Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 apr 2006 16:07

O ik zei ook helemaal niet dat je als christen niet zo'n auto mag kopen hoor :wink: wie ben ik om dat te zeggen? Ik zei alleen dat ik zo'n auto nooit zou kopen en poogde de waarde van een auto in het juiste perspectief te zetten :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2006 22:09

Hmm, lees ik net over de Renault Clio RS dat 'ie 200 pk heeft. Dus ik denk: dat wil zeker wel vooruit! Zoveel vermogen in zo'n klein autootje!
Eerlijk gezegd vond ik de getallen knap tegenvallen: 0-100 km/u in 6,9 seconden, en een topsnelheid van slechts 215 km/u (ik had wel iets van 240 verwacht). En daar betaal je dan 28.900 euro voor! Ik heb even omgerekend wat dat in guldens was, maar ik kwam op ruim 63.000 gulden!! :shock: En dat voor zo'n klein wagentje, die toevallig een iets potentere motor heeft!!

Ik ben geloof ik erg blij met mijn motor, die ooit een nieuwprijs had van 9389 euro (ik heb minder betaald, tweedehands), en 100 pk, maar die wel even lekker 240 km/u kan, en van 0-100 km/u in 3,7 seconden optrekt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 08 mei 2006 23:40

Boekenlezer schreef:Hmm, lees ik net over de Renault Clio RS dat 'ie 200 pk heeft. Dus ik denk: dat wil zeker wel vooruit! Zoveel vermogen in zo'n klein autootje!
Eerlijk gezegd vond ik de getallen knap tegenvallen: 0-100 km/u in 6,9 seconden, en een topsnelheid van slechts 215 km/u (ik had wel iets van 240 verwacht). En daar betaal je dan 28.900 euro voor! Ik heb even omgerekend wat dat in guldens was, maar ik kwam op ruim 63.000 gulden!! :shock: En dat voor zo'n klein wagentje, die toevallig een iets potentere motor heeft!!--------

Ja het is gewoon een beetje jammer dat Renault deze nieuwe versie van de Clio niet uitvoert met een V6 in de achterbak, dat waren pas beesten.
Afbeelding
Afbeelding
Maar ja, nu kan ik ook niet zeggen dat ik de nieuwe versie zo erg mannelijk eruit vindt zien.
:8> Dineke
Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 mei 2006 18:12

Als je een Porsche Cayenne mooi vindt en graag wilt hebben, maar je kan hem niet betalen, dan kies je gewoon de miniatuuruitvoering ervan: de Daihatsu Sirion.

De Daihatsu Sirion:

Afbeelding

Afbeelding

De Porsche Cayenne:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind ze best wel wat van elkaar hebben.
Kort geleden kwam ik bij een T-splitsing, en zei bij mijzelf: "Wat komt daar aan? O, een Porsche Cayenne in miniatuuruitvoering." (Dat is dus een Daihatsu Sirion.)

Inmiddels is er een nieuw type van de Sirion, dus gaat het verhaal voor de nieuwkoop niet meer op. Ach, De mini-Cayenne is nog maar een jaar geleden afgelost, dus dan wordt het een occasion met de kop eraf. Ook niet verkeerd! Wie echt geld teveel heeft, koopt wel een Porsche Cayenne.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 09 mei 2006 20:01

Even opletten de volgende keer dat de foto's niet breder zijn dan 600 pixels. Alvast bedankt.

