wij naar de paus of de paus naar ons

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 sep 2002 19:39

Bij misvieringen en andere
massaoptredens van de paus worden in
toenemende mate protestantse liederen
ten gehore gebracht. Dat schrijft de
Spaanse arts Manuel Suárez, lid van het
bestuur van de Protestantse Raad van
Galicië.

.
Suárez, die zijn hart lucht op de
internetsite van het Spaanse
protestantse persbureau ICPress, geeft
twee voorbeelden van typisch
protestantse liederen die tegenwoordig
worden gezongen bij massaoptredens van
de paus. Allereerst ”Oh, happy day!”, het
lied dat de blijde dag bezingt „waarop
Jezus mijn zonden wegnam.” Dat lied heeft
alles te maken met een bepaald moment
waarop een zondaar bewust zijn toevlucht
neemt tot Jezus als zijn Zaligmaker. Dat
is onbestaanbaar, aldus Suárez, met het
rooms-katholicisme. „Daar word je
immers zalig omdat je bij de kerk hoort,
iets wat je ouders voor je beslisten bij de
doop.” Een persoonlijke
bekeringservaring wordt niet vereist.

gaan wij nu naar rome toe of komt rome naar ons toe??
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 18 sep 2002 17:36

Geen van beiden. Het lied Happy Day lijkt me bepaald niet reformatorisch. Maar als ik het goed begrijpt hoef je in bij de RK niet te geloven in Christus, maar alleen in de kerk die dit belijdt?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

romeinen

Berichtdoor Toriso » 19 sep 2002 00:40

Rome komt niet uit de laars naar ons toe. Hij blijft verankerd op de 7 heuvelen (trouwens ook Praag ligt op 7 heuvelen, zo las ik pas).
Niet het aanzien, maar het wezen!

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 19 sep 2002 11:19

Tja in Praag heeft dan ook als een van de eerste plaatsen veel bloed gestroomd in zake de vervolging van proto reformatorische bewegingen.

De gang van Rome naar ons of andersom zal vandaag de dag worden aangehangen. Houdt echter in de gaten dat het hier dan volgens mij gaat om oecomensiche groeperingen die in beider gelederen te vinden zijn. Deze lieden echter bekennen al geen kleur meer

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 sep 2002 10:33

Toriso, wat bedoel je met de 7 heuvelen? De 7 heuvels uit Openbaring, waar de grote hoer op zit?

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 28 sep 2002 00:55

TheKeimpe schreef:Toriso, wat bedoel je met de 7 heuvelen? De 7 heuvels uit Openbaring, waar de grote hoer op zit?

Het zou kunnen. Arthur refereerde al aan 'het bloed der heiligen'
Niet het aanzien, maar het wezen!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 11:06

Beste Johannes 1

De protestantse kerken zijn zonder enig onderscheid m.b.t. de zondagsviering, deel van de Rooms Katholieke Kerkstaat. Het feit dat de Protestantse kerken als "gemeenten" worden gezien, zoals Kardinaal Simonis het ooit eens uitlegde en daarbij fijntjes aanhaalde dat alle kerken (en religieuze stromingen van welke ard ook) tot de RK kerk behoren, op grond van de gelijkvormigheid van die dag des Heeren, is het ook een feit dat er een moment zal komen, waarbij elke religieuze denominantie die verbonden is met die rustdag, onherroepelijk tot de Kerkstaat zal behoren.

Uit betrouwbarew bronnen van de Vrijmetselarij, welke ik nu niet voorhanden heb, blijkt dat in de jaren 60 en latere jaren 90 van de vorige eeuw, dor de Vrijmetselarij een lijst van voorstellen bij het Vaticaan (wat overigens aanbidding vann de Slang betekent) ingebracht, waarin duidelijk werd gemaakt dat de RK kerk zich meer en meer moest gaan vormen naar de Protestantse Bijbel en aspecten van de Protestantse kerk (liturgie) in de RL mis en wezen, aan te brengen, teneinde de verschillen ogenschijnlijk -te verhullen. Echter, als dit tot een algemene aanvaarding van de RK Staat als religueze (Plaats-) vervanger van Jezus op aarde zal zijn gekomen, zal het daadwerkelijke karakter zich openbaren van de Rome.

Het ware karakter van haar wereldse denken en brengen van een werelds idee van Jezus zal dan in volle glorie, door geweld en pressie de bevolking van een uitgeputte wereld er toe brengen, zonder tegenkracht, het Beest te aanvaarden. Wie het Vaticaan bezoekt en er een rondgang makt zal daar ook alle elementen en symbolen terug vinden, waarvoor God warschuwd en die een bron van afgoderij zijn. Satan heeft een troon op aarde. Wel nu als we het karakter van zijn aard bestuderen vanuit de Bijbel en de Gerechtigheid van Jezus, dan heeft het er alle schijn van, vooral na een bezoek van dat Vaticaans Museum, dat de troon van Satan wel eens die ene religieuze Staat is, welke zich boven de Allerhoogste heeft geplaatst en meent dat de drie-eenheid daaruit bestaat dat zij (Rome) aarde, kerk en Hemel toebehoord!

