Smurffie schreef:...
Draait; Dire Straits; Walk Of Life!
Die heb ik ook!

Moderator: Moderafo's
Hoe belangrijk is overeenkomst eigenlijk precies?
Als je bij mij moet gaan zoeken naar mensen, die (veel) overeenkomsten met mij vertonen, dan kun je waarschijnlijk lang zoeken. Ik ben nl. een beetje anders dan de meesten.
Boekenlezer schreef:Hoe belangrijk is overeenkomst eigenlijk precies?
Als je bij mij moet gaan zoeken naar mensen, die (veel) overeenkomsten met mij vertonen, dan kun je waarschijnlijk lang zoeken. Ik ben nl. een beetje anders dan de meesten.
Toen ik gisteren dit artikel las, herkende ik erg veel van de beschrijvingen die daarin gegeven werden. Plotseling kon ik bepaalde uitingen van mijzelf op Refoweb, en gedachten van mijzelf veel beter plaatsen. Ik weet niet of ik echt hoogbegaafd ben. Interesseert mij eigenlijk niet eens zo. Maar ik merk wel dat ik met een intelligentie rondloop die consequenties heeft, zoals in het artikel beschreven. Geen wonder dat ik de meesten als anders dan ik ervaar. Dat ik aansluiting bij anderen vaak moeilijk vind. Als het erom zou moeten gaan om iemand te vinden die in veel opzichten hetzelfde is als ik, zal dat waarschijnlijk een ondoenlijke zoektocht worden. Ik ga daar dan ook anders mee om: met mensen omgaan is vooral een kwestie van aanpassen, en samen een weg zien te vinden om met elkaar om te gaan. Het aanspreken van de creativiteit dus.
Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Hoe belangrijk is overeenkomst eigenlijk precies?
Toen ik gisteren dit artikel las, herkende ik erg veel van de beschrijvingen die daarin gegeven werden. Plotseling kon ik bepaalde uitingen van mijzelf op Refoweb, en gedachten van mijzelf veel beter plaatsen. Ik weet niet of ik echt hoogbegaafd ben. Interesseert mij eigenlijk niet eens zo. Maar ik merk wel dat ik met een intelligentie rondloop die consequenties heeft, zoals in het artikel beschreven. Geen wonder dat ik de meesten als anders dan ik ervaar. Dat ik aansluiting bij anderen vaak moeilijk vind. Als het erom zou moeten gaan om iemand te vinden die in veel opzichten hetzelfde is als ik, zal dat waarschijnlijk een ondoenlijke zoektocht worden. Ik ga daar dan ook anders mee om: met mensen omgaan is vooral een kwestie van aanpassen, en samen een weg zien te vinden om met elkaar om te gaan. Het aanspreken van de creativiteit dus.
Hm, enerzijds is dat waar, anderzijds zullen er toch genoeg mensen zijn die wel bij je passen en (veel) overeenkomste hebben. Het ligt er maar aan in welke kringen je je begeeft..
Zo wilde ik een vriendin die in ieder geval qua intelligentie, algemene ontwikkeling, interesse, rationaliteit en (zelf)relativeringsvermogen bij me zou passen en hoewel dat misschien veeleisend lijkt bestaat ze toch.Ik heb geen zin om me constant te gaan ergeren aan de heel andere manier van denken en handelen van de ander en zou daar dus ook geen relatie mee willen hebben.
6. Als het eigenlijk niet meer hoeft. Als je je compleetheid in God hebt ervaren. Ik ben compleet, heel in mijzelf. Ik heb geen relatie nodig om gelukkig te zijn/ tot heelheid te komen. Mijn heelheid is in Christus. God zegt: ik vul die leegte, ik ga voorzien in het tekort. Dan krijgt God de gelegenheid iemand op jouw pad te brengen.
7. Als je geleerd hebt alleen te zijn. Mensen die dat geleerd hebben, bloeien ongeacht of ze alleen zijn of niet. Ze stralen iets uit. Gezonde zelfliefde komt omdat God mij ook aanvaard. Spreek het uit in je leven: ik hou van mezelf.
Boekenlezer schreef:Interessant verhaal. Maar bij het lezen had ik wel even een paar kritische gedachten. Eén daarvan heb ik bewaard.6. Als het eigenlijk niet meer hoeft. Als je je compleetheid in God hebt ervaren. Ik ben compleet, heel in mijzelf. Ik heb geen relatie nodig om gelukkig te zijn/ tot heelheid te komen. Mijn heelheid is in Christus. God zegt: ik vul die leegte, ik ga voorzien in het tekort. Dan krijgt God de gelegenheid iemand op jouw pad te brengen.
7. Als je geleerd hebt alleen te zijn. Mensen die dat geleerd hebben, bloeien ongeacht of ze alleen zijn of niet. Ze stralen iets uit. Gezonde zelfliefde komt omdat God mij ook aanvaard. Spreek het uit in je leven: ik hou van mezelf.
En Adam dan? Volgens deze criteria was hij nog niet zo ver, want hij ging een gemis voelen toen hij zag dat alle dieren partners hadden. Hij voelde zich niet compleet. Als dat God tegenhoudt om een mens een partner te geven, hoe kan het dan dat Hij zo goed was om voor Adam een vrouw te scheppen? Blijkbaar is God helemaal niet afhankelijk van voorwaarde 6!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten