Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2006 07:44

Dan komt het denk ik wel goed met al die regels binnen de zorg 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2006 07:46

Gerdien B. schreef:Dan komt het denk ik wel goed met al die regels binnen de zorg 8)

Zeer zekers!!!

*k zie ze al staan met hun handen in het haar bij een bed* 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2006 07:47

ja of bij een zorgvrager die zijn hele kamer verbouwd omdat ze hem niet snappen 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 apr 2006 17:55

Bij ons schijnt het ook errug druk te zijn, ik zit alleen op school en mag dus niet komen werken.
Laatst nog een leerling uit een andere klas per direct van schoon op de afdeling geplaatst omdat er helemaal geen personeel rondliep...

Maar wat helemaal het stomste is: er is geen geld om personeel aan te nemen, maar wel om een heel nieuw kantoor te bouwen en een super de luxe opname afdeling waar iedere cliënt zijn eigen toilet en douche heeft die de schoonmaakdienst bij moet houden wat iedere dag meer geld kost dan 1 vpk :? :x

Soms vraag ik me weleens af of die 'hoge raad' het echt niet door heeft dat er zoveel geld nodig is.... of hebben ze het er gewoon niet voor over? Naja, zo komen er alleen meer mensen met een burn out ed, als ze daar op zitten te wachten :(

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2006 18:02

ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.
wij kunnen rustig 40 min bij een bewoner blijven om hem te wassen enz enz

ik heb er nog nooit aan getwijfeld om in de zorg te werken en te blijven werken.
als ik getrouwd ben en als we beleven en welzijn kinderen hebben blijf ik werken al is het dan maar 12 uur in de week of zo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2006 19:48

liefie schreef:ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.

ik heb er nog nooit aan getwijfeld om in de zorg te werken en te blijven werken.
als ik getrouwd ben en als we beleven en welzijn kinderen hebben blijf ik werken al is het dan maar 12 uur in de week of zo

Tja, dat ligt helaas echt niet aan de plannster hoor....

Er is bij mij op mijn werk gewoon geen geld voor meer personeel, ja, alleen oproepkrachten die ze alleen in geval van uiterste nood mogen oproepen.
En ik krijg 10 minuten per persoon om te wassen :?
Toch voel ik me dan veel voldaner na 3 uur lang dat te hebben gedaan dan wanneer ik er 30 minuten over doe ;)
Stom eigenlijk :D

Vandaag had ik een meeloopdag in de jeugdpsychiatrie, de crisisafdeling.
Heavy, om zo'n separeercel te zien, en de gesloten crisis waar een jongen in opgesloten zat.
Maar ik heb wel mn plekkie gevonden denk ik ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2006 21:24

Vanmiddag vergadering gehad en nu blijken er 2 collega's per 1 juni op te stappen :S
Dat betekent dus dat rooster helemaal omgegooit moet. We met spoeds achter nieuw personeel aan moeten. Tot die tijd moeten we invallers gaan inzetten. Dat schiet alleen niet echt op, op een groep waar autitische mensen wonen.

Ik moet nog maar zien wat dit straks in de vakantie tijd wordt. Ik voorzie op moment het ergste!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 24 apr 2006 21:38

ahh gerdien wat enorm vervelend! :x en helemaal op een autisten groep..dat moet voor de overige personeels leden ook wel erg zwaar worden!!! sterkte!
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2006 11:19

Het eerste wat ik ook gelijk zei: Ik ga me niet over de kop werken!

dacht: dan weten ze dat maar alvast :mrgreen:
Juni rooster heb ik gisteren een heel eind rond kunnen krijgen. Die valt nog mee, maar nu de zomer maanden nog. :?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2006 16:02

MissF schreef:
liefie schreef:ik ben daarom ook super blij dat onze teamleidster zelf 25 jaar in de zorg gewerkt heeft en dat ze heel erg goed kan plannen en dat we met lekker veel personeel rondlopen en veel tijd hebben voor de mensen hebben.