Kijk eens op deze sites:

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.

http://www.tagnet.org/llt/sm06.htm

http://www.rvi.net/~rubenbenabraham/htm ... ragon.html

Waar het Vaticaan zonder enige schroom haar ware karakter openbaart en het tot een Getuigenis kan zijn van wat Jezus bedoelt met het Beest uit de zee (Openbaring) en het misbruiken van Zijn karakter en Gerechtigheid voor wereldse overheersing, in plaats van Hemelse verlossing.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 11:36

In een posting hier op deze site werd gezegd:

@@De 7 heuvels uit Openbaring, waar de grote hoer op zit?@@

Welnu inderdaad Rome is die stad, gebouwd op 7 heuvelen en waar Satan zijn troon heeft opgesteld als tegenhanger van het Hemelse Jeruzalem. De Hoer is de onreine vrouw die ook aan vele wateren zit (invloed uitoefent en controleert op de regeringen van -alle- landen)

De aarde (anti-typical Babylon dat symbool is van het typical Babylon van weleer)
Openbaring 16:19
De grote stad Babylon scheurde in drie stukken en de andere steden van de wereld veranderden in puinhopen. God was niet vergeten wat het grote Babylon allemaal had misdaan. Zij moest de beker met de wijn van de grimmige toorn van God tot op de bodem leegdrinken

(Gevallen , gevallen is het Grote Babylon -3 engelenbiidschap Openbaring

Gods 'stad' welke nog in de hemel is en een toevluchtoord voor de volgelingen van Jezus kan zijn. (Eerst Geestelijk later, na de wederkomst voor 1000 jaren een toevluchtsoord voor de verlosten)

Openbaring 21:2
Ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, van God uit de hemel naar beneden komen. Zij zag er feestelijk uit, als een bruid die op haar bruidegom wacht

Daar tegenover staat het feit dat deze wereld (een grote stad; Babylon) reeds gevallen is!

8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."

Openbaring 4
1 Nadat ik dit gehoord en gezien had, zag ik een deur in de hemel openstaan en hoorde ik dezelfde luide stem. "Kom naar boven", zei Hij tegen mij, "dan zal Ik u laten zien wat hierna moet gebeuren."
2 Op hetzelfde moment werd ik door de Geest meegenomen. Ik zag een troon in de hemel staan en op die troon zat Iemand,

Troon in de Hemel (van God)

Symbolische weergave van het einde van de genadetijd!

Openbaring 15:8

8 Toen werd de tempel gevuld met rook, als teken van Gods heerlijkheid en macht. Niemand kon de tempel meer binnengaan, totdat de zeven rampen van de zeven engelen voorbij waren.

Symbolische weergave van de samenwerking die Staten en regeringen met Rome hebben gepleegd

Openbaring 17:2

2 De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de bewoners van de aarde zijn dronken geworden van de wijn van haar ontucht." (Geestelijke aspect)

Openbaring 19

19 Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.

Vervolging van de getrouwe van Christus die de geboden onderhouden en het getuigenis van Jezus hebben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 11:38

yeah right, je gebruikt wel moeilijke woorden Boudewijn (en je zou denken dat ik als gymnasiast (want dat blijf je je hele leven, schijnt) wel gewend ben)

Ik vind het een beetje een vaag verhaal en ik vraag me af van wat voor kerk je zelf bent. Niet om je daarop af te rekenen, maar om je beter te begrijpen.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 19 jun 2003 12:01

Omega schreef:Geen van beiden. Het lied Happy Day lijkt me bepaald niet reformatorisch. Maar als ik het goed begrijpt hoef je in bij de RK niet te geloven in Christus, maar alleen in de kerk die dit belijdt?

In mijn RK tijd is altijd gesproken over het geloof in de Drie-ene God ...

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: romeinen

Berichtdoor groenrondballetje » 19 jun 2003 12:02

Toriso schreef:Rome komt niet uit de laars naar ons toe. Hij blijft verankerd op de 7 heuvelen (trouwens ook Praag ligt op 7 heuvelen, zo las ik pas).

