Reformatorische Omroep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hermanb

Reformatorische Omroep

Berichtdoor hermanb » 04 mei 2006 10:39

Hallo,

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van de reformatorische omroep. Ik doe samen met 2 andere studenten van de Driestar een onderzoek hierna. Daarom zijn wij erg geintresseerd in jullie mening. Zouden jullie zo vriendelijke willen zijn om een enquete in te vullen. Heb je nog nooit geluisterd of wil je hem invullen. Kijk dan een keer op www.reformatorischeomroep.nl. Het onderzoek duurt maar 4 tot 5 minuten.

Groetjes

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 10:43

Ik heb het weleens geluisterd en vind het helemaal niks.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 mei 2006 10:48

Ik heb het nooit geluisterd en toch denk ik het helemaal niks te vinden 8) Dat is natuurlijk wel het toppunt van bevooroordeeld zijn maar ik hoef niet alles te luisteren om te weten of het wat voor me is :wink: Mijn muzikale voorkeur ligt toch wel bij muziek met drums en gitaren, waarschijnlijk zal ik bij de Reformatorische Omroep dus wel niet echt aan mijn muzikale trekken komen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 10:53

Men draait gewijde en licht klassieke muziek. Ongeïnspireerde achtergrondmuziek dus, niet echt my cup of tea.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 mei 2006 12:19

en ik vind het toppie d:)b
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 04 mei 2006 13:10

Aragorn schreef:Men draait gewijde en licht klassieke muziek. Ongeïnspireerde achtergrondmuziek dus, niet echt my cup of tea.

Ik heb wel eens een stukje gehoord en toen was het ook iets van klassiek of zo. En ik hou van klassiek (al hou ik van meer soorten muziek), maar waarom moet daar een aparte omroep voor komen?
Daar zie ik het nut niet echt van in. Ik kan ook gewoon een cd'tje opzetten.
Verder weet ik er eigenlijk niet zoveel van, maar ik heb ook het vage voorgevoel dat het me niet zo aan zal staan.... :wink:

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 04 mei 2006 13:11

Mmz... ik hoor nu orgel. Niet echt mijn stijl geloof ik.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 16:07

Aragorn schreef:Ik heb het weleens geluisterd en vind het helemaal niks.

Wat ben je toch weer aan het provoceren, boefje.

Ik vind het best dat er ook een reformatorische omroep zijn gewijde en licht klassieke stem verheft tussen alle omroepen die er al zijn, waarom ook niet.

Verder is het niet mijn smaak muziek dus zal ik er weinig mee doen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 16:35

je bent zelf geen christen. Niet-christenen noemen jou een christen.
Je bent niet christelijk, maar je bent een kind van God.

Je bent een mens zoals ieder ander, alleen je hebt toekomstperspectief.
Er zijn publieke en commerciele omroepen genoeg.

Nog een hokje erbij is natuurlijk erg leuk, maar je zet jezelf apart, schrijft anderen af. Een eigen plekje waar alleen jezelf iets mee opschiet.

Een christen is geen christen, maar een gewoon mens die in de wereld meedraait en daarin zijn eigen steentje bijdraagt.

1 omroep is genoeg, er hoeft geen label aan vastgeplakt worden. Gewoon als christen bij een bestaande omroep gaan werken en daar jouw licht laten schijnen.

Het ketst alleen maar af. Een Nederland Zingt en een Evangelische Omroep zou genoeg moeten zijn.

Trouwens, Radio 4 draait ook al klassieke muziek...
what the soul hides, blood tells

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 16:37

meschianza schreef:
Aragorn schreef:Ik heb het weleens geluisterd en vind het helemaal niks.

Wat ben je toch weer aan het provoceren, boefje.

Ik vind het best dat er ook een reformatorische omroep zijn gewijde en licht klassieke stem verheft tussen alle omroepen die er al zijn, waarom ook niet.

Verder is het niet mijn smaak muziek dus zal ik er weinig mee doen.

Ik? Provoceren? :o

Maarreh, ik vind wel dat zo'n RO pas toegevoegde waarde heeft als er bijvoorbeeld forums/panels komen met opinieleiders uit de refoscene (en daarbuiten) waarin specifieke refothema's eens goed bediscussieerd worden. De huidige muziekkeuze vind ik ook weinig met christelijk te maken hebben eigenlijk.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 16:39

er is geen reformatorische muziek. Dat "refo's" misschien voorkeur hebben voor bepaalde klassieke muziek zegt niets over het "Reformatorisch" zijn van een omroep.
Elke omroep kan de Mattheus Passion uitzenden, daar hoef je niet Reformatorisch voor te zijn.

Tenzij je natuurlijk de Mattheus Passion 24/7 wilt gaan uitzenden, dan zal je toch zelf iets moeten opstarten inderdaad :P

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mei 2006 17:16

ik vind het wel leuk om naar te luisteren. Alleen... als je hem een avondje aan hebt, hoor je nogal eens hetzelfde lied voorbij komen, wel uitgevoerd door een ander koor dan, maar toch... heel veel variatie zit er niet in helaas. En die reclames... sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt duf... Vooral die ene over die auto's, hoor je eerst vogeltjes fluiten en dan ineens een of andere auto starten. :shock:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 18:35

Serenity schreef:...Een Nederland Zingt en een Evangelische Omroep zou genoeg moeten zijn.

..

Blijkbaar is er een doelgroep ontdekt die zich niet aangesproken voelt door NEderland zingt van/en een EO, maar wel behoefte heeft aan een bepaald soort gewijde en uiterst rustige muziek. Ik denk ook niet dat de refo-omroep is opgericht om zich te distantiëren van bestaande omroepen, maar om in een belaalde behoefte te voorzien.

Zelf had het van mij ook niet gehoeven, maar het is ook gewoon een marktwerking denk ik, zoals er vanuit allerlei groeperingen eigen omroepen, websites, kranten, tijdschriften etc etc ontstaan.
Laatst gewijzigd door meschianza op 04 mei 2006 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 19:18

er zijn al bepaalde zenders, Radio 4 als ik me niet vergis, die enigszins voldoen aan de behoefte naar klassieke muziek.

En anders zet je een cd op ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 19:23

Serenity schreef:er zijn al bepaalde zenders, Radio 4 als ik me niet vergis, die enigszins voldoen aan de behoefte naar klassieke muziek.

En anders zet je een cd op ;)

Als je zo gaat redeneren kun je het hele omroepbestel wel opdoeken. Wat opzich ook geen probleem voor mij is want ik luister toch al nooit radio, maar kennelijk is daar toch behoefte aan.

Terug naar “Archief”