Praten in je relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 10 apr 2006 17:29

Lalage schreef:Dan is de vraag nog of je je voldoende aan elkaar kunt aanpassen, of je het kunt uithouden met elkaar in een huis.
Oké, als je maar niet de 'fout' maakt dat je denkt:
1. Ik kan iemand 'veranderen'.
2. Als we eenmaal getrouwd zijn loopt het wel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 17:50

Charlotte schreef:Nou, misschien wel ja.
Of ik krijg enorm veel spijt.
Als ik maar wist hoe hij erop zou reageren. Ik ben bang dat ik me zo schuldig zou voelen tegenover hem!

Dat is inderdaad een van de lastigste dingen, om de beslissing te nemen ermee te stoppen terwijl je weet dat de ander daar, eufemistisch uitgedrukt, niet zo blij van wordt. maar uiteindelijk gaat het toch om je eigen welbevinden en de kans van slagen die je relatie nog heeft.

Waarom denk je dat je spijt zou krijgen? Omdat je hém zou missen of omdat je een relatie uberhaupt zou missen? Dat maakt wel een verschil..

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 10 apr 2006 18:13

Aragorn schreef:Waarom denk je dat je spijt zou krijgen? Omdat je hém zou missen of omdat je een relatie uberhaupt zou missen? Dat maakt wel een verschil..

Hm..... daar ga ik eens even over nadenken.

André

Berichtdoor André » 10 apr 2006 18:17

Charlotte schreef:
Aragorn schreef:Waarom denk je dat je spijt zou krijgen? Omdat je hém zou missen of omdat je een relatie uberhaupt zou missen? Dat maakt wel een verschil..

Hm..... daar ga ik eens even over nadenken.
Of misschien omdat je denkt dat hij meer van jou houdt dan jij van hem?
En je misschien denkt dat hij meer verdriet zou gaan krijgen dan dat jij zou hebben als het uit gaat?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 apr 2006 19:31

André schreef:
Lalage schreef:Dan is de vraag nog of je je voldoende aan elkaar kunt aanpassen, of je het kunt uithouden met elkaar in een huis.
Oké, als je maar niet de 'fout' maakt dat je denkt:
1. Ik kan iemand 'veranderen'.
2. Als we eenmaal getrouwd zijn loopt het wel.

Ik weet dat hij niet zal veranderen, hij is zoals hij is. Ik moet leren om daar zo goed mogelijk mee om te gaan. En andersom lijkt mij... Maar dat lukt al best aardig. We leren veel van elkaar. Maar ik ga niet om een ding wat me niet aanstaat de hele jongen wegdoen, want ik ben zelf ook niet perfect. Borkdude is het optimum. Hij past het beste bij me. En het zou niet best zijn als hij perfect was, want dan mocht ik ook geen fouten meer maken.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 apr 2006 19:32

Wat ik zou aanraden: wacht niet te lang met een beslissing. Is wel zo eerlijk tegen over hem en tegenover jezelf.

Aragorn schreef:
Charlotte schreef:Nou, misschien wel ja.
Of ik krijg enorm veel spijt.
Als ik maar wist hoe hij erop zou reageren. Ik ben bang dat ik me zo schuldig zou voelen tegenover hem!

Dat is inderdaad een van de lastigste dingen, om de beslissing te nemen ermee te stoppen terwijl je weet dat de ander daar, eufemistisch uitgedrukt, niet zo blij van wordt. maar uiteindelijk gaat het toch om je eigen welbevinden en de kans van slagen die je relatie nog heeft.

Woei, dit klinkt wel heel herkenbaar ja. Uiteindelijk heb ik besloten er een punt achter te zetten. En eerlijk gezegd was ik erg opgelucht. Zowel om het feit dat het uit was als het feit dat de knoop doorgehakt werd, al was dat dan door mezelf.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 10 apr 2006 19:42

Je hebt helemaal gelijk Debor@.

