Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2006 15:04

Gerdien B. schreef:wij mogen eind september weer opnieuwe indicatie formulieren invullen van de zorgvragers. Ook ivm verhuizingen die op handen zijn!

Nu hopen we dat we daardoor ons geld behouden of zelfs meer kunnen krijgen. De zorgvragers gaan op moment meer achter uit dan voor uit :S

Het leuke is, dat ik zelf de indicaties mag gaan invullen 8) tuurlijk wel in overleg ;)
Vanaf 1 september wordt ik namelijk eerst verantwoordelijke begeleidster van 4 zorgvragers! Echt super gaaf!!!
Het is een jaar op proef. Onze coordinator stond nog niet helemaal te springen dat ik het zou worden, maar mijn coollega's zien het helemaal zitten en ik zelf ook.
Onze coordinator zal nog is op haar neus gaan kijken :P
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 apr 2006 15:21

hee super tof gerdien!!! :D
PaSaP Hoogh!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mei 2006 15:06

Leuk joh!!!

Vannacht mijn laatste nacht gewerkt, hadden een cliént die echt helemaal de weg kwijt was, letterlijk en figuurlijk... echt sneu! Hij had het zelf nml nog door ook!
Heel vreemd beeld heeft die man, we denken nu zelfs aan dementie, hij is nog geen 50 jaar...

heel de nacht opgeweest, rond gelopen, geroepen om zijn vrouw die in de separeer zou slapen en zijn kinderen die de vpk gekidnapt zou hebben en opeens was ik zijn dochter :|

Niets lukte om hem slapend te krijgen dus we hebben hem in het kantoor bij ons gelaten met thee :wink: Was gezellig :P maar wel druk want je moest nu 1 op 1 staan.

En wattie nu heeft???? Ze zijn nog steeds met onderzoeken bezig maar hij gaat echt snel achteruit, echt triest om te zien!

Werkse allemaal!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2006 15:15

Ai wat pijnlijk en naar zeg lammetje! Nog zo jong.

Sterkte!

nurse21

Berichtdoor nurse21 » 08 mei 2006 12:40

Zoals mn naam al een beetje zegt.. werk ik ook in de zorg!
Ben verzorgende IG in een verzorgingshuis, geweldige baan!!
Ben ooit nog eens van plan om niveau 4 te gaan doen, lijkt me super..!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 mei 2006 12:46

leuk nurse!! enne..niv4 moetje zker gaan doen

@gerdien: gaaf dat je e.v.v.'er word (of hoe jullie het noemen)

Wil iemand met me ruilen? Ik ben school zat, kwerk liever. Gelukkig heb ik thuiszorg nog :lol:
Morgen weer naar school. Vorige periode heb ik afgesloten. Alle toesten gehaald :lol: De presentatie is uiteindelijk over rehabilitatie gegaan, is goed gelukt :lol:
Op naar de volgende periode :cry:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 08 mei 2006 13:04

lammetje schreef:Leuk joh!!!

Vannacht mijn laatste nacht gewerkt, hadden een cliént die echt helemaal de weg kwijt was, letterlijk en figuurlijk... echt sneu! Hij had het zelf nml nog door ook!
Heel vreemd beeld heeft die man, we denken nu zelfs aan dementie, hij is nog geen 50 jaar...

heel de nacht opgeweest, rond gelopen, geroepen om zijn vrouw die in de separeer zou slapen en zijn kinderen die de vpk gekidnapt zou hebben en opeens was ik zijn dochter :|

Niets lukte om hem slapend te krijgen dus we hebben hem in het kantoor bij ons gelaten met thee :wink: Was gezellig :P maar wel druk want je moest nu 1 op 1 staan.

En wattie nu heeft???? Ze zijn nog steeds met onderzoeken bezig maar hij gaat echt snel achteruit, echt triest om te zien!

wat was het? of is het nog steeds? Delier?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mei 2006 14:42

mw schreef:leuk nurse!! enne..niv4 moetje zker gaan doen

@gerdien: gaaf dat je e.v.v.'er word (of hoe jullie het noemen)

Wil iemand met me ruilen? Ik ben school zat, kwerk liever. Gelukkig heb ik thuiszorg nog :lol:
Morgen weer naar school. Vorige periode heb ik afgesloten. Alle toesten gehaald :lol: De presentatie is uiteindelijk over rehabilitatie gegaan, is goed gelukt :lol:
Op naar de volgende periode :cry:

bij ons heet het EVBer ;)

goed dat je het allemala gehaald hebt.
Heel veel sterkte op school! en nee... ik wil zeer zeker niet ruilen :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 15:45

Lieve mede broeders en zusters,

het is vandaag de dag van de zorg!!!!!

De baas is zo blij met ons dat echt elke afdeling: wonen, werken en alle andere afdelingen een grote taart hebben gehad met daarop het logo en de tekst:
dag van de zorg!

wel zuper leuk, alleen de zorgvragers denken er op moment even anders over.

Ben koud 2 uur aan het werk: 1 kamer in brand gehad, 1 zorgvrager weigert ook maar om zijn stoel uit te komen om te douchen en de volgende smijt met deuren (kans zit er in dat hij gaat ontploffen vanavond)!

Ik heb er iig zin in en ga daarom gauw verder met werken!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mei 2006 17:55

ik ken alleen dag van de verpleeging!!! dat is een vrijdag
dan krijgen wij altijd taart en een kadootje
wat houd dag van de zorg in dan????

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 18:54

het is eigenlijk hetzelfde. de dag van de zorg is alleen wat breder dan specifiek de verpleging. Soms hebben ze in instellingen op deze dag ook open huis.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2006 07:39

oke snap het!
wij gaan onze teamkamer opknappen met heel het team en eind mei hebben we een grote bbq met alle collega s en partners. allemaal voor dag van verpleging word altijd veel aan gedaan bij ons op het werk wel heel leuk altijd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2006 12:18

ik heb voor het eerst een katheter ingebracht (verblijfs).
bij een mevr die een hersentumor heeft en waar het slecht mee gaat. ze is heel mager geworden maar ze leek wel 9 maanden zwanger!!.
HAP gebeld bleek de blaas heel erg vol te zitten. ik dus gevraagd of ik hem in mocht brengen. en dat mocht!!!

het was ook wel heel erg nodig er kwam 3.5 liter urine uit!!!!
echt niet normaal dus ik heb er weer een aantekening bij. vond echt heel leuk om te doen en helemaal niet eng!!

welke handelingen mogen jullie allemaal doen??

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 15 mei 2006 12:32

3,5 liter?? waren jullie dan niet wat rijkelijk laat met een catheterisatie?
(niet verwijtend bedoelt overigens) heb iemand zien overlijden ten gevolgen van een te late catheterisatie. ingewikkeld verhaal maar goed als je ziet dat iemands buik zo in omvang toeneemt ga je toch veel eerder op zoek naar de oorzaak of ging het daadwerkelijk zo snel?

welke handelingen ik mag doen: ik ben bijna afgestudeerd verpleegkundige niveau 5. In principe ben je dan bevoegd om nagenoeg alle verpleegtechnische vaardigheden te mogen doen. Echter verschilt de regelgeving ook een klein beetje per instelling. In sommige instellingen moet je een handtekening/korte cursus doen. voor bijvoorbeeld infuus prikken.
voor diegene die nog studeren. als je de kans krijgt om naar belgie te gaan voor stage zeker doen. daar wordt je enorm veel in korte tijd aan technische vaardigheden geleerd.
Laatst gewijzigd door verpleeg24 op 15 mei 2006 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 mei 2006 12:35

:shock:
ik hoop voor die mw dat je dat niet in een keer hebt laten lopen 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”