Saaiheid te Zeist op vaste meetings?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2006 11:19

Aragorn schreef:
Lalage schreef:
rafaell schreef:
Spons schreef:sjatten wat is dat dan..

tsja... een muziekje op de achtergrond zou niet onaardig zijn.. sky radio mischien ...

de kaasblokjes waren afgelopen keer al een verbetering , en mischien 2x per jaar een meeting houden ?

Nee Veronica 8)

Kink FM komt met een christelijk programma. Dat is wel van 1 tot 3 uur 's nachts 8)

Haha, echt? :D Wat gaat dat inhouden dan?

KINK FM begint op woensdag 3 mei met een nieuw wekelijks christelijk radioprogramma, KINK 7. De zender zegt te willen inspelen op een duidelijk aanwijsbare muziektrend "waarin steeds meer bands hun geloof openlijk belijden".

Het station verwijst naar bands als U2, Evanescence en P.O.D, die regelmatig aangeven hun inspiratie aan het christelijk geloof te ontlenen.

Toch zal niet alleen de overbekende 'cross'-overmuziek te horen zijn, belooft programmamaker programmamaker Nando Kok: “KINK 7 wordt een echt christelijk radioprogramma. We besteden veel aandacht aan nieuwe muziek, onbekende bands en het laatste nieuws uit de christelijke muziekwereld. Ook zijn er wekelijks interviews te horen".

Rode draad door het programma is de hitlijst KINK 7, waarin de 7 grootste christelijke hits van het moment zijn samengevoegd.

Nando Kolk is tevens presentator bij het christelijke internet-radiostation Seven FM (www.seven.fm).

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 05 mei 2006 11:52

Gerdien B. schreef:Wat dacht je van helemaal geen radio?
Is er echt perse muziek nodig om het gezellig te maken?

Je komt hier toch nooit uit, de ene wilt dit horen en de ander dat.
Dat blijft dan toch altijd weer een discussie punt.

Ja, en omdat het een discussiepunt is, met meerdere meningen, gaan we nu een keer de andere kant bekijken. Mét muziek dus.

Ik zal van het weekend Henkie eens bellen om te overleggen hoe en wat.
Mensen die principieel tegen muziek zijn hebben de afgelopen 8 meetings hun ding gehad. Ik ben principieel voor muziek. Nu gaan we het een keertje net iets anders doen :)

André

Berichtdoor André » 05 mei 2006 12:09

Wat wel een feit is, met muziek is het wat lastiger communiceren.
Maar misschien is met elkaar praten niet het primaire doel?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 mei 2006 12:14

Jeronimuz schreef:

Ja, en omdat het een discussiepunt is, met meerdere meningen, gaan we nu een keer de andere kant bekijken. Mét muziek dus.

Ik zal van het weekend Henkie eens bellen om te overleggen hoe en wat.
Mensen die principieel tegen muziek zijn hebben de afgelopen 8 meetings hun ding gehad. Ik ben principieel voor muziek. Nu gaan we het een keertje net iets anders doen :)

Henkie is vissen. (werken, heeft hij daar wel eens aan gedacht?)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 mei 2006 12:18

André schreef:Wat wel een feit is, met muziek is het wat lastiger communiceren.

DAt lijkt me meer sterk afhankelijk van de volume van de muziek. Restaurant versus discotheek.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 mei 2006 12:24

Jup, als je Hip-Hop op zet ben ik weg (nah er zijn uitzonderingen) maar dan is Jero wel blij, zet je gospel op dan zijn de behoudende refowebbers niet blij en de muziekfreak-refowebbers ook al niet, zet je alleen (indie)-rock op dan zijn er ene paar blij en denk ik van, hum nu weer wat anders, zet je metal op dan ben ik blij, een paar andere een beetje en de rest vlucht weg van het helse kabaal.. zet je datheen op, dan is bijna iedereen weg.

Kortom, geen muziek :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 05 mei 2006 12:36

meschianza schreef:
André schreef:Wat wel een feit is, met muziek is het wat lastiger communiceren.

DAt lijkt me meer sterk afhankelijk van de volume van de muziek. Restaurant versus discotheek.
Als je de restaurant versie neemt dient het wsl geen doel? (muziek komt niet boven de conversaties uit, enzo)
Mmm, misschien focus ik me alleen op de nadelen en de praktijk, zou maar zo kunnen. ;/

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 05 mei 2006 13:38

Raido schreef:

Jup, als je Hip-Hop op zet ben ik weg (nah er zijn uitzonderingen) maar dan is Jero wel blij, zet je gospel op dan zijn de behoudende refowebbers niet blij en de muziekfreak-refowebbers ook al niet, zet je alleen (indie)-rock op dan zijn er ene paar blij en denk ik van, hum nu weer wat anders, zet je metal op dan ben ik blij, een paar andere een beetje en de rest vlucht weg van het helse kabaal.. zet je datheen op, dan is bijna iedereen weg.

Kortom, geen muziek :P

Dat merk je vanzelf wel! :)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 mei 2006 13:38

nah, muziek kan een fijne sfeer scheppen. Ik vind het heerlijk om een muziekje op te zetten als er bezoek is, dat kan net even dat extra stukje gezelligheid geven.

Persoonlijk heb ik een hekel aan cafes waar de muziek uit de boksen knalt, je ieder woord moet schreeuwen en dus de conversaties zich beperkten tot: 'wat drinken?' en 'ben naar wc' en mij niets anders rest dan de mensen in mijn omgeving te bekijken.
Maar er zijn genoeg tentjes waar de muziek lekker voortkabbelt en je elkaar prima kan verstaan.

Ik stel voor mijn salsa-cd's mee te nemen, want wie kan er iets hebben tegen caribische muziek? :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 mei 2006 13:46

Wel als je dan ook nog dat lekker eten meeneemt van Hunkeren voor kinderen die naar eten bunkeren... sla ik dat niet af :mrgreen:

btw we moeten nog wat afspreken voor mijn slijpstaal :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 mei 2006 14:53

Ik stel voor mijn salsa-cd's mee te nemen, want wie kan er iets hebben tegen caribische muziek?
IK want ik vind Dancehall en Reggaton echt *allerlei woorden* muziek (krijgt visioenen van milshakende refo's ... dat KLOPT niet), nah Salsa, Batacuda, Reggae en aanverwanten zijn wel weer erg fijn.

Matisyahu mag niet ontbreken met zijn reli-reggae : http://www.youtube.com/watch?v=kMrvkOg3DIE http://www.youtube.com/watch?v=hHPfUCNpxWA

Probleem is, dat er op refoweb mensen zijn die iets hebben tegen niet-christelijke muziek en die houd je weg als er wat voor muziek dan ook gedraaid wordt; ik vind muziek vet, daar niet van :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 05 mei 2006 14:59

@ Raido, er is te lang geprobeerd het iedereen naar de zin te maken wat resulteerde dat diegenen met de meest extreme meningen hun zin kregen.
De volgende meeting gaan we gewoon ietsje opleuken, en wie weet wordt het geen succes. Maar hoogstwaarschijnlijk wel!

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 05 mei 2006 15:02

Jeronimuz schreef:We kunnen wel een commissie oprichten die zich hiermee gaat bezighouden!

Ik wil er wel zitting in nemen, Othello ook vast wel?

Wie schrijft zich in?

Ik eventueel ook, mocht ermee doorgegaan worden.
Zelf wil ik me niet tot de debat-elite van refoweb rekenen, maar niet onvermeldenswaardig is toch denk ik wel de 9.8 die ik voor het vak maatschappijleer kreeg voor een PO Tweede-Kamer-debat organiseren (in de aula van de school) :)
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 mei 2006 15:06

Raido schreef:
Ik stel voor mijn salsa-cd's mee te nemen, want wie kan er iets hebben tegen caribische muziek?
IK want ik vind Dancehall en Reggaton echt *allerlei woorden* muziek (krijgt visioenen van milshakende refo's ... dat KLOPT niet), nah Salsa, Batacuda, Reggae en aanverwanten zijn wel weer erg fijn.

Het was dan ook een grapje, caribische muziek hoor je eigenlijk alleen te luisteren op een terrasje met uizicht op de caribische zee en palmbomen als parasol en pick-ups die achter je over de zandweg scheuren langs huizen die ooit knal blauw, geel of rood geverfd waren. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 mei 2006 16:36

Jeronimuz schreef:@ Raido, er is te lang geprobeerd het iedereen naar de zin te maken wat resulteerde dat diegenen met de meest extreme meningen hun zin kregen.
De volgende meeting gaan we gewoon ietsje opleuken, en wie weet wordt het geen succes. Maar hoogstwaarschijnlijk wel!

Idd. En anders pas je je maar gewoon aan 8)

*Is vóór muziek*

Gewoon van alles wat. Als je radio luistert hoor je ook niet altijd wat je wilt horen, ook al is het je favoriete zender :)

Terug naar “Archief”