Maar ik deed net een ontdekking, en die is:
Ik twijfel over mijn relatie, omdat ik niet weet wanneer ik het gelukkigste ben. Misschien is het namelijk wel zo, dat ik het met iemand anders of alleen niet beter zou kunnen hebben dan ik het nu heb. Misschien kan ik gewoon niet gelukkig(er) worden.
In m'n fantasie kan het wel. En in boeken ook. Maarja, dit is RL.
En misschien kan het wel beter? Wie zal het zeggen?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 19:51

Charlotte schreef:Je hebt helemaal gelijk Debor@.

Ik twijfel over mijn relatie, omdat ik niet weet wanneer ik het gelukkigste ben. Misschien is het namelijk wel zo, dat ik het met iemand anders of alleen niet beter zou kunnen hebben dan ik het nu heb. Misschien kan ik gewoon niet gelukkig(er) worden.

Ja, het kan altijd beter (dat denk je misschien). Maar als jij uit gaat van een romantisch boek..ai..gevaarlijk hoor :) Je leeft nu, niet in die tijd hoe het eventueel zou kunnen zijn, dat weet je namelijk nooit van tevoren. Je moet nú beslissen, voordat het te laat is en je nog veel grote problemen krijgt.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 10 apr 2006 19:55

Smurffie schreef:(...)Je leeft nu(...)

Ik niet...... :D Geen idee waar en wanneer ik leef :) .

Maar, ja, ik moet nu beslissen en dat nu ligt voor mij tussen nu en eehh.... en paar weken of zo.
Ja!!!! Ik kan nog kiezen!!!!!! Laat ik daar maar heel blij om zijn....!
Het leven ligt nog voor me, yes!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 19:57

Charlotte schreef:
Smurffie schreef:(...)Je leeft nu(...)

Ik niet...... :D Geen idee waar en wanneer ik leef :) .

Maar, ja, ik moet nu beslissen en dat nu ligt voor mij tussen nu en eehh.... en paar weken of zo.

20:58, 10 april, 2006 :wink:

Realiteit Charlotte. Ik droom vaak een eind weg, laat mijn fantasie op de vrije loop, maar blíjf realistisch. :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 apr 2006 20:01

Neem iedere beslissing weloverwogen, doe wat jij denkt dat goed is (want het gaat tenslotte om je eigen geluk) en sterkte ermee, Charlotte!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 20:06

Charlotte schreef:Je hebt helemaal gelijk Debor@.

Ik denk dat gelukkiger worden dan je bent en dat soort redeneringen weinig praktisch nut hebben. Het gaat erom dat je tevreden bent met de huidige situatie en dat je in je relatie het gevoel hebt elkaar te begrijpen en met elkaar te kunnen leven.
Misschien word je wel minder gelukkig als je het uitmaakt (dat is op korte termijn zelfs vrij aannemelijk), maar dan kan het toch de beste keuze zijn als doorgaan geen bevredigende optie is.

Toen mijn eerste vriendin het na 2,5 jaar uitmaakte voelde ik me daar ook behoorlijk miserabel onder, maar achteraf ben ik blij dat het zo gegaan is en heb ik het nu toch een stuk beter (nu ik erover nadenk.. ik heb het afgelopen jaar eigenlijk nooit getwijfeld). En ondanks het rotte gevoel had ik ook het gevoel van: ha, ik ben nu wél weer helemaal vrij en op mezelf, het leven ligt voor me met al haar duizenden opties! :D

Nu lijkt het misschien dat wij allemaal ons best doen om het uit te laten gaan, maar als jij je er uiteindelijk toch helemaal goed bij voelt moet je dat natuurlijk niet doen. :wink: Succes iig, met wat het ook wordt!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 20:08

=D>

Neem dit ter harte Charlotte, Aragorn spreekt uit ervaring :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 20:14

Smurffie schreef:Neem dit ter harte Charlotte, Aragorn spreekt uit ervaring :wink:

Welja, ik heb iig beide kanten van het verhaal al eens meegemaakt. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 20:37

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Neem dit ter harte Charlotte, Aragorn spreekt uit ervaring :wink:

Welja, ik heb iig beide kanten van het verhaal al eens meegemaakt. :P

Precies, ik nog maar één kant. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik hoop ooit nog eens een relatie uit te kunnen maken :P

Terug naar “Archief”