aan vrouwelijke gelovigen: 1 Korintiers 11:2-16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 03 mei 2006 11:56

mw schreef:op een shirt/trui/vest/wat dan ook met capuchon aan doen, en de capuchon opzetten :mrgreen:

Das nog geeneens een gek idee. 8)

Mijn moeder heeft daar ook een handje van, dure hoeden en dure kleding. Want je moet netjes verschijnen in Gods huis, dat is eerbied tonen voor God. Mijn mening is dat je voor die honderden euro's een heel aantal gezinnen in Oost-Europa de winter door kan helpen, zo zie ik 'het leven naar Gods wil', omdat ik het niets christelijk vind om in dure kleding te paraderen en die armere mensen omkomen van de honger.
Ik heb haar alleen nog niet kunnen overtuigen :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mei 2006 12:14

Maar... de duurheid van kleding draagt toch niet automatisch de netheid/mooiheid/eerbiedigheid uit? Ik voel me eerbiediger in een pak van Vogele dan een Hugo Boss..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 03 mei 2006 12:18

Raido schreef:Maar... de duurheid van kleding draagt toch niet automatisch de netheid/mooiheid/eerbiedigheid uit? Ik voel me eerbiediger in een pak van Vogele dan een Hugo Boss..

Dat bedoel ik :wink:
Je ziet meestal ook aan de gezichten van mensen met nieuwe dure kleding dat het niet uit eerbied voor God is maar 'kijk mij eens'. Maar ja, mijn mammie beleefd dat anders, alleen jammer dat ze het niet goed uit kan staan dat ik niet om (dure) kleding en nieuwe hoeden geef. Naar dat soort dingen gaat mn interesse gewoon niet uit. (met m'n 5 jaar oude hoed 8) )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2006 12:27

marina87 schreef:
Raido schreef:Maar... de duurheid van kleding draagt toch niet automatisch de netheid/mooiheid/eerbiedigheid uit? Ik voel me eerbiediger in een pak van Vogele dan een Hugo Boss..

Je ziet meestal ook aan de gezichten van mensen met nieuwe dure kleding dat het niet uit eerbied voor God is maar 'kijk mij eens'. Maar ja, mijn mammie beleefd dat anders, alleen jammer dat ze het niet goed uit kan staan dat ik niet om (dure) kleding en nieuwe hoeden geef. Naar dat soort dingen gaat mn interesse gewoon niet uit. (met m'n 5 jaar oude hoed 8) )

maakt u dan niet bezorgd waarmee u zich zal kleden. Let op de lelien in het veld. Ze spinnen niet, ze weven niet, en toch was zelfs Salomo in al zijn pracht niet zo mooi gekleed als hen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2006 15:09

Dat is ook 1 van de redenen dat ik niet bij specifieke refowinkels mijn kleren haal. De rokken van de H&M zitten ook prima en zijn daarbij zeker de helft goedkoper (en ze hebben daar broeken :mrgreen: ).
Dan breng ik liever de andere helft van het bedrag naar idd Oost-Europa. Hebben meer mensen plezier van het zelfde bedrag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mei 2006 22:36

Gerdien B. schreef:is dat ook niet meer gewnning?

ik ben pas ook mee geweest naar een kerk waar ze geen hoed op hebben terwijl ik dat van huis uit wel gewend ben. Opzich voel ik me daardoor niet minder op mijn gemak zitten.

Waar was dat?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2006 06:40

Optimatus schreef:
Gerdien B. schreef:is dat ook niet meer gewnning?

ik ben pas ook mee geweest naar een kerk waar ze geen hoed op hebben terwijl ik dat van huis uit wel gewend ben. Opzich voel ik me daardoor niet minder op mijn gemak zitten.

Waar was dat?

nu al vergeetachtig? :roll: :wink:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 mei 2006 07:31

Wullimpie schreef:Wat ik me altijd afvraag, als dit geldt voor het bidden in de kerk, waarom dan niet voor het bidden voor het eten?
(de hoed bedoel ik dus)

En wat ik mij dan weer afvraag is.. Waarom wordt er wel geluisterd naar het gebod op te profeteren. Maare laat men niet toe dat de vrouw profeteerd in de gemeente? (staat toch in de zelfde zin?)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2006 08:05

ja idd, bij mij staat in de SV:
Maar een ieglijk vrouw die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

daarbij kom ik ook op het volgende vers:
Maar zo een vrouw lang haar draagt, dat het haar een eer is; omdat het lange haar voor een deksel haar gegeven is?
een deksel haar is
Gr. een omwerpsel; namelijk om haar te dienen tot een deksel, en volgens dien ook tot een teken van onderdanigheid, hetwelk dan eer voor haar is, dat zij dezelve hare onderdanigheid, volgens de ordinantie Gods, daarmede bekent.

Is dan het (lange) haar opzich al niet een deksel?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 mei 2006 10:16

Ik las van iemand anders in dit topic dat in de grondtaal 'het haar zelf als deksel' en 'de hoofdbedekking in de gemeente' andere woorden voor gebruikt werden, Gerdien.

Dus, allemaal de sluier weer op 8)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 mei 2006 10:21

@gerdien... een teruglezen, naar 1 van mijn postings
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2006 12:22

marina87 schreef:Ik las van iemand anders in dit topic dat in de grondtaal 'het haar zelf als deksel' en 'de hoofdbedekking in de gemeente' andere woorden voor gebruikt werden, Gerdien.

Dus, allemaal de sluier weer op 8)

Nee, want dat is opeens wel weer cultuurgebonden... oh wat zijn we toch heerlijk selectieve mensjes he :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mei 2006 13:16

Inderdaad. En om er dan ook maar een 'selectief-gekozen-in-eigen-denkbeeld-passende bijbeltekst tegenaan te gooien: Een ieder zij in zijn/haar eigen geweten ten volle verzekerd. Maw: laten we met dit soort teksten omgaan zoals ons eigen geweten het zegt, maar leg dat een ander niet op.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mei 2006 13:24

mw schreef:op een shirt/trui/vest/wat dan ook met capuchon aan doen, en de capuchon opzetten :mrgreen:

=D>

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mei 2006 13:28

marina87 schreef:

Go Marina. Heel goed. Ik ben zo blij dat mijn moeder me altijd heeft geleerd dat het er niet toe doet hoe je eruit ziet. Uiteraard drukte ze me wel op het hart om naar m'n stage geen broeken met gaten erin te dragen 8)
M'n schoonmoeder daarentegen vindt kleding heel erg belangrijk. Inmiddels is het zo ver dat ik altijd 'nee' zeg als ze vraagt of ik echt niet wat nieuws nodig heb. Ik ga niet meer winkelen met haar, want als ze eenmaal begint stopt het niet voor we iets gevonden hebben waar ik tevreden over ben. Verder is 't een lief mens hoor ;)

Terug naar “Archief”