Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mei 2006 09:45

Lalage schreef:
pol schreef:PeterD, denk je nou niet erg zwart-wit.

=D> =D> =D>
Dat geld ook voor mensen die zwarte kleren raar vinden en dan claimen dat je in witte kleding moet lopen..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2006 12:06

Dus... gewoon niet zo moeilijk doen over kleding.... Want God is niet zwartwit...

Maar daarom mag ik toch nog wel vragen naar het waarom er achter... en vraagtekens zetten bij bepaalde motivaties om zwarte kleding te dragen?

Als jij metalshirts draagt omdat je dat mooi vindt heb ik daar heus geen problemen mee hoor ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 mei 2006 12:14

Als jij metalshirts draagt omdat je dat mooi vindt heb ik daar heus geen problemen mee hoor Wink

In tegenstelling tot die verderfelijk Che Guevara-T-shirts natuurlijk! :o

8)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 10 mei 2006 12:19

Marnix schreef:Dus... gewoon niet zo moeilijk doen over kleding.... Want God is niet zwartwit...

Maar daarom mag ik toch nog wel vragen naar het waarom er achter... en vraagtekens zetten bij bepaalde motivaties om zwarte kleding te dragen?

Als jij metalshirts draagt omdat je dat mooi vindt heb ik daar heus geen problemen mee hoor ;)

Ook niet als daar een uit de grond getrokken lijk op staat?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mei 2006 12:28

Als symboliek voor de doodstaat van de mens? ;) Daarbij staat metalshirt niet gelijk aan uitdegrond getrokken lijken, alleen Cannibal Corpse heeft zulke gore dingen. Ik ben meer van dit soort

Als jij metalshirts draagt omdat je dat mooi vindt heb ik daar heus geen problemen mee hoor
Dank u :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 10 mei 2006 12:31

Raido schreef:
Als symboliek voor de doodstaat van de mens? ;) Daarbij staat metalshirt niet gelijk aan uitdegrond getrokken lijken, alleen Cannibal Corpse heeft zulke gore dingen. Ik ben meer van dit soort

Als jij metalshirts draagt omdat je dat mooi vindt heb ik daar heus geen problemen mee hoor
Dank u :)

Het zal je wel niet verbazen dat ik daar dus echt de kriebels van krijg. :wink:
Het ziet er nogal duister uit.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 mei 2006 12:34

Nou Raido, het zijn niet de gezelligste vrolijkste en opgewekste shirts die op die site komen....
Pol heeft liever iets fleurigers an

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mei 2006 12:48

pol schreef:Nou Raido, het zijn niet de gezelligste vrolijkste en opgewekste shirts die op die site komen....

Moet kleding:

1. Gezellig zijn?
2. Vrolijk zijn?
3. Opgewekt zijn?
4. On Duister zijn? (denkt aan zwartepaktopic).

daarbij... vergelijk het eens met dit Dan weet je wat ik bedoel..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 mei 2006 13:11

Raido schreef:
pol schreef:Nou Raido, het zijn niet de gezelligste vrolijkste en opgewekste shirts die op die site komen....

Moet kleding:

1. Gezellig zijn?
2. Vrolijk zijn?
3. Opgewekt zijn?

daarbij... vergelijk het eens met dit Dan weet je wat ik bedoel..

he bah Raido, je wilt toch niet zeggen dat je hierin gehuld naar de kerk gaat? Ik vind dit toch erg luguber. Als er bij mij iemand aan de deur staat met zon shirt aan, moet ik toch wel effe slikken.
Je kunt zeggen: het gaat niet om de buitenkant, maar alleen het idee al dat iemand dit leuk vind om aan te trekken zegt me al wat.

Heb jij zulke kleren an? en waarom?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mei 2006 13:46

Heb jij zulke kleren an? en waarom?
Nee, daar kots ik van. Maar ik probeerde een nuancering aan te brengen.

Marnix zei: ls jij metalshirts draagt omdat je dat mooi vindt heb ik daar heus geen problemen mee hoor. Waarop Willumpie antwoorde: Ook niet als daar een uit de grond getrokken lijk op staat? Daarna poste ik die link naar de shirts van Blind Guardian die niet blij, vrolijk en licht zijn maar toch echt niet goor, vies, lelijk en vol lijken staan, en toch metalshirts zijn.

Kortom nee ik zal daar nooit in willen lopen, ik vind die muziek niet mooi en de shirts goor, dan ga ik wel voor een mooi fantasy-shirt met een draak ofzo.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2006 14:24

Wullimpie schreef:
Marnix schreef:Dus... gewoon niet zo moeilijk doen over kleding.... Want God is niet zwartwit...

Daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Raido, ik heb ook Blind Guardian trui en shirt (And then there was silence, groene sweater), shirt is niet van een cd. En ik heb de poster van Imaginations from the other side.

Aan alle critici, je moet het verhaal hier achter een beetje kennen... daarnaast is kunst ook abstract... de een houdt wel van fantasy, de ander niet... de een houdt van schilderijen van landschappen, de ander van schilderijen van veldslagen etc.

De band Blind Guardian is een band die sterk geinspireerd is door de fantasy van Tolkien en daar ook over zingt. Het is fantasy die de strijd tussen goed en kwaad beschrijft... en dit is ook op de albumcovers en op de shirts terug te vinden. (Daar is bijv. ook de tekst: Nightfall, quietly it crept in and changed us all op gebaseerd, wie The Silmarillion heeft gelezen snapt dat dit verwijst naar de "curse of Feanor" waar de Noldor onder kwamen.

Dat niet iedereen het mooi vindt en sommigen er de kriebels van krijgen, dat mag :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 10 mei 2006 20:17

Raido schreef:Moet kleding:

1. Gezellig zijn?
2. Vrolijk zijn?
3. Opgewekt zijn?

Kleding moet gezellig zijn. In de Kerk hoef je niet te zitten alsof er iemand is overleden. In de Kerk kom je om versterkt te worden door God en Zijn Woord.
Afbeelding

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 mei 2006 20:32

MOET kleding gezellig zijn? zo, en van wie moet dat?

Weet je, het probleem is niet zwart, wit of pimpelpaars.
Blijkbaar kunnen mensen elkaar persoonlijke keuze vaak niet accepteren. Ook wordt er van een persoonlijke keuze soms een feit gemaakt. Zo van: Die mensen aan het avondmaal hebben altijd zwart aan, conclusie: als je bekeerd ben ga je in het zwart. Of: die lichtes met hun flitsende pakken en allemaal aan het avondmaal, jaja, ze zullen zichzelve bedriegen voor de eeuwigheid.
Ook snap ik niet dat als iemand in het donker wil gaan, direct gewezen wordt op rouwkleding.

Als iedereen gewoon zijn eigen keuze daarin maakt, en niet zo naar een ander wijst, is er niets aan de hand.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 mei 2006 20:57

Raido wil graag wat zeggen, maar zijn kompjoetertje loopt vast. :wink:

Hij zegt:

1. Er is iemand doodgegaan door jou; Jezus

2. ik voel me niet fijn in van die blijheid kleding, wat nu :)

3. die fantay/metal shirts zijn gewoon mooi :)

Raido

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 mei 2006 21:09

Marina heeft gelijk, iedereen moet het maar voorzich weten. Volgens mij is het meeste er wel over gezegd nu.. Zelf draag ik, met name in de winter, erg graag zwart, omdat ik het mooi vind. Niet omdat ik ogg ben :wink:

Terug naar “Archief”