Overdruk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Overdruk » 11 mei 2006 16:08

http://www.realeyz.com/portfolio/gtr1_lrg.jpg
http://www.realeyz.com/misc/panoz/panoz_yel_rt5.jpg

Leuk speeltje dit... alleen niet geschikt als boodschappenauto met al die verkeersdrempels hiero
Laatst aangepast door Overdruk op Zo Mei 29, 2005 11:55 pm, in totaal 5 keer bewerkt

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 11 mei 2006 18:48

Overdruk schreef:http://www.realeyz.com/portfolio/gtr1_lrg.jpg

Leuk speeltje dit... alleen niet geschikt als boodschappenauto met al die verkeersdrempels hiero
Bruut en afschuwelijk! :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Overdruk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Overdruk » 11 mei 2006 20:13

en snel :wink:

Engine: Élan Power Products V8
Displacement: 6.0 liters
Horsepower: 620 bhp @ 7200 rpm
Torque: 538 lb-ft.@ 6500 rpm
Laatst aangepast door Overdruk op Zo Mei 29, 2005 11:55 pm, in totaal 5 keer bewerkt

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 11 mei 2006 20:43

Overdruk schreef:en snel :wink:

Engine: Élan Power Products V8
Displacement: 6.0 liters
Horsepower: 620 bhp @ 7200 rpm
Torque: 538 lb-ft.@ 6500 rpm
Hehe, je vergeet duur :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mei 2006 11:41

Afbeelding

Afbeelding

De Hummer H1 gaat uit productie.
Ik heb 'm even bekeken, maar het is wel een enorm breed ding! Wat dacht je van dit dashboard:
Zie op http://www.autointell.com/nao_companies/general_motors/hummer/hummer-h1/hummer-h1-2004.htm (direct tonen lukte helaas niet)
Ofwel: de ideale auto als je een hekel aan je vrouw hebt.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 13 mei 2006 11:49

Overdruk schreef:http://www.realeyz.com/portfolio/gtr1_lrg.jpg

sorry, het gaat hier over leuke auto´s, mag je dan ook zeggen als je em NIET mooi vind :wink: . Ik vind em veel te "opzichtig" (wat een woord).
ik vind een racewagen best leuk maar deze auto is teveel "raceauto".

Overdruk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Overdruk » 13 mei 2006 12:37

@Debora:

prijs kon ik nergens vinden... is ongetwijfeld te duur voor een simpel mensje :mrgreen:

@Vonkie:
smaken verschillen he, en dat is maar goed ook :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 mei 2006 18:02

Overdruk: aan zo'n kansloos gedrocht spendeer ik geen cent :wink:

@ Boekenlezer: Hummers zijn stoer om te zien, handig als je ze echt nodig hebt, maar als bijvoorbeeld PC-Hoofttractor echt grote onzin. Vandaag in Den Haag zeker zo'n zes gezien. Onzin natuurlijk, zo'n ding heb je helemaal niet nodig in de stad. Bovendien vind ik het pure milieukillers en dat kan ik niet verantwoorden met mijn zakelijk en privé streven naar een beter milieu :wink:

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 16 mei 2006 10:24

ik ben zelf totaal geen autoliefhebber of zo. toch is er een merk dat in mijn ogen wel bijzonder mooie auto's maakt. het enige grote nadeel is alleen het prijskaartje dat ze er aan hangen. ik zou mn geld dan toch aan nuttigere zaken besteden. dat merk is overigens aston martin
dus kijk eens op www.astonmartin.com

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 mei 2006 17:03

Ik vind dit een leuke wagen:

Afbeelding

Hij is van mezelf. Ben er uitermate mee in mijn schik. Ik rijd wekelijks ongeveer 1000 km. Het is een 1.9 tdi signo. Heb m laten chippen en hij is zo rond de 140pk. Koppel is rond de 300Nm. Hij zit in een mum van tijd aan de topsnelheid. Verder lekker luxe. Alle opties op leer en regensensor na. Hoop er nog wel een jaar of 4 mee te doen.

Ik wilde eigenlijk een leon, maar kon deze voor een leuke prijs krijgen, dus kon m niet laten staan.

Had hiervoor een opel astra 1.7 TD. Was zo traag als een slak en verbruikte behoorlijk omdat je m altijd op zijn staart moest trappen om op snelheid te komen en te blijven.

Deze loopt trouwens 1 op 18 á 20. Das ook erg belangrijk omdat ik zoveel rijdt.

Terug naar “Archief”