rafaell schreef:Lalage schreef:* voor me kookt
* voor me stofzuigt
* niet van voetbal houdt
* voor mij in Amsterdam is gaan wonen & werken
Je weet zeker dat het een man is?
Jazeker, want de plee schrobben moet ik toch echt zelf doen

Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Raido herhaalt zijn wijze woorden: God is niet The Almighty Wedding Planner
Othello schreef:Ik had het niet over toestemming, maar over instemming. Dat is nogal iets anders, althans volgens mij.
Als ik bij het aangaan van een relatie niet het gevoel zou hebben dat God het met me eens was, zou ik er waarschijnlijk niet instappen. Al kun je je natuurlijk afvragen in hoeverre je gevoel nog betrouwbaar is op het moment dat je echt verliefd bent...
Aragorn schreef:@Lalage: denk je niet dat Gods 'nee'/jouw slechte gevoel niet gemakkelijk veroorzaakt kan worden door het idee dat je van tevoren al had aangaande de juistheid van een relatie met een niet-christen?
Aragorn schreef:Maar (met alle respect overigens) als Gods instemming geen garantie is voor een goede/duurzame relatie, waar zijn rust en zekerheid dan op gebaseerd? Ik vertrouw dan eerlijk gezegd liever op m'n gevoel en verstand.. het zelf weten en geloven dat het goed zit met een relatie ipv een extern oordeel daarover.
Lalage schreef:Aragorn schreef:@Lalage: denk je niet dat Gods 'nee'/jouw slechte gevoel niet gemakkelijk veroorzaakt kan worden door het idee dat je van tevoren al had aangaande de juistheid van een relatie met een niet-christen?
Goed dat je dat vraagt. Het antwoord is nee. Ik wilde immers wel graag een relatie met die jongen. Dat God me liet weten dat het niet de bedoeling was, ging regelrecht in tegen onze liefde voor elkaar. Het kostte dan ook bijna 2 jaar voordat ik naar Hem luisterde.
Othello schreef:Instemming van God is inderdaad geen garantie, dat ben ik met je eens. Het geeft (althans, voor mij persoonlijk) wel een basis van stabiliteit en vertrouwen. Hoe het ook gaat in je relatie, God heeft er een bedoeling mee. En natuurlijk ben ik ook geneigd om op m'n eigen gevoel of ratio af te gaan.
Lalage schreef:Aragorn: het maakt toch ook eigenlijk niet zoveel uit wat het nou wasDat is daarna Borkdude tegenkwam zie ik gewoon als een cadeau van God
Ik kon ook toen pas ervaren hoe het was om met een christen verkering te hebben en dat was inderdaad een groot verschil.
Charlotte schreef:Ik denk dat het in ieder geval belangrijk is om al je beslissingen naast de bijbel te leggen. Dat klinkt vaag, maar is juist heel concreet!
Gerdien B. schreef:Aragorn, ik kan je 1 ding verzekeren:
Als God jou Zijn ja of nee laat weten, dan weet je ook zeker dat het van God is.. Daar twijfel je op dat moment niet aan. Later kan de twijfel wel toeslaan, maar op dat moment weet jezeker dat god het is die jou Zijn antwoord geeft.
Waar je wel gelijk in hebt is dat Gods instemming geen garantie is op een goede en lange relatie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten