single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2006 10:54

hananja schreef:Ik ben sinds eind augustus weer vrijgezel, maar ik moet zeggen dat ik het regelmatig wel mis een relatie te hebben. Vooral als er wat tegenslagen zijn. Vrienden en vriendinnen kunnen een heleboel opvangen, maar toch kunnen die er niet zo helemaal voor je zijn als je vriend. Zo voel ik me veel meer bezwaard als ik een vriend of vriendin uit bed bel, dan wanneer ik dat zou doen bij degene met wie ik verkering heb. Mensen bieden het wel aan, maar ik weet ook dat zij hun eigen vaak drukke leven hebben en ze al veel te vaak moe zijn. Dan hun nachtrust verstoren is gewoon not done. Bij een vriend zou het nog steeds niet makkelijk gaan, maar iemand met wie je verkering hebt zou het minder snel ergerlijk vinden ofzo. Tenminste, zo voelt het voor mij vaak.

Maar goed. Misschien is het wel gewoon een kwestie van afkicken 8-[

Ik voelde me dan ook ernstig bezwaard toen ik jou vrijdag uit bed belde, schat ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 07 mei 2006 11:22

fijn dat te horen... Maar 12 uur 's middags lijkt me toch wel een enigsinds acceptabele tijd om uit bed gebeld te worden hoor.. :roll: dan mag het.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2006 10:27

hananja schreef:Ik ben sinds eind augustus weer vrijgezel, maar ik moet zeggen dat ik het regelmatig wel mis een relatie te hebben. Vooral als er wat tegenslagen zijn. Vrienden en vriendinnen kunnen een heleboel opvangen, maar toch kunnen die er niet zo helemaal voor je zijn als je vriend. Zo voel ik me veel meer bezwaard als ik een vriend of vriendin uit bed bel, dan wanneer ik dat zou doen bij degene met wie ik verkering heb. Mensen bieden het wel aan, maar ik weet ook dat zij hun eigen vaak drukke leven hebben en ze al veel te vaak moe zijn. Dan hun nachtrust verstoren is gewoon not done. Bij een vriend zou het nog steeds niet makkelijk gaan, maar iemand met wie je verkering hebt zou het minder snel ergerlijk vinden ofzo. Tenminste, zo voelt het voor mij vaak.

Maar goed. Misschien is het wel gewoon een kwestie van afkicken 8-[

Vrijgezel zijn is geen ramp, maar het is dan wel zaak om over goede vriendschappen te beschikken. Mensen bij wie je goed kan aansluiten. Ik merk dat dat in mijn kerkelijke gemeente helaas nog wel eens een probleem vormt. Ik vind het er niet altijd gezellig. Gisteren ben ik na de ochtenddienst wel bij mensen op bezoek geweest. Dat is dan toch wel weer erg leuk. Maar op het kerkplein zelf vond ik het nogal aan de magere kant.
Wat tegenslagen betreft heb ik het altijd een beetje zo gezien: die heb ik altijd alleen op moeten vangen - en ik heb er nog altijd door kunnen komen - waarin ik als voordeel zie dat ik er een ander niet mee belast heb. Maar misschien denk ik dan wat te pessimistisch over de incasseringsbereidheid van de ander. Maar inderdaad, tegenslagen, daar kan ons leven wat van! (Gelukkig zien mijn vooruitzichten er nu weer een stuk mooier uit. Maar kort geleden was ik even niet erg vrolijk.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

cire
Sergeant
Sergeant

Re: single....

Berichtdoor cire » 08 mei 2006 20:04

bloob schreef:Da's vreemd he. Een topic over het niet hebben van een relatie. in een forum over relaties
Maar afijn, dat is dus de stand van zaken op dit moment. En omdat ik op dit moment ook niet meer geweldig piep ben (32) wordt de 'kans op' ook al drastisch kleiner. Dat is gewoon de realiteit. En nu had ik voor mezelf alláng (na veel denken / strijd / bidden) de conclusie getrokken dat je leven niet per se mislukt is al trouw je niet. Als je leeft met God en tot eer van God en in God mag zijn is je leven geslaagd! (ik zeg niet dat ik al zover ben maar dat is een ander verhaal...)
Toch lijkt 't wel of er in refoland toch zo een beetje tegen je aangekeken wordt. (zo van: och... zielig zeg... ben jij even te beklagen..wat gek...dat is niet normaal) I.i.g als ik het zeg dan wordt ik soms aangekeken of ik van Mars kom. Sterker nog: Ik sprak iemand en die zei: Jij komt de ware nog wel tegen hoor. Dat moet. Want er staat in de Bijbel dat het niet goed is dat de mens alleen is. M.a.w. Ik doe dus iets niet goed. Maar is het dan niet zo dat de Heere je leven bestuurt? En als Hij het nou beter vind dat ik single blijf, dan doe ik toch niets fout?

Nouja. Die kennis heeft me dus een beste optater verkocht. :? psychisch dan.
Dusseh...ben je inderdaad minder zonder relatie / huwelijk. 't Staat er tenslotte toch maar he, in de Bijbel, dat het niet goed is.

Ai, ik ben met mijn 29 jaren ook nog vrijgezel :mrgreen:

Nou het is natuurlijk niet altijd leuk... In ieder geval realiseer je je soms dat je in je eentje zit te kijken...

Aan de andere kant is het ook wel handig, je bent flexibeler. Vooral als je nu en dan (onverwachts) in het buitenland werkt. Bij mijn collega's met vrouw en kinderen hoef je niet op dinsdag aan te komen of ze vrijdag naar Verweggistan willen :wink:

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 10 mei 2006 13:33

@Boekenlezer:

Die lezen mogen eenzaam wezen.
Zij waren het van kind af aan.

8)
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mei 2006 22:15

Sjaan schreef:@Boekenlezer:

Die lezen mogen eenzaam wezen.
Zij waren het van kind af aan.

8)

Kan wezen, maar wat makkelijker met mensen om kunnen gaan zou ik toch niet verkeerd vinden.
Het is waar, ik heb best veel mooie dingen: veel bijbelkennis, ik kan de grondteksten ontcijferen. Dat kunnen maar zeer weinigen. Maar toch... daar kun je het toch niet alleen mee doen in het leven. Het leven is méér dan theologie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mei 2006 22:17

Maar toch... daar kun je het toch niet alleen mee doen in het leven. Het leven is méér dan theologie.

Precies, het leven heeft nog vele andere charmes 8)

Draait; Dire Straits; Walk Of Life! :wink:

André

Berichtdoor André » 11 mei 2006 22:46

Mmm, ik las in de RD (Reader's Digest) van Mei dat 'slechts' 2% van de mensen bewust alleenstaand is.
Dus er is wsl nog een enorm groot % dat zoekende is e/o openstaat voor een relatie, zou je denken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 mei 2006 04:31

André schreef:Mmm, ik las in de RD (Reader's Digest) van Mei dat 'slechts' 2% van de mensen bewust alleenstaand is.
Dus er is wsl nog een enorm groot % dat zoekende is e/o openstaat voor een relatie, zou je denken.

Reader's Digest is leuk en grappig, maar of het helemaal op waarheid berust? :roll: :)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 12 mei 2006 07:23

Smurffie schreef:
Maar toch... daar kun je het toch niet alleen mee doen in het leven. Het leven is méér dan theologie.

*draait money for nothing (and chicks for free) :mrgreen: *
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 mei 2006 08:23

Draait Romeo & Juliet 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 mei 2006 16:32

leclerc schreef:
Smurffie schreef:

*draait money for nothing (and chicks for free) :mrgreen: *

*draait; Nirvana; Where Did You Sleep Last Night* 8)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 12 mei 2006 19:06

Kinders, daar is een ander topic voor.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 mei 2006 20:14

Collateral schreef:Kinders, daar is een ander topic voor.

Ga jij nu ook al met modder gooien? :shock:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 12 mei 2006 23:11

Nee, ik eet het. 8)

Terug naar “Archief”