Smurffie schreef:meschianza schreef:En ik vind Johanne ook een coole en lieve meid!
Maar over dat sociale gebeuren he...ik denk namelijk ook wel eens bij belaalde dingen waarbij ik mensen ontmoet: wat moet ik zeggen, en hoe. Of dan zeg ik iets en dan tijfel ik zeer sterk aan de zinnigheid van wat ik zeg. OVerigens heb ik daar nu niet meer zo last van, maar vroeger was ik best verlegen. En dan zag ik anderen bijdehand doen en precies de juiste dingen op het juiste moment zeggen. En dan baalde ik omdat mij dat nou nooit lukte (dacht ik) HEt lijkt me iets waar meer mensen last van hebben, een vorm van verlegenheid....WAt ik zeggen wilde: heb jij dat dan in een erstigere vorm ofzo? En heb je dat ook bij goede vrienden?
Hm, dit is zéér herkenbaar. Ik denk dat heel veel mensen daar last van hebben trouwens. Ik heb het juíst bij goede vrienden. Hoe langer ik ze ken, destemeer ben ik bang dat ik iets verkeerd zeg of doe. Waarschijnlijk komt dat ook omdat je om ze gaat geven. Als ik íets vreselijk vind, is het wel dat mensen die ik heel graag mag, een hekel aan mij hebben (Althans, dat dénk ik dan). Het gevolg is uiteindelijk dat je steeds minder jezelf bent, of kunt zijn.
Eigenlijk is het dus een vreemde gedachtenkronkel, immers, het zou toch zo moeten zijn, dat je je steeds meer op je gemak gaat voelen bij vrienden..waarom is dat bij precies andersom..?
Eng om te vertellen trouwens..
Dat heb ik ook heel erg. Bijvoorbeeld op mijn werk, ik voel me er steeds minder op mijn gemak, blunders die ik een jaar geleden maakte weet ik nog, hoe klein ze ook zijn. En wat iedereen ook zegt, mij kunnen ze er niet van overtuigen dat het waar is als het positief is. Is het negatief dan geloof ik het in het kwadraat. En tgenwoordig zit ik meer aan de computer gekluisterd dan dat ik iets anders doe, mijn biebboeken zijn al 4 weken te laat denk ik. Ik durf gewoon niet alleen naar de bieb, ik voel me lopen, voel ogen in mijn rug prikken, hoor mensen denken: wat een raar/lelijk/whatever kind.
Ik vind het voor mij niet boeiend, maar Smurffie, en alle anderen die last er last van hebben, veel sterkte!