Rome ligt misschien bij de 7 heuvelen, het vaticaan niet ... :wink:

John

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 12:04

Beste Lalage,

Het maakt in zijn geheel niet uit tot welk kerkgenooschap ik behoor, op dit moment. Vertel me eens wat je vaag vindt. Want feitelijk leven we midden in de (vervulde) profetie van al deze Bijbelverzen uit Openbaringen. Ik zou bijna zeggen, als Gymnasiast zou je deze onderwerpen, en die Bijbelverzen direct moeten kunnen herlkeiden to de symbolische kern ervan in de wereld van vandaag. Eerder zou ik dan zeggen: Wat betekent of betekende het boke de Openbaring in je kerk, als leerdoel in de Bijbelschool (zondagsschool).

Voor mij zijn al deze Bijbelse weeergaven het 'Levende Woord' en een bewijs der dingen, de Openbaringen en het feit dat Jezus (maar ook Satan) hun Rijk aan het stichten zijn, waarvan de afloop al bekend van is.

Eventueel wil ik je wel persoonlijk emailen als je je eigen emailadres geeft. Ik denk dat we dan een heel eind komen! Dan zal ik je duidelijk maken waarom en waardoor ik dit weet.

Groet
Boudewijn

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: wij naar de paus of de paus naar ons

Berichtdoor groenrondballetje » 19 jun 2003 12:04

Boudewijn schreef:Beste Johannes 1
De protestantse kerken zijn zonder enig onderscheid m.b.t. de zondagsviering, deel van de Rooms Katholieke Kerkstaat. Het feit dat de Protestantse kerken als "gemeenten" worden gezien, zoals Kardinaal Simonis het ooit eens uitlegde en daarbij fijntjes aanhaalde dat alle kerken (en religieuze stromingen van welke ard ook) tot de RK kerk behoren, op grond van de gelijkvormigheid van die dag des Heeren, is het ook een feit dat er een moment zal komen, waarbij elke religieuze denominantie die verbonden is met die rustdag, onherroepelijk tot de Kerkstaat zal behoren.
Uit betrouwbarew bronnen van de Vrijmetselarij, welke ik nu niet voorhanden heb, blijkt dat in de jaren 60 en latere jaren 90 van de vorige eeuw, dor de Vrijmetselarij een lijst van voorstellen bij het Vaticaan (wat overigens aanbidding vann de Slang betekent) ingebracht, waarin duidelijk werd gemaakt dat de RK kerk zich meer en meer moest gaan vormen naar de Protestantse Bijbel en aspecten van de Protestantse kerk (liturgie) in de RL mis en wezen, aan te brengen, teneinde de verschillen ogenschijnlijk -te verhullen. Echter, als dit tot een algemene aanvaarding van de RK Staat als religueze (Plaats-) vervanger van Jezus op aarde zal zijn gekomen, zal het daadwerkelijke karakter zich openbaren van de Rome.
Het ware karakter van haar wereldse denken en brengen van een werelds idee van Jezus zal dan in volle glorie, door geweld en pressie de bevolking van een uitgeputte wereld er toe brengen, zonder tegenkracht, het Beest te aanvaarden. Wie het Vaticaan bezoekt en er een rondgang makt zal daar ook alle elementen en symbolen terug vinden, waarvoor God warschuwd en die een bron van afgoderij zijn. Satan heeft een troon op aarde. Wel nu als we het karakter van zijn aard bestuderen vanuit de Bijbel en de Gerechtigheid van Jezus, dan heeft het er alle schijn van, vooral na een bezoek van dat Vaticaans Museum, dat de troon van Satan wel eens die ene religieuze Staat is, welke zich boven de Allerhoogste heeft geplaatst en meent dat de drie-eenheid daaruit bestaat dat zij (Rome) aarde, kerk en Hemel toebehoord!
Kijk eens op deze sites:
Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.
http://www.tagnet.org/llt/sm06.htm
http://www.rvi.net/~rubenbenabraham/htm ... ragon.html
Waar het Vaticaan zonder enige schroom haar ware karakter openbaart en het tot een Getuigenis kan zijn van wat Jezus bedoelt met het Beest uit de zee (Openbaring) en het misbruiken van Zijn karakter en Gerechtigheid voor wereldse overheersing, in plaats van Hemelse verlossing.

Het is het karakter van dit soort postings dat ik bedoel met oproep tot moord in naam van Christus http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=2345

John

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 12:27

Beste Groenrond balletje

Inderdaad geeft de RK kerk weer dat er een Drie eenheid is. Ogenschijnlijk is haar basis ook de voorgestelde Drie-eenheid dij de Protestanten kennen, maar in werkelijkheid kent de RK kerk slechts een drie eenheid die gebaseerd is op:

De Oecumene doet ons geloven dat we eenheid krijgen door eenheid in kerken. Samen één kerk worden zou eenheid brengen. De Rooms-Katholieke kerk voegt daar nog een "de drie-eenheid van personen" aan toe. Dat is pas eenheid volgens de RK-kerk. Is dat wel zo ? Is het niet zo, dat de eenheid ontstaat door Gods Heilige Geest en dat deze Heilige Geest dé eenheid vormt in Gods Woord, Gods schepsels en tussen God, Jezus en Zijn schepsels ???

