seks buiten het huwelijk niet verboden volgens de bijbel.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 apr 2006 13:50

Dat wil de maatschappij dat je dat doet. ;)
Helaas is het zo (tenminste, volgens mij), dat de maatschappij dat tegenwoordig niet meer zo belangrijk vindt en daarom de opties verruimd heeft (samenwonen, samenlevingscontract e.d.).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 apr 2006 14:03

Mjah, de maatschappij, dat ben jij.. :wink:

Voor mij is vooral dat gedeelte van de maatschappij relevant waar ik direct mee te maken heb, vrienden, familie en kennissen dus. En die zijn toch wel op de hoogte van mijn relatie, dus als kennisgeving hebben ze het niet nodig. En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
Dat is vast individualistisch en laat ik nu net overtuigd individualist zijn. :P

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2006 14:21

Lalage schreef:
Marnix schreef:Vooral de zevendaagse bruiloft is dan iets wat ik wel mis :)

Als jij bijna gaat trouwen zeg je dat niet meer!

Sorry, ik brand nog niet van begeerte ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 12 apr 2006 09:51

Aragorn schreef:Voor mij is vooral dat gedeelte van de maatschappij relevant waar ik direct mee te maken heb, vrienden, familie en kennissen dus. En die zijn toch wel op de hoogte van mijn relatie, dus als kennisgeving hebben ze het niet nodig. En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
Dat is vast individualistisch en laat ik nu net overtuigd individualist zijn. :P

En wat als jij je auto ooit tegen een boom parkeert? Als je niets officieel geregeld hebt, zijn die mensen die nu iets van je verwachten, straks je erfgenamen en niet je partner.
Wat een naief standpunt neem je hier in zeg. En wat een lekkere relatie moet dat zijn met een zo'n overtuigd individualist. Brrr.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

joenus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor joenus » 12 apr 2006 09:57

[quote="Marnix"][quote="Lalage"][quote="Marnix"]Vooral de zevendaagse bruiloft is dan iets wat ik wel mis :)[/quote]
Als jij bijna gaat trouwen zeg je dat niet meer![/quote]

Sorry, ik brand nog niet van begeerte ;)[/quote]

:mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2006 11:00

Maja de Bij schreef:
Aragorn schreef:Voor mij is vooral dat gedeelte van de maatschappij relevant waar ik direct mee te maken heb, vrienden, familie en kennissen dus. En die zijn toch wel op de hoogte van mijn relatie, dus als kennisgeving hebben ze het niet nodig. En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.

En wat als jij je auto ooit tegen een boom parkeert? Als je niets officieel geregeld hebt, zijn die mensen die nu iets van je verwachten, straks je erfgenamen en niet je partner.
Wat een naief standpunt neem je hier in zeg. En wat een lekkere relatie moet dat zijn met een zo'n overtuigd individualist. Brrr.

Niet gelijk zo persoonlijk worden he... :) Dat je het niet met hem eens bent, fijn... ik kan het me zelfs wel voorstellen.... Maar je slotzin vind ik nogal liefdeloos en bot.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 12 apr 2006 11:28

En bovendien onzinnig, want je kent hem en zijn vriendin niet, evenmin als hun relatie. En zover ik kan observeren als goede vriend van beiden is die goed.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 apr 2006 11:33

Ja ze zijn voor zover ik weet een goed stel en bovendien plezierig in de omgang

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2006 15:56

'' ''
:)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 12 apr 2006 16:29

Ja, ze zijn altijd vrolijk en altijd een opbeurend woordje paraat. Wat zìjn ze toch sympathiek!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 apr 2006 16:38

Maja de Bij schreef:

Eh, sinds wanneer is 'de maatschappij' mijn erfgenaam en niet m'n familie? :roll:

Verder is er natuurlijk wel een verschil tussen individualistisch en egoïstisch. Individualisme houdt voor mij in dat ik me in het bepalen van mijn doen, laten en denken niet op voorhand wens te conformeren aan de massa en vooral luister naar mijn eigen hart.

Ik heb het zojuist m'n vriendin even gevraagd en zij vindt mijn individualisme in deze zin zelfs vrij aangenaam en ook over de relatie is ze geheel niet ontevreden. :D

Collateral schreef:Ja, ze zijn altijd vrolijk en altijd een opbeurend woordje paraat. Wat zìjn ze toch sympathiek!

Chapeau, chapeau! Anders jullie wel! 8)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 12 apr 2006 18:20

Marnix schreef:Dat je het niet met hem eens bent, fijn... ik kan het me zelfs wel voorstellen.... Maar je slotzin vind ik nogal liefdeloos en bot.

Even teruglezend, het had idd wel wat minder gemogen, sorry Aragorn!

Aragorn schreef:En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.

Ik weet niet hoe kryptisch deze zin bedoeld is, maar ik vind in ieder geval dat je familie best van je mag verwachten dat je het samenleven met een ander fatsoenlijk regelt. Daar hebben ze namelijk belang bij als er trobbels komen.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2006 06:47

Maja de Bij schreef:
Marnix schreef:Dat je het niet met hem eens bent, fijn... ik kan het me zelfs wel voorstellen.... Maar je slotzin vind ik nogal liefdeloos en bot.

Even teruglezend, het had idd wel wat minder gemogen, sorry Aragorn!

Welja, ik ben niet zo snel beledigd. :)

Aragorn schreef:En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen dat is wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.

Ik weet niet hoe kryptisch deze zin bedoeld is, maar ik vind in ieder geval dat je familie best van je mag verwachten dat je het samenleven met een ander fatsoenlijk regelt. Daar hebben ze namelijk belang bij als er trobbels komen.[/quote]
Oh wacht, dacht je soms dat ik samenwoon? Dat is namelijk niet het geval; als dat wel zo zou zijn is het idd nodig om het nodige te regelen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 apr 2006 07:16

Aragorn schreef:Verder is er natuurlijk wel een verschil tussen individualistisch en egoïstisch. Individualisme houdt voor mij in dat ik me in het bepalen van mijn doen, laten en denken niet op voorhand wens te conformeren aan de massa en vooral luister naar mijn eigen hart.

Om je toch nog even te plagen (;)): het individualist zijn, betekent in de huidige maatschappij juist conformisme. :mrgreen:
Op refoweb dan misschien weer niet, want dat is een andere sociale context.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2006 07:37

Hehe, mooie paradox is dat dan weer. :)

Maar ook al zou de hele wereld individualistisch zijn, dan maakt dat mij niet minder individualist aangezien dat niet betekent dat ik mij in gedrag conformeer aan wat 'de maatschappij' verwacht. Hooguit zou ik me dan kunnen conformeren aan de niet-conformistische attitude, maar het is de vraag of je dat nog met recht conformeren kunt noemen.

Terug naar “Archief”