Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 mei 2006 19:58

Ik heb ook niet echt speciale kleren voor de zondag. Wel koop ik best vaak een speciaal setje voor de zondag, maar dat ben ik snel zat, of het zit in de was, enz....dus pak ik gewoon wat anders.
Ik ben er zelf niet cht op tegen om in spijkerkleding naar de kerk te gaan. Kheb het zelf soms gedaan, maar echt heel netjes is het nou ook weer niet.
Naar de koningin zou ik denk mn spijkerrok ook niet zo snel aantrekken, waarom dan wel als ik naar Gods huis ga?

En nog ff over de panty ;)

Mijn mams heeft ook liever dat ik er eentje aan doe, maar dat vertik ik soms. Ik ga liever zonder naar de kerk, dan dat ik er in de kerk ik zwem 8)
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 mei 2006 20:08

Naar de koningin zou ik denk mn spijkerrok ook niet zo snel aantrekken, waarom dan wel als ik naar Gods huis ga?
Dat vind ik dan weer een slecht voorbeeld eigenlijk, ik zou gewoon in mijn normale kleding naar de koningin gaan.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 mei 2006 20:17

Raido schreef:Nou ja... ik vind pantyloos mooier, dan glimt het niet zo idioot. (ik denk dat er symboliek in zit; moet nog bedenken welke)

Vol verwachting klopt mijn hartje, wat zal hij nu weer verzinnen 8) Gekkie

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mei 2006 09:59

quote="Raido"]
Dat vind ik dan weer een slecht voorbeeld eigenlijk, ik zou gewoon in mijn normale kleding naar de koningin gaan.[/quote]
Als je ziet wat mensen met koninginnedag allemaal aantrekken... dat doe je ch niet aan naar de kerk ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2006 10:44

Dippie schreef:Ik heb ook niet echt speciale kleren voor de zondag. Wel koop ik best vaak een speciaal setje voor de zondag, maar dat ben ik snel zat, of het zit in de was, enz....dus pak ik gewoon wat anders.
Ik ben er zelf niet cht op tegen om in spijkerkleding naar de kerk te gaan. Kheb het zelf soms gedaan, maar echt heel netjes is het nou ook weer niet.

En nog ff over de panty ;)

Mijn mams heeft ook liever dat ik er eentje aan doe, maar dat vertik ik soms. Ik ga liever zonder naar de kerk, dan dat ik er in de kerk ik zwem 8)

Als ik bij de koningin op bezoek zou gaan zou ik denk ik een mooie felgekleurde hawaii-blouse aantrekken hoor. Denk je nou echt dat de koningin het zo belangrijk vindt dat je je anders gaat voordoen dan je bent, netjes gaat kleden terwijl je nooit een pak draagt? :) Kweenie, maar als ik koning zou zijn zou ik het wel weten :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2006 10:48

Lalage schreef:
Raido schreef:
Dat vind ik dan weer een slecht voorbeeld eigenlijk, ik zou gewoon in mijn normale kleding naar de koningin gaan.

Als je ziet wat mensen met koninginnedag allemaal aantrekken... dat doe je ch niet aan naar de kerk ;)

Hehehe. Daar kleden ze zich wel heel feestelijk. Ik zie soms hele groepen mensen naar de kerk lopen en dan denk ik: Is het voor hun vandaag nou een feestdag? Het lijkt meer alsof ze naar een begrafenis toegaan.

Eerbied is ook relatief, de een vindt die donkere sobere (of sombere) kleding heel eerbiedig, maar als je het van een andere kant bekijkt is, is het dan eerbiedig om zo gekleed te komen in het huis van de opgestane Heer... waar het een feest mag zijn om Hem te loven en te prijzen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 mei 2006 11:13

Weet je wat mij een beetje verwonderd...dat voor velen de zondag zo speciaal is qua kleding. Waarom zou dat? Ik ben het er mee eens dat je in Gods huis netjes gekleed moet zijn. Maar... als het goed is woont de Heilige Geest in jou en dus ben je 7 dagen per week 'Zijn huis'. Mijn idee: Je moet 7 dagen per week netjes gekleed zijn. En wat netjes is moet je zelf maar uitzoeken. 8)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 07 mei 2006 11:32

Acire schreef:Weet je wat mij een beetje verwonderd...dat voor velen de zondag zo speciaal is qua kleding. Waarom zou dat? Ik ben het er mee eens dat je in Gods huis netjes gekleed moet zijn. Maar... als het goed is woont de Heilige Geest in jou en dus ben je 7 dagen per week 'Zijn huis'. Mijn idee: Je moet 7 dagen per week netjes gekleed zijn. En wat netjes is moet je zelf maar uitzoeken. 8)

|:)| Mee eensch. Gij zegt wat ik dacht. :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 mei 2006 14:21

God ziet je elk moment van je leven, de koningin niet :wink: God is overal, niet alleen in de kerk. Je hele leven moet je aan Hem geven, of je kleding op zondag nu van spijkerstof is of van andere stof doet wat dat betreft niet terzake. Ik zit nu gewoon in een driekwartbroek en daar kan ik ook best mee naar de kerk.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 mei 2006 17:36

Acire schreef:Weet je wat mij een beetje verwonderd...dat voor velen de zondag zo speciaal is qua kleding. Waarom zou dat? Ik ben het er mee eens dat je in Gods huis netjes gekleed moet zijn. Maar... als het goed is woont de Heilige Geest in jou en dus ben je 7 dagen per week 'Zijn huis'. Mijn idee: Je moet 7 dagen per week netjes gekleed zijn. En wat netjes is moet je zelf maar uitzoeken. 8)

Hartstikke waar!
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2006 00:40

Hm, ik trek ook gewoon aan waar ik zin heb. Toevallig had ik vandaag een lange rok aan, best netjes, maar die draag ik alleen op zondag omdat het een onding is om doordeweeks aan te trekken. Ik had hem toen gekocht omdat ik hem zo mooi vond, niet speciaal voor de zondag ofzo.

Als je bij ons in de kerk komt zie je eigenlijk 3 groepen. De sombere mensen(zwart), de alledaagse mensen(vanalles), en de ?'burbery'?(Ik weet gelukkig niet eens hoe je het schrijft)-mensen. (Burbery en hoedenparade)

Verder trek ik gerust spijkerkleding aan naar de kerk. Lekker belangrijk.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 mei 2006 06:39

Smurffie schreef:Hm, ik trek ook gewoon aan waar ik zin heb. Toevallig had ik vandaag een lange rok aan, best netjes, maar die draag ik alleen op zondag omdat het een onding is om doordeweeks aan te trekken. Ik had hem toen gekocht omdat ik hem zo mooi vond, niet speciaal voor de zondag ofzo.

Soms heb ik ook een lange rok aan naar de kerk, maar ook weer heel vaak ee wat kortere. Gisterochtend lang, gisteravond korter.

Als je bij ons in de kerk komt zie je eigenlijk 3 groepen. De sombere mensen(zwart), de alledaagse mensen(vanalles), en de ?'burbery'?(Ik weet gelukkig niet eens hoe je het schrijft)-mensen. (Burbery en hoedenparade)

Mensen in het zwart zie je bij ons niet. ER zitten wel veel meiden met bijv een hele strakke spijkerbroek en een naveltruitje of hempie. Dat vind ik nou ook weer niet netjes! Trek dan iets minder opvallends aan. Als het zomers heet is heb ik ook wel eens iets aan zonder mouwen maar dan bijv een hemdbloesje of zo.
Wat is burbery????????????????????

Verder trek ik gerust spijkerkleding aan naar de kerk. Lekker belangrijk.
Heb gisteravond mijn spijkerjasje meegenomen,

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 mei 2006 08:38

Joh, dat vonden de Oude Vaderen ook al tijdens de Nadere Reformatie ofwel: rok tot op de grond, zwarte kousen een depressief gezicht en voor de mannen een zwart pak elke dag aan :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 08 mei 2006 09:26

ik kom van oorsprong uit een gemeente waar de vrouwen verplicht zondags een rok aan moesten. Een lange dan natuurlijk.
Gelukkig ging in de loop van tijd dit er uit. Vooral in de eerste jaren dat ik een broek aan mocht was dat eigenlijk altijd een spijkerbroek of een heel kort mini rokje.. Mijn statement van ik trek zelf aan wat ik wil. ( was toen puber). Vooral bepaalde ouderen hadden moeite met de lengte van rok en de spijkerbroek. Dus mijn moeder kreeg heel wat voor haar kiezen.
Toch heeft ze mij nooit er op aan gesproken en mij altijd verdedigd op dit gebied. Haar weer woord was ook stevast: wees blij dat ze komt.
Nu ik mijn wilde haren in die zin kwijt ben draag ik nettere kleding, maar wel kleding waar ik mij prettig in voel.

Punt van dit hele verhaal is; trek aan wat je lekker vindt zitten, uiterlijjk is niet belangrijk maar het innerlijk. Er zijn uiteraard grenzen. Ik zal zelf nooit een kort topje in de kerk aan doen, maar als ik een tiener zie zitten die het wel heeft zal ik alleen maar wee moedig terug denken in de tijd dat ik die nog kon dragen ( ben gegroeid door twee zwangerschappen) en ik zal blij zijn dat ze er zit, dat ze de moeite heeft genomen om te komen.

( er staat volgens mij in de bijbel ergens; kom zoals je bent...)
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mei 2006 09:51

Gisterenavond stonden mijn nicht en ik is vanaf de gallerij naar de beneden te kijken. Het viel ons beide op dat de ouderen bijna allemaal in het donker liepen. De kinderen en jongeren liepen wel in kleur. Er waren er ook verschillende met spijkerbroeken, spijkerjasjes aan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”