De "dubbele" versie die de RK kerk gebruikt om de Drie eenheid weer te geven:

1 De RK weergave:

Rooms Katholicisme:

Heilige Geest (vader) Maria (moeder) Jezus (kind)

2 De RK weergave, die ogenschijnlijk weer geeft dat de RK kerk en 'Christelijke' weg volgt zoals Jezus ons voorhoud:

God de Vader God de Heilige Geest God de Zoon

Maar nu:

Rooms Katholicisme:

Heilige Geest (vader) Maria (moeder) Jezus (kind)

Babylon:

Babylon Nimrod (vader) Semiramis (moeder) Tammuz (kind)

Egypte:

Osiris (vader) Isis (moeder) Horus (kind)

Kabbalah:

Kether Wereldmoeder Wereldvader

Egypte :

God (afgod!) -Ka-Mutef -Farao

Groenrondballetje, welke Drie-eenheid staat nu centraal of brengt verwarring, als de RK kerk Maria de Koningin van het Heeal noemt, terwijl wij allemaal kunnen weten dat Jezus de Koning alles is.

De paus en de kerk van Rome

Vanuit Babel verspreidden zich ook allerlei andere giftige zaden van de Babylonische afgodendienst over de aarde. In het oude Perzische rijk werd het bekend als het "Mithraïsme." Dit religieuze systeem werd geleid door een hogepriester die men "Pater Patrum" noemde, wat betekent "Vader der Vaderen. "Via Perzië kwam deze tak van de Babylonische afgodendienst uiteindelijk ook in Rome terecht. En zo werd het hoofd van de kerk van Rome "Papa, Pope of Paus". Vanaf 381 nC speelt de Babylonische afgodendienst een overheersende rol in de kerk van Rome, waarbij de Mariaverering zich heeft ontwikkeld tot een bron van demonische activiteit en gebondenheid. Zoals bekend draagt de paus ook de titel van "Heilige Vader". Dat is dezelfde titel waar de Here Jezus, God de Vader mee aansprak in het hoogpriesterlijk gebed.

Openbaring 18:4-5 -8 Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht. Daarom zullen haar plagen op één dag komen: dood en rouw en hongersnood, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Here God die haar geoordeeld heeft.

Dit laatste lijkt me verstandig Groenrond balletje dan vast te houden aan Heilige VAder die meent Jezus te zijn (op aarde)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 12:36

Beste Groenrond balletje,

Je moet niet zo kakelen. Lees eerst eens de gevens door en kij eerst eens wat bijv. de Papal Crets is. Jawel de Slang. Leer ook eens het ONDERSCHEIDT te zien tussen zij die binnen (alle) de kerken trouw zijn aan Jezus oproep, op hun wijze en de heidense tendenzen binnen de RK kerk. Leer ook eens te luisteren wat bijv. Kardinaal SImonis zo duidelijk verwoord, tijdens het onderschrijven van de Charta Oecumenica. Kijk eens naar de achtergronden van bijv. het derde Rijk, dat zo duidelijk door Rome is gsteund en wat ze ook toegeeft. Kijk eens goed naar de TV als je ziet dat zowel Arabische alswel Amerikaanse regerings veretgenwoordigers tegelijkertijd om raad komen bij de Paus, tewrijl wij denken dat er een oorlog in Irak nodig is (RTL 4). Loop nou niet te praten over moord, als vanuit de Bijbel alles zo duidelijk is, maar er redding is voor hen die oprecht rouw zijn, in WELKE KERK of wereldse organisatie zij ook zitten. Jezus kijkt naar het hart en niet naar de kerk waarin we zitten. Maar Hij waarschuwt wel voor de gevaren en dat we UIT MOETEN GAAN van het Grote Babylon.

Welnu als Jezus ons er op wijst dat we ERGENS VANUIT moeten gaan, dan betekent dat er EEN ORGANISATIE (-s) is of zijn die NIET WERKELIJK JEZUS vertegenwoordigen maar WEL GROTE VERLEIDINGSMACHT HEBBEN. om zelfs zij die Jezus navolgen te verleiden. Misschien kun je daar wat meer over zeggen en vertel of geef dan ook aan WAAR en WIE die organisaties zijn, zodat je broeders en zusters, onder LEIDING van de HEILIGE GEEST ten minste het ONDERSCHEIDT leren zien en een KEUZE kunnen maken.

Terug naar “Archief”