Er is bij mij op mijn werk gewoon geen geld voor meer personeel, ja, alleen oproepkrachten die ze alleen in geval van uiterste nood mogen oproepen.
Toch voel ik me dan veel voldaner na 3 uur lang dat te hebben gedaan dan wanneer ik er 30 minuten over doe ;)

Heavy, om zo'n separeercel te zien, en de gesloten crisis waar een jongen in opgesloten zat.

het komt omdat de mensen per minuten betalen is soort thuiszorg. dus wij worden via dat betaald. het komt wel door de planning want eerst was de planning waardeloos. en nu staan we lekker ruim s' ochtends en je helpt zeker een stuk of 20 mensen. maar je hoef ze ook niet allemaal te wassen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 apr 2006 17:44

liefie schreef:
MissF schreef:

het komt omdat de mensen per minuten betalen is soort thuiszorg. dus wij worden via dat betaald. het komt wel door de planning want eerst was de planning waardeloos. en nu staan we lekker ruim s' ochtends en je helpt zeker een stuk of 20 mensen. maar je hoef ze ook niet allemaal te wassen.

Dat is waar ja.
Ik werk binnen het verzorgingshuis, waar we 10 minuten per client krijgen, om helemaal te wassen en alles dr omheen...
Maar we hebben ook routes in de aanleunflat, de thuiszorgroute. En als het druk is doe ik die ook wel eens. En het idiote is dat je daar verplicht 20 minuten lang 's middags bij iemand moet blijven om een sinaasappeltje uit te persen! Want daar betalen ze voor. Echt, ik vind het idioot. Die arme mensen die in het verzorgingshuis zelf zitten krijgen geen tijd, die mensen alle tijd,

vage overheid hebben wij
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2006 17:55

zeer vaag!

wij mogen eind september weer opnieuwe indicatie formulieren invullen van de zorgvragers. Ook ivm verhuizingen die op handen zijn!

Nu hopen we dat we daardoor ons geld behouden of zelfs meer kunnen krijgen. De zorgvragers gaan op moment meer achter uit dan voor uit :S

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2006 20:07

MissF schreef:
liefie schreef:
MissF schreef:

nou ik zit echt niet mijn minuten uit dat doet niemand maar over een paar weken krijgen we allemaal een PDA (soort kleine zak computer) en dan klok je in als je binnen ga en weer als je naar buiten ga. dan is het tenminste eerlijk wat ze moeten betalen.

Dat is waar ja.
Ik werk binnen het verzorgingshuis, waar we 10 minuten per client krijgen, om helemaal te wassen en alles dr omheen...
Maar we hebben ook routes in de aanleunflat, de thuiszorgroute. En als het druk is doe ik die ook wel eens. En het idiote is dat je daar verplicht 20 minuten lang 's middags bij iemand moet blijven om een sinaasappeltje uit te persen! Want daar betalen ze voor. Echt, ik vind het idioot. Die arme mensen die in het verzorgingshuis zelf zitten krijgen geen tijd, die mensen alle tijd,

vage overheid hebben wij

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 apr 2006 21:00

dan de tz meer tijd krijgt dan de vzhuizen heeft enkel en alleen te maken met het feit dat met in de vzhuizen activiteiten heeft waarbij men andere mensen ontmoet.

Voor sommige mensen zijn demensen van de tz de enigste wie ze zien. Dat mag dan wel wat langer duren.

Daarnaast loopt personeel toch vaker om een dag in bij een zorgvrager? (of heb ik dat mis)

Daarnaast, in de tz heb je ook neit verschrikkelijk veel tijd voor de mensen hoor.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 apr 2006 07:14

mw schreef:dan de tz meer tijd krijgt dan de vzhuizen heeft enkel en alleen te maken met het feit dat met in de vzhuizen activiteiten heeft waarbij men andere mensen ontmoet.

Voor sommige mensen zijn demensen van de tz de enigste wie ze zien. Dat mag dan wel wat langer duren.

Daarnaast loopt personeel toch vaker om een dag in bij een zorgvrager? (of heb ik dat mis)

Daarnaast, in de tz heb je ook neit verschrikkelijk veel tijd voor de mensen hoor.

wij gaan als thuiszorg organisatie ook met de mensen wandelen enz want wij zitten 24 uur in een van de flats. en er is gewoon genieg personeel dus wij hebben daar tijd voor. en heel veel mensen hebben een hele uitgebreide indicatie. zoals een mevr die een hersentumor heeft daar lopen we gemiddeld 20 keer op een dag binnen dat kan en mag allemaal. de mensen hebben bij ons echt geen klagen. en ze betalen naar hun inkomen dus is er iemand met heel weinig geld die kan ook heel veel zorg krijgen voor weinig geld. ik heb echt niet te klagen

Terug naar “Archief”