Saaiheid te Zeist op vaste meetings?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2006 18:10

Stoelendans doen ze maar op de PABO ofzo, niet tijdens een Refowebmeeting 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 mei 2006 18:24

Smurffie schreef:Stoelendans doen ze maar op de PABO ofzo, niet tijdens een Refowebmeeting 8)

een variatie gewoon een groot kennismakingsspel?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 mei 2006 18:26

gave_meid schreef:(*hou wel rekening met de wat jongere mensen onder ons*) 8) :oops: 8)

Inderdaad, er moet ook een kinderoppas worden geregeld. 8)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 mei 2006 18:27

rafaell schreef:Ja! Pokeren, toepen en hartenjagen :D
:shock: [-X :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2006 18:42

Ik vind het idee van Othello nog de meest geniale optie. Je zou misschien nog wat actuele onderwerpen er bij kunnen nemen voor de liefhebbers :)
Ik ben ook niet echt een discussiemens, maar vind het wel leuk om te luisteren. Bovendien ga ik er vanuit dat er niet heel de avond gedebateert wordt, er zal vast nog genoeg tijd over zijn om over onzin te discusseren 8)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 mei 2006 18:50

gave_meid schreef:(*hou wel rekening met de wat jongere mensen onder ons*) 8) :oops: 8)

Voor de jongere mensen organiseren we een stoelendans 8)

[quote=''raffael'']Ja! Pokeren, toepen en hartenjagen [/quote]
...en zwartewieven, schaken en sigaren c|:)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 mei 2006 18:55

Jaaaa, schaken dat kan ik ook. :mrgreen: :mrgreen:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 08 mei 2006 18:56

Wow…al 10 pagina’s 8)
Maar wel terecht denk ik. Het is ons ook niet ontgaan dat het minder druk is. Voor een groot deel is dat de keerzijde van het succes om het maar even zo te noemen. Jullie spreken gewoon te vaak af zoals ik al zei :-D Maar als we er iets aan kunnen doen...graag natuurlijk!

Een meetink-commissie:
...lijkt me een prima idee. Die zou dan grotendeels dienst kunnen doen als ontvangstcomité. Als iedere binnenkomer even wordt aangesproken is dat een leuke binnenkomer. Zoals ook bij de jongerenavonden wordt gedaan.
Dat hebben we in het verleden overigens al gedaan. Al heb ik een aantal mensen persoonlijk gevraagd of ze nieuwkomers welkom wilden heten.

Die commissie zou dan ook het samen reizen wat kunnen bevorderen. Het blijkt dat zo´n vervoerstopic niet voldoende is helaas. Een aantal mensen wil wel komen maar heeft geen vervoer of geen zin om alleen te gaan. Heel begrijpelijk overigens.

Activiteit:
Een activiteit er bij heb ik niets op tegen. De kans dat hier meer mensen op af komen is alleen gering. Probleem is altijd dat maar een select gezelschap zoiets leuk vind. We kunnen best een debat organiseren (of liever: het comité ;-)) maar als alternatief voor de meetink vind ik het minder. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat jullie rustig naar de debaters luisteren. :-D Als Gert nu 5 minuten een (door mij geschreven geniale ;-))conference houdt, is het al niet stil.

Een andere optie is om vooraf iets te organiseren. We zouden een uur eerder kunnen afspreken om wat te eten of voor een Lagerhuis.

Exclusiviteit:
Dat is denk ik inderdaad de sleutel om de meetinks weer een doorslaand succes te maken. Dat zie je ook bij de barbecue (zet september alvast in je agenda ;-)). Dat is een keer per jaar en wordt massaal bezocht.
Als iemand tips heeft om dit voor elkaar te krijgen, laat het vooral weten. Waardoor zou jij geen meetink willen missen? (nee, ik ga niet zingen ;-))
Maar misschien kan dit ook helemaal niet. We willen nou eenmaal ongeveer om de 2 maanden een bijeenkomst houden. Die mogelijkheid moet er vooral voor nieuwelingen zeker blijven. Dan is het automatisch geen nieuwtje meer.
Overigens vind ik het geen straf om een avond een beetje met jullie te praten en een biertje te drinken. Maar dat terzijde.

Wat Groepen betreft, moeten we denk ik niet te moeilijk doen. Iedereen maakt wel deel uit van een groep en zoekt die ook op. Wat ik wat minder vond de laatste keer is dat er weinig naar nieuwkomers om werd gekeken. Dat geldt overigens voor iedereen. Ook de mensen die het niet leuk vonden dat er een aparte groep was ;-) Als iedereen 5 minuten met zo´n persoon praat is het toch heel anders. Dat mag dus best anders.
Het ligt ook voor een deel aan die persoon zelf. Als je je afzijdig houdt, is het gewoon moeilijker. Hoewel ik daar zeker begrip voor heb.

Muziek:
Ik ben er vast van overtuigd dat we dat niet moeten doen. Het is niet alleen een kwestie van muzieksmaken en volume. Het is zeker ook een zaak van wat je kunt verantwoorden als reformatorische site. Kijk eens om je heen hoe gevoelig dit onderwerp ligt. Over gospelmuziek zijn we het al niet eens eens. Laat staan dat we het over andere muziek hebben.
Bovendien denk ik dat het niets uitmaakt. Niemand blijft weg omdat er geen muziek is. Bij boutmuziek schat ik die kans hoger in. ;-)

Frituurpan:
Dat mag niet i.v.m. de brandveiligheid. Dat hoeft mijns inziens geen probleem te zijn om daar wat alternatieven voor te verzinnen. Vanzelfsprekend verwerken we dat in de entree ;-)

Meeting op een andere locatie:

We hebben de afgelopen jaren veel gezocht naar andere locaties. In eerste instantie om een alternatief te hebben voor als Eastcoast al verhuurd is en om voor mensen uit de uithoeken van Nederland wat makkelijker te maken.
Eenmaal hebben we het in het centrum van Rotterdan gedaan en dat was bepaald geen succes. Ik heb bijvoorbeeld geen zeeuw gezien. Ook financieel was het nogal pijnlijk ;-) Dat doen we dus geen tweede keer.
In het Kurhaus zal het ongetwijfeld leuker zijn maar het moet ook een beetje betaalbaar zijn en op vrijdagavond geen bezetting hebben. Wat mij betreft is Eastcoast sowieso de beste oplossing. Het is goedkoop (zowel huur als drank), ziet er leuk uit, je kunt er eventueel poolen, op een bank liggen of de bar overeind houden, het ligt centraal en regelmatig vrij. Het personeel is overigens ook erg leuk.

Mocht iemand wat leuks zien (afwisseling kan nooit kwaad) dan mag je natuurlijk altijd mailen.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 08 mei 2006 20:25

meschianza schreef:

Voor de jongere mensen organiseren we een stoelendans 8)

he gèt! dan kom ik helemaal niet meer 8)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 mei 2006 20:38

Is Brakel (tussen Gorinchem en Zaltbommel) niet wat?

Redelijk centraal. Ongeveer een 12 km rijden van de a27 en de a2 en tot 22:00 een veerbootovertocht van de a15 af.

Kan wel even vragen hoeveel het zaaltje van onze kerk kost. Nadeel: geen banken en een pooltafel :)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 08 mei 2006 20:44

jip_86 schreef:Is Brakel (tussen Gorinchem en Zaltbommel) niet wat?

Redelijk centraal. Ongeveer een 12 km rijden van de a27 en de a2 en tot 22:00 een veerbootovertocht van de a15 af.

Kan wel even vragen hoeveel het zaaltje van onze kerk kost. Nadeel: geen banken en een pooltafel :)

Hoe wil je daar met OV komen???

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 mei 2006 20:50

Uhm dat is wat lastig ja. In zaltbommel ligt wel een station. En als je op tijd komt (uit mn hoofd half zeven anders half 8 op het station bent) kun je nog met de bus mee naar brakel.

Terug is er niks :)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 08 mei 2006 20:56

brakel ligt gewoon in the middle of nowhere 8) met alle respect Jip, maar het ligt gewoon een roteind van welke snelweg dan ook af (en waar ik vandaan kom is niet veel beter 8) )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 mei 2006 21:02

Het was te proberen toch? Naast de deur 8)

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 08 mei 2006 23:42

Dordrecht, Dordrecht, Dordrecht ::))
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Terug naar “Archief”