtdoor gilberto » 16 mei 2006 19:24

sommige gewone CD-spelers/DVD-spelers hebben veel moeite met een gebrande CD/DVD. Het beste is dan om ze in een CD-/DVD-speler te stoppen die ook kan branden, dan gaat het vaak wel beter.

topkok

Berichtdoor topkok » 16 mei 2006 22:14

brand de cd, dat helpt ook bij gewone cd's (muziek_

Terug naar “Archief”