Hooikoortspatiënt heeft het zwaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 12 mei 2006 10:06

Raido schreef:
Ik zoen uuuuren, en het gaat maar niet over
Je moet ook niet zoenen in het bos of waar dan ook :P

Haha, nou, vooral niet in idyllische weilanden met bloeiende klaprozen, weegbree en hoe al die pollenverwekkers ook mogen heten.

Enfin, sluit deuren en ramen, en :kiss:.

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 12 mei 2006 11:07

*hhhhhhhaaatsoeeeeeeee* spetter, kletter
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 12 mei 2006 11:33

Heerlijk die hooikoorts!! Het was alleen een beetje heel erg bij mij dat ik naar den dokter ben toegestapt. Na 5 minuten stond ik weer buiten met een stootkuur prednison :? 1 ding het helpt wel 8)
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

monique76
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor monique76 » 12 mei 2006 12:42

Nou ik heb ook last van hooikoorts en daardoor al een keer bijholte ontsteking gehad, dus ik ben er niet blij mee! Medicijnen heb ik wel veel geslikt, maar mijn ervaring is dat die dus op een gegeven moment niet meer werken. Ik slik gewoon dagelijks 1000mg vitamine c en dat werkt ook wel een beetje. Als het te erg wordt en het weer een ontsteking dreigt te worden dan ga ik wel neusspray halen bij de huisarts.

Die zoentip kan ik helaas niet uitproberen, :roll: want ik heb nog niemand gevonden om het mee te testen! :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 mei 2006 15:31

Jaaaa, ik heb het heel zwaar als hooikoortsleier :mrgreen: Kzit daarom nu ook met drukkende voorhoofdsholtes, een loopneus, af en toe flink rode armen, tranende ogen met troep erin soches, veel genies en gehoest thuis :( Niet tof! *einde geklaag*

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 14 mei 2006 15:34

De nieuwe hype: hooikoorts. Vroeger noemde ze dat gewoon verkouden 8)
Moest ik ook van Raido zeggen, maar hij durfde niet. ::))

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 mei 2006 15:43

Raido praat poep. Want hooikoorts komt heel rap ineens op bij van die pollen en stuifmeeltroep! En verkoudheid krijg je als je bv geen jas aan doet als het vriest :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2006 16:15

Acire praat ook poep: verkoudheid is een virus. 8)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 mei 2006 17:55

Ik heb er ook last van, volgens allergietesten in het ziekenhuis zelfs extreem bij bijvoorbeeld rogge en maïs, maar goed Aerius is iig een middel dat mij er wel doorheen helpt.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 15 mei 2006 09:17

Marina87 praat poep. Voor hooikoorts zijn bewijzen, voor HSP niet. Btw, vroeger bestond hooikoorts ook. 't Is trouwens ook absoluut geen hype hoor, niemand gaat voor de lol met z'n rode oogjes showen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 mei 2006 10:12

Je groeit er hopelijk wel overheen. Dat schijnt na een jaar of 15 te gebeuren.

Ik heb er niet veel last van, een beetje dikke ogen, maar verder niets. Een paar jaar geleden was het nog wat erger, maar met wat AllerFre hield ik het goed dragelijk.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 15 mei 2006 10:32

TheKeimpe schreef:Je groeit er hopelijk wel overheen. Dat schijnt na een jaar of 15 te gebeuren.

't Is toch gewoon ook een kwestie van dat het in je genen zit?

Ik had toen ik peuter was al altijd van die rode ogen enzo, ik ben inmiddels 20 en 't is nog niet bepaald over. En m'n ma van in de 50 heeft het ook. Enfin, er is mee te leven.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 15 mei 2006 11:19

Nee hooikoorts groei je niet zomaar overheen,

Een oom van mij nu tegen de 40 heeft er nog steeds extreem veel last van,
gevolgen voor hem zijn zelfs rood uitgeslagen irriterende borstkas en bloedneuzen.

bij de meeste mensen blijft het inderdaad bij niesbuien en irriterende ogen

daarnaast verschilt het van persoon tot persoon voor welke gewassen/pollen/stuifmeel je nu precies allergisch bent

bij meer dan gemiddeld aanwezige hooikoorts of allergieklachten, kan een huisarts je in dit geval doorsturen naar het ziekenhuis voor testen.

Wel kun je immuniteitskuren volgen, je wordt dan maandelijks /zoniet wekelijks geprikt met de stoffen waarvoor je allergisch bent zodat je lichaam op den duur hier imuum voor zal worden.

Om dan terug te komen bij het over hooikoorts heen groeien, de korte hooikoortsperiode is daar dus vaak te kort voor, maar anderen zullen misschien net genoeg hebben aan deze periodes en zullen na verloop van jaren dit imuum zijn misschien wel natuurlijker ontwikkelen
When I kneel before You, them I'm defying gravity

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 15 mei 2006 11:37

mw schreef:tjah... dan weet ik wat ik moet doen deze zomer :mrgreen:

haha, arco en ik dan ook, want wij hebben het allebei (hooikoorts) :cry:

monique76
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor monique76 » 15 mei 2006 12:27

spacy schreef:gevolgen voor hem zijn zelfs rood uitgeslagen irriterende borstkas

Aha, het is nu duidelijk waarom ik daar dus altijd zo'n jeuk heb! Mijn zus zit altijd te mopperen: "heb je weer gekrabbeld? Het ziet weer helemaal rood!"
Maar nu ik dit lees en erover nadenk heb ik dit dus alleen maar in de zomer en het is dus duidelijk nu wat de oorzaak is. :D

Zouden blauwe plekken er ook van kunnen komen? Die heb ik namelijk ook alleen maar in de zomer en alleen op mijn armen.

Terug naar “Archief”