Even ter ondersteuning van Dippie:
Christus is niet gekomen voor de wereld maar alleen voor de uitverkorenen.
Johannes 17:9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.
Er zal een grote schare zijn die niemand tellen kan, maar er zullen nog meer verloren gaan.
Mt 7:14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
Mt 20:16 Alzo zullen de laatsten de eersten zijn, en de eersten de laatsten; want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
Mt 22:14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
Ellende komt eerst, zonder ellende kennis is er geen bekering.
Mt 9:12 Maar Jezus, zulks horende, zeide tot hen: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
Mt 9:13 Doch gaat heen en leert, wat het zij: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
De tollenaar in de tempel roept niet: Jezus ik geloof, ik neem u aan….
Maar: Lu 18:13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
Paulus, toch wel één van de grote Christenen, zegt niet Jezus ik hou van u maar: Ro 7:24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
Let wel dat Paulus dit zegt terwijl hij bekeerd is! Een bekeerd mens is nooit bekeerd.
David, man naar Gods hart. In zijn Psalmen klinkt niet alleen dankbaarheid, maar ook een groot stuk ellende kennis.