Moderator: Moderafo's
liefie schreef:ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.
wij kunnen rustig 40 min bij een bewoner blijven om hem te wassen enz enz
ik heb er nog nooit aan getwijfeld om in de zorg te werken en te blijven werken.
als ik getrouwd ben en als we beleven en welzijn kinderen hebben blijf ik werken al is het dan maar 12 uur in de week of zo
MissF schreef:liefie schreef:ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.
ik heb er nog nooit aan getwijfeld om in de zorg te werken en te blijven werken.
als ik getrouwd ben en als we beleven en welzijn kinderen hebben blijf ik werken al is het dan maar 12 uur in de week of zo
Tja, dat ligt helaas echt niet aan de plannster hoor....
Er is bij mij op mijn werk gewoon geen geld voor meer personeel, ja, alleen oproepkrachten die ze alleen in geval van uiterste nood mogen oproepen.
En ik krijg 10 minuten per persoon om te wassen
Toch voel ik me dan veel voldaner na 3 uur lang dat te hebben gedaan dan wanneer ik er 30 minuten over doe
Stom eigenlijk
Vandaag had ik een meeloopdag in de jeugdpsychiatrie, de crisisafdeling.
Heavy, om zo'n separeercel te zien, en de gesloten crisis waar een jongen in opgesloten zat.
Maar ik heb wel mn plekkie gevonden denk ik
liefie schreef:MissF schreef:liefie schreef:ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.
Er is bij mij op mijn werk gewoon geen geld voor meer personeel, ja, alleen oproepkrachten die ze alleen in geval van uiterste nood mogen oproepen.
Toch voel ik me dan veel voldaner na 3 uur lang dat te hebben gedaan dan wanneer ik er 30 minuten over doe
Stom eigenlijk
Heavy, om zo'n separeercel te zien, en de gesloten crisis waar een jongen in opgesloten zat.
het komt omdat de mensen per minuten betalen is soort thuiszorg. dus wij worden via dat betaald. het komt wel door de planning want eerst was de planning waardeloos. en nu staan we lekker ruim s' ochtends en je helpt zeker een stuk of 20 mensen. maar je hoef ze ook niet allemaal te wassen.
MissF schreef:liefie schreef:MissF schreef:liefie schreef:ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.
Stom eigenlijk
nou ik zit echt niet mijn minuten uit dat doet niemand maar over een paar weken krijgen we allemaal een PDA (soort kleine zak computer) en dan klok je in als je binnen ga en weer als je naar buiten ga. dan is het tenminste eerlijk wat ze moeten betalen.
het komt omdat de mensen per minuten betalen is soort thuiszorg. dus wij worden via dat betaald. het komt wel door de planning want eerst was de planning waardeloos. en nu staan we lekker ruim s' ochtends en je helpt zeker een stuk of 20 mensen. maar je hoef ze ook niet allemaal te wassen.
Dat is waar ja.
Ik werk binnen het verzorgingshuis, waar we 10 minuten per client krijgen, om helemaal te wassen en alles dr omheen...
Maar we hebben ook routes in de aanleunflat, de thuiszorgroute. En als het druk is doe ik die ook wel eens. En het idiote is dat je daar verplicht 20 minuten lang 's middags bij iemand moet blijven om een sinaasappeltje uit te persen! Want daar betalen ze voor. Echt, ik vind het idioot. Die arme mensen die in het verzorgingshuis zelf zitten krijgen geen tijd, die mensen alle tijd,
vage overheid hebben wij
mw schreef:dan de tz meer tijd krijgt dan de vzhuizen heeft enkel en alleen te maken met het feit dat met in de vzhuizen activiteiten heeft waarbij men andere mensen ontmoet.
Voor sommige mensen zijn demensen van de tz de enigste wie ze zien. Dat mag dan wel wat langer duren.
Daarnaast loopt personeel toch vaker om een dag in bij een zorgvrager? (of heb ik dat mis)
Daarnaast, in de tz heb je ook neit verschrikkelijk veel tijd voor de mensen hoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten