Dippie schreef:MissF schreef:Vanmorgen een belijdenisdienst bijgewoond, in een GB PKN gemeente, maar ik vond het echt bedroevend.
Stonden daar 17 jonge mensen, die zo vol zijn van hun geloof...
De dominee had de tekst 'belijd met je tong dat Jezus Heer is' (zo ongeveer vrij vertaald)
Echt supergave tekst bij zo'n dienst, heeftie het de HELE preek alleen gehad over het kruis en de zonden en hoe slecht we zijn.
En dan na een half uur alles gewoon nog een keer herhalen.
Ik vond het echt zo jammer! Belijdenis doen is prachtig is mooi! Jezus koos voor mij!
En oja, het kruis en de zonden mogen gepreekt worden, graag zelfs! Maar 50 minuten lang, in een belijdenisdienst, met zo'n mooi uitgangsttekst....
Maar iedereen die belijdenis heeft gedaan verder: Gods zegen op je leven met Hem!
Belijdenis doen wil niet zeggen dat God voor jou heeft gekozen!!!!! Jij hebt de keuze gemaakt om het geloof voor de waarheid te houden en de leer aan te nemen van jou kerk, maar dat wil absoluut NIET zeggen dat God voor jou gekozen heeft!!!!
Kben zondag bij de belijdenis dienst van mn as schoonzusje geweest in de PKN, niets op aan te merken, was een goede en fijne dienst, alhoewel het allemaal anders ging dan ikzelf gewent ben. Maandag bij de belijdenis dienst geweest van mn vriend en zijn zusje in de Ger.Gem. Ook een super mooie dienst. Het onderwerp van de preek was: Heb jij Mij lief? Een heel toepasselijk onderwerp voor zo'n dienst. En super als je dan juist in die dienst JA mag zeggen tegen God en de gemeente, maar ik vind het echt niet verkeerd als zo'n dienst gaat over het Kruis, de zonde en heo slecht we zijn. Waarom mag dat juist in zo'n dienst niet de nadruk hebben? We zijn toch ook zo zondig? Waarom wil je dat op zon moment niet horen, maar wil je horen dat God voor jou heeft gekozen, terwijl dat misschien helemaal niet bij iedereen zo is? Dan voelen veel mensen zich buiten gesloten en als het gaat over hoe slecht je eigenlijk bent, voelt iedereen zich aangesproken!!! Dus ik heb er niets op tegen.
Wow, dus als jij zegt dat belijdenis doen het moment is dat JIJ voor God koos, dan zit het lekker mis met je hoor!
'dan staat WEER de MENS in het middelpunt' zei Constantijn Geluk donderdag zo mooi...
Jezus koos voor mij. Ik geloof dat Jezus voor iedereen in deze wereld koos. Maar je moet als mens wel VRAGEN en SMEKEN om de Heilige Geest, of Hij in jou wil werken, om dat prachtige, die keus van Jezus, te aanvaarden!
Bij mij in de kerk heb k nog nooit antwoord gegeven dat ik het eens ben met de leer van de kerk hoor!
Dat gebeurt in de gergem ja, wat ik echt slecht vind! Ik beleed mijn geloof voor God en Zijn gemeente, niet voor mijn kerk of de leer van mijn kerk! Never nooit niet!
De belijdenisvragen die aan mij gesteld zijn, zijn ook anders dan in de gergem (gelukkig). Vraag 3 was bij mij: ga je je als belijdend lid inzetten voor God gemeente?
En dominee Hoek zei daar nog extra bij op de cathegisatie: dat betekent dus niet dat je nu verplicht in de PKN herv GB in Rhenen moet blijven. Het betekent: in Gods gemeente, en dat is wereldwijd!
Wanneer denk jij eigenlijk dat je een kind van God bent?
Als je geen zonden meer doet?
Hm...lekker perfectionistisch!
Je bent een kind van Hem als je in Hem en Zijn Woord gelooft...
Ik zou bijna zeggen ''thats all'
Niet dat verschuilen achter de kerk, achter 'de leer', achter je zonden. Nee, geloof in Mij en je wordt behouden...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...