Luna Halo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 sep 2003 18:32

Ik moet je teleurstellen dame of heer luna halo fan ;)
Muse is tich keer genialer... Voor muse zijn geen woorden, voor luna halo nog wel :P

ik vind muse stukken beter, radiohead ook btw en nog wel meer bands.. sorry...

maar luna is wel oke: jammer btw dat seculiere bands zo vaak beter zijn :(

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 08 sep 2003 20:20

Ik vind Muse helemaal niet zo geniaal. Ik vind ze eigenlijk alleen een harde, maar slechte kopie van Jeff Buckley.

Ik weet daarom niet of ik ze genialer vind dan Luna Halo, ze zijn allebei goed in rippen, en gebruiken dan ook van veel muzikanten wat. Maar toch vind ik dat Luna Halo dit meer in een eigen vorm heeft weten te gieten dan Muse. Maar dat is mijn mening, je hebt wel gelijk dat over het algemeen seculiere muziek beter is dan christelijke. Luna Halo is dan ook geen christelijke band.

Ruth
I know You stay true when my world is fozz
I always see You when my sight is lost

www.mutemath.com

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 sep 2003 21:00

Stranger in this Place schreef:Maar dat is mijn mening, je hebt wel gelijk dat over het algemeen seculiere muziek beter is dan christelijke. Luna Halo is dan ook geen christelijke band.

Ten eerste zijn er wel hele goede christelijke bands, zoals Saviour Machine en Jars of Clay en Third Day. Luna Halo is toch ook christelijk?

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 09 sep 2003 08:43

Luna Halo is een band bestaande uit christenen, dat zou dus goed een christelijke band kunnen noemen lijkt me.

Maar, eh, Muse is natuurlijk wel tig keer beter. Muse is zeker geen ripband, natuurlijk gebruiken ze wel veel samples maar hun stijl is juist volledig uniek... Muse is echt meesterlijk. Luna Halo is gewoon cool. 8)
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 09 sep 2003 12:19

Luna Halo is voor alle duidelijkheid GEEN christelijke band. Zo zijn ze wel begonnen, en tot ongeveer anderhalf jaar geleden hadden ze een contract bij SparrowRecords, een superchristelijk label in Nashville. Maar Luna Halo heeft een nieuwe visie gekregen, namelijk dat ze niet alleen in het christelijke wereldje willen spelen om christelijke jongeren te bemoedigen (wat ze overigens wel graag blijven doen!), maar ze willen juist jongeren bereiken die niet in het christelijke wereldje zitten. Ze willen juist naar die plekken waar de kerk niet is. Helaas ondersteunt Sparrow dit idee niet en is Luna Halo daar uitgestapt. Ze noemen zich zelf bewust geen christelijke band, hoewel er wel een aantal christenen in de band spelen. Ik zou het wel cool vinden als ze weer meer christelijke muziek gingen maken, maar ik weet dat ze nu echt mensen bereiken en aanspreken, en dat vind ik echt super de super en ik zal ze daarom ook altijd een lunatic blijven! (www.lunaticisland.com)

voor meer info: http://www.gospelsite.net/?section=arti ... cle&id=507
http://www.gospelsite.net/?section=arti ... cle&id=639

Ik vind Muse nog steeds niet origineel of geniaal. Ik vind het wel goede muziek en ik luister er ook graag naar! Ik heb net hun live-cd in de kast liggen en die is wel gaaf. Ze spelen toch in Ahoy in Oktober? Is het al uitverkocht?

Ruth

www.mutemath.com

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 sep 2003 11:32

Muse is wel origineel, ik vind het absoluut niet terecht dat jij ze afdoet als een slechte parodie van Jeff Buckley. Luna Halo is dus een soortje POD als ik het goed begrijp? Kortom, ze willen gewoon verdienen ;) hehe.

Muse is als live-act bovendien ook geniaal. Ik ken weinig bands die live zo goed spelen als Muse, Radiohead, etc.
En als een band samples gebruikt is dit niet een teken van a-creativiteit of a-muzikaliteit hoor!!! Samples kunnen heel goed samen gaan met deze twee zaken. Tijdje terug waren er btw nog kaarten, hoe het nu is weet ik niet... Ik kan niet :cry:

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 11 sep 2003 15:35

Ik heb het niet over samples die bands al dan niet gebruiken. Ik heb het gewoon over hun manier van spelen en hun stijl. Ik denk niet dat het onterecht is Muse als een hardere versie van Jeff Buckley neer te zetten. Je hebt mij niet horen zeggen dat ik het een slechte parodie vond, alleen dat ze niet bijster origineel zijn. Ik zeg niet dat daar iets mis mee is.

Luna Halo is niet zoals POD, want die willen niets meer met het christelijke wereldje te maken hebben. Ik denk niet dat het LH om geld gaat, want dan zaten ze bij Sparrow beter dan ze nu zitten, en aangezien Nathan de laatste tijd vaker bij H&M dan bij Dolce&Gabanna zn kleren koopt lijkt het me dat ze er wel op achteruit zijn gegaan, en als ze dat erg zouden vinden dat ze dan wel terug zouden gaan naar Sparrow...

Ruth

www.mutemath.com

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 11 sep 2003 15:43

Ik heb gisteren bij Johanne een nummer van Luna Halo gedownload, en dat klonk erg leuk. Voor de rest ken ik ze nog niet.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 sep 2003 08:22

Ruth, ik heb niet gezegd dat jij dat zei, ik vond het een beetje zo overkomen (dat van die slechte parodie)... Maar origineel? Ik denk het toch wel... Als een band in de verte iets weg heeft van een andere band, dan ben je nooit meer origineel. Als je jouw maatstaven aanhoudt bestaan er geen originele bands.... Ook luna halo ABSOLUUT niet...

En die vergelijking met POD was met een ;) ...
POD wil WEL met het chr. wereldje te maken hebben... Maar niet qua muziek, en ik zie daar geen probleem in btw.

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 12 sep 2003 11:19

Ok ok, ik zal me weer iets matigen in mn uitspraken... 8)

Ik heb niets tegen op onoriginele bands (zoals Muse) omdat Luna Halo verre van origineel is...ik bedoel, kijk hier eens naar:
Velvet van Kent:
My skin feels strange like there's something underneath
And it's aching to be free
Try to think of something else

Wait for you van Luna Halo:
My skin feels strange
Like there's something underneath
Locked in these chains
How I ache to be free

En dan zal ik het nog maar niet over de muziek hebben, ha. Ik wil dus niet beweren dat niet zo originele muziek fout is...vaak komt iedereen een beetje bij elkaar uit in de muziek, daar is voor mij de muziek niet minder om. Gelukkig is Luna Halo nu niet meer zo erg als eerst! Ha. Maar goed...
Kurtyo, ik hoop niet dat ik je persoonlijk beledigd heb door mijn mening over Muse, maar ik kan hem niet terug nemen, omdat ik niet mag liegen.
Misschien bestaan er gewoon geen originele bands inderdaad...iedereen heeft wel iets van iemand anders, zelfs een band als Radiohead, die toch als heel origineel doorgaat. misschien moet je daar een band gewoon niet aan afmeten, dat lijkt me een beter idee.

Ruth

www.mutemath.com

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 12 sep 2003 11:57

Stranger in this Place schreef:Ik vind Muse nog steeds niet origineel of geniaal. Ik vind het wel goede muziek en ik luister er ook graag naar! Ik heb net hun live-cd in de kast liggen en die is wel gaaf. Ze spelen toch in Ahoy in Oktober? Is het al uitverkocht?
Niet in oktober, maar op 6 november. Er zijn nog kaarten te bestellen! Ik heb ze al binnen :mrgreen:
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 12 sep 2003 17:14

Hey thanks!
Ik wil er eigenlijk wel heen, want ik heb ze nog nooit live gezien. En op die hoolahoep cd, ik kan die naam nooit onthouden, klinkt het wel alsof het de moeite waard is ze live te checken.
Ruth

www.mutemath.com

Muse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Muse » 12 sep 2003 20:49

Je zou de dvd (Hullabaloo 'Live at Le Zenith, Paris' ) eens moeten zien én horen.
Ik hoop dat ze in Ahoy weer zo'n show gaan geven!

I'll be there! :P

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 13 sep 2003 14:50

Ja die bedoelde ik. Ik heb daar alleen de cd van. Is wel cool. Maar ik houd nog het meest van hun eerste cd...al vind ik het liedje Bliss ook heel mooi.

www.mutemath.com

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 sep 2003 15:49

BTW: slechte parodie heb je niet gezegd, je zei: 'een slechte kopie' dus... komt wel op het zelfde neer ;)

nee ik voel me niet bedreigt... :D

Maar origineel: alles is al eens geprobeerd volgens mij... Dus ja... Maar je hebt meer 'luna halo's' in de wereld dan 'radioheads' ... ik moet zeggen dat ik radiohead een stuk creatiever vind dan luna halo en muse... maar muse vnid ik weer veel creatiever/beter/etc dan luna halo :)

Terug naar “Archief”