@Yael Shalom !
Ik ben slecht in quoten , maar je begrijpttet ws wel
>>>>
We hebben geen vrije wil meer die is geknecht door de zonde. (Psalm 14:2,3) Door de Wedergeboorte, wat de Heilige Geest werkt, geeft Hij die keus in je hart. (Johannes 3) (dit geloof ik zeker.) >>>>
Ahummmm mooie argumentatie.??????
Tuurlijk zijn alle mensen in principe zondig en komen te kort aan Gods Heiligheid
Maar de Wedergeboorte vindt plaats nadat een persoon is aangeraakt door de Geest van Yeshua, een keus voor Hem maakt en daarna komt de HG in je hart.
Sommige mensen worden aangeraakt door de Geest van Yeshua, maar toch maken ze die keuze voor de wedergeboorte niet !!!
Zij staan hun eigen wedergeboorte in de weg, !!!! Ze willen zich niet onderwerpen. Ze willen niet naar de stem van de H Geest luisteren.
Dat is dan wel HUN keuze.
Mensen die maar lijdzaaam af zullen wachten tot de Heilige Geest iets in hun hart gaan bewegen zijn niet goed bezig. !!!!!!!!
Ze weten alles al , maar nu is het wel wachten op hun eigen reaktie hierop !
Sla je het in de wind of doe je er iets mee.
Het is dus dan niet de vraag om je maar zorgen te maken of je bent uitverkoren , Maar of je mee wilt doen aan jouw kant van de belofte, wil je het verbond aan gaan,
wil je wel aan de bruilofts- maaltijd deelnemen of heb je een uitvlucht en een excuus!!!
>>>>>>Dit is dan weer aan de uitverkiezing verbonden --> dit gebeurd alleen bij de uitverkorenen. (Dit is allemaal besloten in de Raad des Vredes, ook een Verbond die in de Eeuwigheid gesloten is tussen de Goddelijke Personen. ) >>>>
Ik heb nu geen flauw idee waar je het hier over hebt. Weet je het zelf wel ???
>>>>>>Je snapt denk ik zelf wel dat er niet zo snel iets zal veranderen in de zin van terug naar de Bijbelse verbondenleer!
Alle verbonden staan helder in de Bijbel --> met Israel gesloten. (except het Noachitisch verbond). >>>>>>>
Waar komen die andere verbonden in de kerken dan ineens vandaan ? en wat houden die in?????
>>>>>>Ik geloof wel in de uitverkiezing, God heeft immers Israel uitverkoren.
Maar in die zin van: God heeft mensen uitverkoren, en de rest gaat verloren...>>>>>>>>>>
????? ben je niet het woordje NIET vergeten voor in de zin van ?????
Nee we kunnen beter het oordeel aan Hem overlaten wat dat betreft.
Je bedoeld de Bijbelse feesten?>>>>>>
http://www.biblegateway.com/passage/?se ... ersion=31;
Ook bedoel ik dat het hele Tempel gebeuren in feite een afspiegeling is wat Yeshua heeft volbracht.
De Deur Je komt door Hem binnen naar de Presence of YHWH
De Reiniging :Koperen Wasvat- Het levende Water
Het Brood uit de Hemel... Lechem Panim de Toonbroden
De Tien Geboden- Torah Het Levende Woord
Het Licht de Menorah
Het Voorhangsel Parochet, Hij nam de scheiding weg tussen het Heilige en het Heilige der Heilige
Reukoffer- Gebeden intercession
Het Schuldoffer Kapparah Pesach -Kippur- Verzoening
De plaats van Hogepriester Intercessor tussen YHWH en het Verbondsvolk
om zo een paar dingen op te noemen.....