Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 mei 2006 09:21

Gerdien B. schreef:Het blijft wel dat de kerk het huis van God is.

Dat is een groot misverstand, de kerk is niet het huis van God. Het is slechts een bedehuis. Sinds de Heilige Geest is uitgestort is het lichaam van de mens de tempel waarin de Heilige Geest woont. Niet één of ander gebouw.

God had slechts één huis, dat was de tempel te Jeruzalem.

Overigens ben ik van mening dat je inderdaad netjes gekleed kunt gaan, als je over nette kleding beschikt, maar dat is meer een gevoel. Volgens mij is iedereen welkom, ongeacht hoe men gekleed is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mei 2006 09:21

Als ik de cantorij dirigeer, gaat het driedelig, zoniet, dan kom ik casuaal de kerk in.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 mei 2006 09:32

Sabra schreef:
Gerdien B. schreef:Het blijft wel dat de kerk het huis van God is.

Dat is een groot misverstand, de kerk is niet het huis van God. Het is slechts een bedehuis. Sinds de Heilige Geest is uitgestort is het lichaam van de mens de tempel waarin de Heilige Geest woont. Niet één of ander gebouw.

God had slechts één huis, dat was de tempel te Jeruzalem.

Overigens ben ik van mening dat je inderdaad netjes gekleed kunt gaan, als je over nette kleding beschikt, maar dat is meer een gevoel. Volgens mij is iedereen welkom, ongeacht hoe men gekleed is.

Slechts een bedehuis??
ik vind dat niet slechts. Als jij het zo wilt zien, prima. Voor mij blijft de kerk een gebouw waar je eerbied hebt voor God en Zijn Woord.
Er word in verhouding trouwens dan wel erg weinig gebeden in de kerk als je het een bedehuis noemt. Persoonlijk bid ik ook liever thuis op mijn eigen plekje alleen met God.

Dat is ook de reden waarom ik de kerk het huis van God blijf noemen. Dat is de plek waar we elkaar en God ontmoeten. Daar krijgen we weer geestelijke voeding mee om weer verder te kunnen gaan. God geeft ons deze plek om met elkaar rondom Zijn Woord te zijn.

Dat je lichaam de tempel van de Heilige Geest is, dat is iets waar ik het volledig mee eens ben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 mei 2006 09:36

Wat mij betreft beschouw jij de kerk als het huis van God, daar sta je helemaal vrij in. Enkel het is niet hetzelfde als de tempel, daar woonde God namelijk echt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 mei 2006 09:47

Sabra schreef:Wat mij betreft beschouw jij de kerk als het huis van God, daar sta je helemaal vrij in. Enkel het is niet hetzelfde als de tempel, daar woonde God namelijk echt.
Daar denken de Rabbi's anders best verschillend over hoor. Men geloofd vooral dat God niet in een hokje of kerkje te drukken is (of tabernakeltje), en dat het vooral voor de mensen/Joden belangrijk was om iets tastbaars te hebben; in de aanbidding van God.

Een kerkgebouw of tempel was niet noodzakelijk, wel voor mensen niet voor God.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2006 14:13

Voor mij is de kerk niet het huis van God hoor.
Het is een gebouw waar God op het moment van de eredienst is, omdat waar 2 of 3 in Zijn Naam vergaderd zijn, Hij is.
En dat is ook thuis, dat is ook in de huiskamers tijdens bijbelkringen en jv etc.

Ik heb eigenlijk nooit bedacht dat ik op zondag geen spijkerkleding aan zou mogen of aan zou doen...
Lange tijd heb ik alleen broeken gehad en had ik een spijkrrokje ofzo voor zondag.
Tegenwoordig draag ik veel meer rokken, maar op zondag ga ik gewoon voor de kast staan en wat ik leuk vind trek ik die dag aan, wat voor kleur of stof het ook is :D

Ik vind het onzin, aparte kleding voor zondag. Dat staat nergens in mijn bijbel voor zover ik weet. Maarja, als je al een hoed ofzo op doet, dan vind ik het altijd wel vaag staan, als je er alledaagse kleren bij aan hebt, maar das meer smaak :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 mei 2006 17:44

Napoleon schreef:
johannes1 schreef:nee iets speciaals, een zondagse pak bv die je alleen zondags aan hebt. dan maakt het niet uit dat je in de week met andere pakken loopt

aha, dus dan mag je wel in een spijkerbroek naar de kerk, zolang je hem doordeweeks maar niet aan hebt?

*irritant-modus* :mrgreen:

*irritant-modus* :mrgreen:
ik heb me helemaal niet uitgelaten over spijkerstof, alleen dat het een speciale kleding is dan :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 06 mei 2006 07:56

MissF schreef:maar op zondag ga ik gewoon voor de kast staan en wat ik leuk vind trek ik die dag aan, wat voor kleur of stof het ook is :D:D

me too....... en ik draag ook elke zondag weer verschillende petten............ (v&d lekker goedkoop, tis een verzameling van jaren)

maar om even op het onderwerp terug te komen.
Mij is het volgende geleerd:
Na een bruiloft verjaardag trek je ook 'nette' kleding aan. In ieder geval niet je oudste kleren. Dus naar de kerk, trek je ook nette kleren aan. En in mijn geval zijn dat de kleren die ik ook naar m'n werk aantrek ;) Ik ga geen speciale kleren kopen voor de kerk, ik zou me daar heel ongemakkelijk in voelen.
Ik zou niet snel een verschoten spijkerbroek aan trekken, maar een mooie spijkerbroek vind ik wel kunnen, maar dat zal persoonlijk zijn. Ben je het niet gewend om dit te doen, dan moet je het gewoon niet doen!! Laat iedereen maar komen zoals die is... het uiterlijk is maar een hele kleine bijzaak!
Geef mij maar gewoon vakantie!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2006 09:21

Als je de hele week al een pak aanhebt, wil je dan niet juist in het weekend 's wat anders aan?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 mei 2006 18:45

Je zei: je draagt elke zondag verschillende petten, maar een spijkerbroek moet ook kunnen.
Heb nog nooit iemand gezien met een spijkerbroek en een pet als dame???

Hoorde trouwens ook pas dat sommige meisjes vrouwen op zondag ook panties aandoen omdat dat netjes is zelfs in de zomer als het snikheet is.

Ik heb heel vaak mijn spijkerrokje aan naar de kerk, want dat zit lekker, heb ook een collegestyle achtige rok tot op mijn enkels, doe ik morgen aan, alleen daar is het nadeel van dat hij enorm doorschijnt en dat heb je weer met spijker niet. En met die rok hoor je iedereen: oo die schijnt door, is ook weer niet netjes.. en zo blijft het wat

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mei 2006 18:51

ow.. die afschuwelijke panty's zomers :?
Ik ken er teveel die er idd ook zo over denken. Dat is iets wat ik altijd al geweigerd heb om aan te doen zomers.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 mei 2006 19:15

Gerdien B. schreef:ow.. die afschuwelijke panty's zomers :?
Ik ken er teveel die er idd ook zo over denken. Dat is iets wat ik altijd al geweigerd heb om aan te doen zomers.

Precies! Dat wil mijn moeder ook, maar omdat ik dit echt echt echt niet snap doe ik het absoluut niet. Trouwens...bij huidskleurpanty's zie je het verschil niet eens bij mij omdat ik bruine benen hebt...wat moet daar nu netter aan zijn :x

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 mei 2006 19:25

Nou ja... ik vind pantyloos mooier, dan glimt het niet zo idioot. (ik denk dat er symboliek in zit; moet nog bedenken welke)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 mei 2006 19:31

tja das waar, bij ons op het koor is tijdens een uitvoering die panty ook verplicht ook al vallen de mussen van het dak. Nou ik trek hem ook niet aan, je hebt al een lange rok aan dus dat stukje bruin been daar moeten ze maar niet naar kijken .Ik zing met mijn mond en niet met mijn panty.

Wat is trouwens de reden dat je verplicht die panty aan moet. We dwalen wel af van het spijker naar de nylons?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 mei 2006 19:43

marina87 schreef:
johannes1 schreef:heb jij wel eens gelezen dat je kleren voor de hele week moet kopen :wink:

nou kon me er wel in vinden, speciale dag, speciale gewoontes, speciale kleren.

Heb jij weleens gelezen dat je ook een aantal dagen in de week naakt moet lopen? :roll:

*exuses als ik agressief overkom, zo bedoel ik het niet*

Brul *lacht zich slap*

Ik heb geen speciale kleren voor de zondag, ik zou niet inzien waarom. Wel trek ik niet mn oudste kleren aan, maar dat is meer een gevoel. Ik zie er gewoon graag netjes en verzorgd uit, daar dunkt mij niks mis mee.

God ziet overigens het hart aan.

Terug naar “Archief”