single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2006 12:29

De kamer van mijn vriendin is meestal idd een grotere bende dan die van mij, maar dat zegt natuurlijk niets over onafhankelijkheid.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2006 12:32

Othello schreef:Dat Borkdude zo is, wil niet zeggen dat alle mannen een kokervisie hebben, Lalage... :D

Ik ben heel goed in opruimen. Beter dan mijn vrouw, die wil altijd alles maar bewaren... :x

Haha, zulke mensen heb je ook ja. Ik ben wel aardig goed in weggooien. Het handigste is om dingen waarover je twijfelt in een doos te doen en dan kijk je een jaar later of je het hebt gemist. Zo niet, dan mag het weg, tenzij het om dierbare herinneringen gaat natuurlijk....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mar 2006 13:43

Lalage schreef:
Othello schreef:Dat Borkdude zo is, wil niet zeggen dat alle mannen een kokervisie hebben, Lalage... :D

Ik ben heel goed in opruimen. Beter dan mijn vrouw, die wil altijd alles maar bewaren... :x

Haha, zulke mensen heb je ook ja. Ik ben wel aardig goed in weggooien. Het handigste is om dingen waarover je twijfelt in een doos te doen en dan kijk je een jaar later of je het hebt gemist. Zo niet, dan mag het weg, tenzij het om dierbare herinneringen gaat natuurlijk....

Haha, ik heb zojuist 2 dozen aan oudpapier weggegooid, 2 oude mobiele telefoons, waarvan ik niet eens wist dat ik ze nog had, twee mappen schoolperiodes, een zooi kleren die ik nooit meer draag. Wat een troep je allemaal wel niet kunt hebben :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2006 13:50

Ach, zo af en toe eens verhuizen, dan sorteer je tenminste weer...

Ik gooi echt heel snel spullen weg, en ik heb nog nooit gehad dat het me speet :)
Alles wat ik een periode niet meer heb aangehad of dingen die ik al een paar maanden niet gheb gebruikt mik ik weg.
Mijn vriend bewaart ALLES, heeft een vetgrote kamer, woontn in een vetgroot huis waarin dat dan helaas ook nog allemaal kan :(

Dat wordt leuk later ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 mar 2006 16:22

Wat een onzin allemaal dat wanneer je de 30 gepasseerd zou zijn je weinig kans meer zou hebben! Ik ben zelf de 30 allang gepasseerd maar voel me nog uitstekend. Ben dan wel geen vrijgezel, maar het was wel zo dat toen ik 32 was ik daar absoluut niet over in zat in de zin van dat ik nu wel buiten de boot zou vallen voor wat een relatie betrof. Helemaal niet zelfs. Ik vond het heel niet erg om vrijgezel te zijn. Lekker doen en laten wat je wil. Ik moest ( en nog vaak) wel wennen aan de situatie waarin je rekening moet houden met een partner. Dat speelt soms wel parten dus.
Ben overigens wel blij met de relatie die ik nu heb natuurlijk!

Over opruimen: De meeste vrouwen die ik ken zijn grotere sloddervossen dan mij :P . Ik heb een gruwelijke hekel aan een rotzooi en ga erg systematisch te werk met opruimen. Misschien een beetje dwangmatig soms. Als ik bv kopjes koffie klaarzet moeten alle oren dezelfde kant op staan, alle lepeltjes etc. Dingen weggooien doe ik ook zomaar niet. Bewaar liever alles want je weet nooit wanneer het nog is van pas komt!

tactix
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor tactix » 14 mar 2006 18:30

Aragorn schreef:De kamer van mijn vriendin is meestal idd een grotere bende dan die van mij, maar dat zegt natuurlijk niets over onafhankelijkheid.

dat komt waarschijnlijk door de grootte van de kamer :P
µ±ÎÒΪÄãÇëÇóµÄʱºò

Catootje21

Refo wereld

Berichtdoor Catootje21 » 22 apr 2006 09:49

In de Refo wereld ervaar ik (vooral op school) dat verkering hebben etc. alles is. De gesprekken gaan daar meestal over of komen daarop uit bijv. over DE uitzet enz.
Als jij daar als vrijgezel bij staat kun je daar dus niet echt over mee praten of je hebt het over je ervaring met je verbroken relatie. Of je vertelt dat je ook aan je uitzet begint maar niet omdat je verkering hebt maar omdat je ook eens op jezelf wil en dan wordt je meestal raar aangekeken.
Sommigen weten ook niet wat ze je aan doen met steeds de vraag: "en hoe is het met de liefde/verkering?" Waarom is dat toch altijd? Als je aantal keren mislukte relatie hebt gehad begin je dan wel aan jezelf te twijfelen. Waarom maken sommige een aantal keren een verbroken relatie mee en anderen helemaal niet? Het is zeker leerzaam!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2006 12:40

bla bla bla..."DE UITZET"..blabla...blabla....Huh, liefde? Wat moet ik daar dan mee? :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: Refo wereld

