POPMUZIEK !!!
DUIVELS?
HEMELVAART OF HELLEVAART ?
WE DAGEN JE UIT!
De Bijbel waarschuwt dat de satan rondgaat als een briesende leeuw. Onze oren zijn door de moderne muziek misschien zo gewend aan de nodige decibels, dat wij dit brul¬len niet eens meer onderkennen. Of is dit allemaal onzin?
In Soest draaide Koos de Jong de eerste dvd-versie van een gang door de geschiedenis van de popwereld. Onthutsend! De koude rillingen liepen mij over de rug. Niet alleen bij mij, maar bij alle aanwezige jongeren.
Wij voelden met elkaar dat de popmuziek werkelijk hét middel in de handen van de duivel is om jongeren te binden en gevoelloos te maken voor het evangelie. Zonder dat je het weet neurie of zing je in het Engels de meest verschrikkelijke dingen mee. Ja, het is zelfs mogelijk dat je de satan aanbidt zonder dat je het weet en zo bedoelt.
Dit heeft mij zo geraakt, dat ik mij graag bereid verklaarde om mee te doen de jeugd wakker te schudden om gered te worden van de duivelse verleidingen. Hier wil ik tijd aan besteden. Ja, want wij moeten met het evangelie de Boze daar weerstaan waar hij zijn hoofdaanval uitvoert. Hier wil ik de hemelvaartsdag aan besteden opdat jij nooit een hellevaartdag meemaakt! Ja, dan gaat je naar een plaats net als een hotel in …., waar je wel naar binnen kunt, maar nooit meer naar buiten. In eeuwigheid niet. En dat is een eind! Ja, als iemand miljoen jaren in de hel is, dan is hij nog geen seconde dichter bij het einde!
Of zeg je: “Niets voor mij, ik weet toch al wat de conclusie van deze avond is en ik heb er echt geen zin in om de inhoud van mijn MP3 te deleten en op mijn kamer andere muziek te draaien. En je kunt overal wel tegen zijn! Mij niet gezien!”
Wel, dan daag ik je uit: “wees een echte vent / een echte griet en kom zelf kijken en luisteren en weerleg dan de feiten.” Ja, doe het, want dat is altijd goed:
a. als wij spoken zien, waar zij niet zijn, dan zijn wij wettisch bezig om jonge¬ren plezier af te nemen wat zij van God best mogen hebben. Als dat zo is, dan wordt het hoog tijd dat domi¬nees en je ouders eindelijk eens gecorrigeerd worden. Ik daag je uit, bereid je zo goed mogelijk voor en weerleg onze ‘on¬zin’.
b. Als het wel waar is wat de presentatie laat zien, dan speel jij onwetend met de duivel. Je bent op weg naar zijn ‘hemel’ in de hel! Dat wil je toch niet of wel? Zo niet, kom je dan laten overtuigen en waarschuwen voor een levensgroot gevaar dat je niet kende en onderkende.
Dus in alle gevallen:
POP MUZIEK !!!
WIJ DAGEN JE UIT!
Beleef ‘t!
Voel ‘t!
Geloof ‘t!!!
DS. R. VAN KOOTEN, SOEST
IK HOOP ER TE ZIJN, JIJ TOCH OOK?
let op!!!
deze avond word ook op 27 mei gehouden. Zelfde tijd, spreker en plaats!!