relatie als teken van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Reaver
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

relatie als teken van God

Berichtdoor Reaver » 17 apr 2006 18:33

Beste allemaal,

Ik (een medisch student van 20) ben tot voorkort een ongelovig persoon geweest. Ik heb altijd gedacht dat geloven iets voor onzekere mensen was, en dat ik zelf controle heb over mijn leven. Er is echter iets gebeurd wat mij heeft doen nadenken. Ik heb namelijk een medestudente leren kennen die christelijk is, en we zijn verliefd geworden op elkaar. Ik heb hiervoor een paar andere relaties gehad die opzich ook niet verkeerd waren, maar hoe ik me met haar voel is echt onbeschrijfelijk. We zitten op elk gebied helemaal op een lijn. Communicatie en het vertrouwen in elkaar zijn bij ons werkelijk zo geweldig. Het enige wat dus "niet klopt" is dat ik niet gelovig ben. Nu heb ik het gevoel dat het allemaal te mooi is om waar te zijn, dat het meer is dan toeval. Zij heeft het er weleens over dat het wellicht een teken van Hem is om mij te laten zien dat geloven het juiste pad is voor mij. Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer bezig ben met me verdiepen in het christendom. Ik denk dat ik het heel prettig zou vinden als wij ook het geloof konden delen...

Wat denken jullie hiervan? Heeft een van jullie ooit een soortgelijke ervaring gehad? Hoop het snel te lezen.

Groetjes

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 apr 2006 18:44

Bij ons ligt het iets anders.
We geloven beide in God, maar gaan naar totaal verschillende kerken, staan ook anders in het geloven, beleven het anders, uiten het anders.

Dat Gods hand in je relatie mag zien, dat weet ik wel zeker. Ik geloof ook dat toeval niet bestaat. Alles wordt door God bestuurt.
Daarbij weet ik vanuit mijn eigen verhaal dat God mij duidelijk heeft laten zien dat het goed is. Hij heeft mij bemoedigt om deze relatie aan te gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 18 apr 2006 16:59

Gaaf Reaver, vreinden van me hebben hetzelfde gehad, en die jongen is nog steeds blij dat ie naast haar ook Jezus mocht leren kennen! :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 18 apr 2006 20:41

Reaver, allereerst gefeliciteerd met je relatie :D wat fijn dat zij Christen is. Ik hoop dat je heel veel van haar mag leren en dat jullie samen voor God kiezen in jullie relatie. Het is absoluut geen toeval dat je over het geloof nadacht en dat dan een Christelijk meisje op je pad komt. God heeft een bedoeling met je, ook met jou! Dat is het wonderlijke, hij heeft een bedoeling met iedereen! Ik hoop dat jullie mogen groeien!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 apr 2006 20:50

hmz hmz als je vriendin hier zou komen zou ze waarschijnlijk niet zulke positieve reacties krijgen, maar meer opmerkingen als 'Je mag er niet op rekenen dat hij christen wordt. Trouwen met een niet-christen is geen goed idee, dus houd het eerst maar bij vriendschap.' Nu is dat natuurlijk onmogelijk als je smoorverliefd bent op elkaar. Ik heb om die reden eens een relatie moeten verbreken (wel vaker, maar eentje was serieus goed op de meeste andere vlakken). Het verschil is dat die jongen zei dat hij nooit zou gaan geloven en dat jij er wel oprecht in geinteresseerd bent. Dat is natuurlijk een erg mooie zaak! Nu kan ik je wel een hele stapel boekentips gaan geven, maar dan moet ik eigenlijk eerst meer weten over jou. En je vriendin kan je daarbij misschien nog wel het beste helpen (anders geef je maar een gil). Wat wel goed kan helpen is als je begint met bidden. Het is misschien wel gek om een gesprek met iemand aan te gaan die je niet kunt zien en waarvan je niet eens weet oftie wel bestaat. Ik weet ook niet wat het resultaat kan zijn, maar het is vast de moeite waard om te proberen ;) Misschien durft je vriendin wel samen met je te bidden.

Nou hier laat ik het tot zover bij, als je meer wilt weten, vraag maar raak!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2006 21:07

Zou je vriendin je ook nog 'willen' als je besluit toch maar niet te gaan geloven? Dat lijkt mij wel belangrijk namelijk..

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 18 apr 2006 22:08

Aragorn schreef:Zou je vriendin je ook nog 'willen' als je besluit toch maar niet te gaan geloven? Dat lijkt mij wel belangrijk namelijk..

Voor wie?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2006 22:14

Voor de manier waarop je met dit probleem omgaat en je onderlinge relatie. Als jouw tot-geloof-komen een voorwaarde is om met de relatie door te kunnen gaan sta je op een bepaalde manier onder druk en ben je niet zo vrij zelf te zoeken.

Reaver
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Reaver » 19 apr 2006 20:20

Dankjewel voor al jullie reacties! Nu is het zo dat ik het zelf eigenlijk totaal niet als een druk ervaar om te MOETEN geloven, dat is iets wat ze mij ook heel duidelijk verteld heeft, ze vindt dat geloven iets is dat uit jezelf komt en niet kan worden opgedwongen (I totally agree). Maar het lijkt me wel heel mooi om samen te ervaren hoe het is om te geloven. Denk dat ik binnenkort eens een alpha cursus ga doen met haar. Ik heb persoonlijk het gevoel dat het gewoon geen toeval kan zijn dat ik haar ontmoet heb, als iets zo mooi kan zijn dan moet daar iets Hogers achter zitten voor mijn gevoel...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 apr 2006 20:23

Mjah, met dat soort gevoelens kun je jezelf ook vrij goed bedriegen in een verliefde bui natuurlijk.

Maar wees vooral jezelf en veel plezier en geluk in je relatie en de zoektocht, waar hij ook heen moge leiden. :)

Reaver
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Reaver » 19 apr 2006 20:44

Nou dat is dus ook het aparte, meestal word ik verliefd in een bevlieging en daarna zakt het best wel rustigaan af naar een soort basis-gevoel.maar het is bij ons heel langzaam gegroeid, en het voelt alleen maar beter sindsdien. tis nu ongv 6 mnd geleden dat ikdr heb leren kennen... en het voelt ook niet als een bevlieging, meer zo van "jou wil ik heel lang gelukkig maken, ook in mindere tijden" ze zeggen weleens er is een verschil tussen verliefd en houden van,ik voel me meer in dat laatste thuis.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 20 apr 2006 11:38

Reaver schreef:Nou dat is dus ook het aparte, meestal word ik verliefd in een bevlieging en daarna zakt het best wel rustigaan af naar een soort basis-gevoel.maar het is bij ons heel langzaam gegroeid, en het voelt alleen maar beter sindsdien. tis nu ongv 6 mnd geleden dat ikdr heb leren kennen... en het voelt ook niet als een bevlieging, meer zo van "jou wil ik heel lang gelukkig maken, ook in mindere tijden" ze zeggen weleens er is een verschil tussen verliefd en houden van,ik voel me meer in dat laatste thuis.

:wink:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 20 apr 2006 12:13

Reaver schreef:Nou dat is dus ook het aparte, meestal word ik verliefd in een bevlieging en daarna zakt het best wel rustigaan af naar een soort basis-gevoel.maar het is bij ons heel langzaam gegroeid, en het voelt alleen maar beter sindsdien. tis nu ongv 6 mnd geleden dat ikdr heb leren kennen... en het voelt ook niet als een bevlieging, meer zo van "jou wil ik heel lang gelukkig maken, ook in mindere tijden" ze zeggen weleens er is een verschil tussen verliefd en houden van,ik voel me meer in dat laatste thuis.

ik sluit me aan bij lalage: praat er samen met je vriendin uitgebreid over en ga vooral (proberen) samen te bidden!

Terug naar “Archief”