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2006 12:41

Catootje21 schreef:In de Refo wereld ervaar ik (vooral op school) dat verkering hebben etc. alles is. De gesprekken gaan daar meestal over of komen daarop uit bijv. over DE uitzet enz.
Als jij daar als vrijgezel bij staat kun je daar dus niet echt over mee praten of je hebt het over je ervaring met je verbroken relatie. Of je vertelt dat je ook aan je uitzet begint maar niet omdat je verkering hebt maar omdat je ook eens op jezelf wil en dan wordt je meestal raar aangekeken.
Sommigen weten ook niet wat ze je aan doen met steeds de vraag: "en hoe is het met de liefde/verkering?" Waarom is dat toch altijd? Als je aantal keren mislukte relatie hebt gehad begin je dan wel aan jezelf te twijfelen. Waarom maken sommige een aantal keren een verbroken relatie mee en anderen helemaal niet? Het is zeker leerzaam!

Hehe, dit had ik kunnen schrijven,
Amen dus 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2006 12:47

Ik heb er ook een hekel aan als m'n schoonmoeder (of iemand anders) vraagt wat we nog nodig hebben. We wonen allebei op onszelf, dus als we gaan trouwen hebben we eerder dingen over. Alleen grote dingen als een bed en misschien een wasmachine moeten we nog wel, maar dat geeft toch niemand in een klap. Waarom denken mensen dat je tweedehands kringloopwinkelservies ineens niet goed meer is als je gaat trouwen?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2006 12:55

Ach, ik ben momenteel op reis met een groep. Zit een oudere canadees in (ik werk met mensen uit de hele wereld, behalve nederland, doe ik principieel niet), en die is dus gepensioneerd. Trouwens, van oorsprong Duitser. Enfin, die moet binnenkort een bruiloft van zijn dochter betalen, dus die zag de bui al hangen. Schijnt nog heel gewoon te zijn daar. Dus misschien komt het daardoor dat schoonouders zich bemoeien met uitzet enzo? Dat alles nieuw moet zijn? (Stel je voor dat jouw visite moet eten van kringloop borden. Het idee alleen al....en wat moeten de mensen er wel niet van denken.... :lol: )

Catootje21

Berichtdoor Catootje21 » 22 apr 2006 12:58

Katlheen schreef:bla bla bla..."DE UITZET"..blabla...blabla....Huh, liefde? Wat moet ik daar dan mee? :mrgreen:

Inderdaad liefde komt er vaak nog niet bij kijken of je merkt het niet...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2006 13:01

Doet me toch ergens aan die gearrangeerde huwelijken uit de middeleeuwen denken hoor. "Huwbare dochter aangeboden, komt met 10 hectare grond, zoiets"...hahahaah

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2006 13:35

Katlheen schreef:Ach, ik ben momenteel op reis met een groep. Zit een oudere canadees in (ik werk met mensen uit de hele wereld, behalve nederland, doe ik principieel niet), en die is dus gepensioneerd. Trouwens, van oorsprong Duitser. Enfin, die moet binnenkort een bruiloft van zijn dochter betalen, dus die zag de bui al hangen. Schijnt nog heel gewoon te zijn daar. Dus misschien komt het daardoor dat schoonouders zich bemoeien met uitzet enzo? Dat alles nieuw moet zijn? (Stel je voor dat jouw visite moet eten van kringloop borden. Het idee alleen al....en wat moeten de mensen er wel niet van denken.... :lol: )

Ik begrijp niet wat de link is tussen het betalen van een bruiloft en het betalen van een uitzet :?: Mijn schoonouders hebben ondertussen wel redelijk geaccepteerd dat wij totaal anders zijn dan zij, qua opleiding, woonplaats, prioriteiten. Alleen kan zijn moeder het gewoon af en toe niet laten om wat voor me te kopen. Nouja prima, maar als ze vraagt of ik voor m'n verjaardag toch echt niet iets voor m'n uitzet nodig heb, dan zeg ik vriendelijk dat ik tevreden ben met wat ik heb en dat ik liever een boekenbon krijg ;)

Verder: mensen die vragen hoe het met de liefde zit, zijn gewoon hartstikke onbeleefd. Dus dan hoef je volgens mij ook geen zinnig antwoord te geven.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 23 apr 2006 00:12

Lalage schreef:
<KNIP>

Waarom denken mensen dat je tweedehands kringloopwinkelservies ineens niet goed meer is als je gaat trouwen?

Maar jij bent student... Waarschijnlijk bestaat het grootste deel van je sociale netwerk ook uit studenten. Die zijn gewend om op die manier te leven!

Ik zie dat om mij heen ook duidelijk. Mensen die trouwen terwijl ze nog student zijn (of net niet meer) gooien vaak de 'zooi' van 2 kamers bij elkaar... Niks mis mee natuurlijk.

Als jij direct bij paps & mams vandaan komt, of op jezelf bent gaan wonen toen je al aan het werk was, ben je helemaal gewend aan een keurige inrichting.

Terug naar “Archief”