Charlotte schreef:Je hebt helemaal gelijk Debor@.
Maar ik deed net een ontdekking, en die is:
Ik twijfel over mijn relatie, omdat ik niet weet wanneer ik het gelukkigste ben. Misschien is het namelijk wel zo, dat ik het met iemand anders of alleen niet beter zou kunnen hebben dan ik het nu heb. Misschien kan ik gewoon niet gelukkig(er) worden.
In m'n fantasie kan het wel. En in boeken ook. Maarja, dit is RL.
En misschien kan het wel beter? Wie zal het zeggen?
Ik denk dat gelukkiger worden dan je bent en dat soort redeneringen weinig praktisch nut hebben. Het gaat erom dat je tevreden bent met de huidige situatie en dat je in je relatie het gevoel hebt elkaar te begrijpen en met elkaar te kunnen leven.
Misschien word je wel minder gelukkig als je het uitmaakt (dat is op korte termijn zelfs vrij aannemelijk), maar dan kan het toch de beste keuze zijn als doorgaan geen bevredigende optie is.
Maar, ja, ik moet nu beslissen en dat nu ligt voor mij tussen nu en eehh.... en paar weken of zo.
Ja!!!! Ik kan nog kiezen!!!!!! Laat ik daar maar heel blij om zijn....!
Het leven ligt nog voor me, yes!!
Toen mijn eerste vriendin het na 2,5 jaar uitmaakte voelde ik me daar ook behoorlijk miserabel onder, maar achteraf ben ik blij dat het zo gegaan is en heb ik het nu toch een stuk beter (nu ik erover nadenk.. ik heb het afgelopen jaar eigenlijk nooit getwijfeld). En ondanks het rotte gevoel had ik ook het gevoel van: ha, ik ben nu wél weer helemaal vrij en op mezelf, het leven ligt voor me met al haar duizenden opties!
Nu lijkt het misschien dat wij allemaal ons best doen om het uit te laten gaan, maar als jij je er uiteindelijk toch helemaal goed bij voelt moet je dat natuurlijk niet doen.

Succes iig, met wat het ook wordt!