Helaas is het zo (tenminste, volgens mij), dat de maatschappij dat tegenwoordig niet meer zo belangrijk vindt en daarom de opties verruimd heeft (samenwonen, samenlevingscontract e.d.).
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Marnix schreef:Vooral de zevendaagse bruiloft is dan iets wat ik wel mis
Als jij bijna gaat trouwen zeg je dat niet meer!
Aragorn schreef:Voor mij is vooral dat gedeelte van de maatschappij relevant waar ik direct mee te maken heb, vrienden, familie en kennissen dus. En die zijn toch wel op de hoogte van mijn relatie, dus als kennisgeving hebben ze het niet nodig. En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
Dat is vast individualistisch en laat ik nu net overtuigd individualist zijn.
Maja de Bij schreef:Aragorn schreef:Voor mij is vooral dat gedeelte van de maatschappij relevant waar ik direct mee te maken heb, vrienden, familie en kennissen dus. En die zijn toch wel op de hoogte van mijn relatie, dus als kennisgeving hebben ze het niet nodig. En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
En wat als jij je auto ooit tegen een boom parkeert? Als je niets officieel geregeld hebt, zijn die mensen die nu iets van je verwachten, straks je erfgenamen en niet je partner.
Wat een naief standpunt neem je hier in zeg. En wat een lekkere relatie moet dat zijn met een zo'n overtuigd individualist. Brrr.
Maja de Bij schreef:Aragorn schreef:Voor mij is vooral dat gedeelte van de maatschappij relevant waar ik direct mee te maken heb, vrienden, familie en kennissen dus. En die zijn toch wel op de hoogte van mijn relatie, dus als kennisgeving hebben ze het niet nodig. En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
En wat als jij je auto ooit tegen een boom parkeert? Als je niets officieel geregeld hebt, zijn die mensen die nu iets van je verwachten, straks je erfgenamen en niet je partner.
Wat een naief standpunt neem je hier in zeg. En wat een lekkere relatie moet dat zijn met een zo'n overtuigd individualist. Brrr.
Collateral schreef:Ja, ze zijn altijd vrolijk en altijd een opbeurend woordje paraat. Wat zìjn ze toch sympathiek!
Marnix schreef:Dat je het niet met hem eens bent, fijn... ik kan het me zelfs wel voorstellen.... Maar je slotzin vind ik nogal liefdeloos en bot.
Aragorn schreef:En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
Maja de Bij schreef:Marnix schreef:Dat je het niet met hem eens bent, fijn... ik kan het me zelfs wel voorstellen.... Maar je slotzin vind ik nogal liefdeloos en bot.
Even teruglezend, het had idd wel wat minder gemogen, sorry Aragorn!
Aragorn schreef:En ik zie ook niet in waarom ik zou moeten doen dat is wat zij van mij verwachten als het gaat om het officieel bevestigen van een relatie.
Aragorn schreef:Verder is er natuurlijk wel een verschil tussen individualistisch en egoïstisch. Individualisme houdt voor mij in dat ik me in het bepalen van mijn doen, laten en denken niet op voorhand wens te conformeren aan de massa en vooral luister naar mijn eigen hart.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten