Praten in je relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 apr 2006 20:48

Lalage schreef:Een brief of e-mail schrijven lijkt me helemaal geen gekke manier om dat te doen als het live wat moeilijker gaat.

Hier sluit ik me bij aan.
Esra en ik schrijven van begin af aan naar elkaar. Toen ik naar Belgie ging zagen we elkaar doordeweeks niet. Dan schreven of mailden we vooral.

Nu schrijven we omdat het niet anders kan (bellen is duur en niet altijd tijd voor).
Als je schrijft kun je dingen anders zeggen dan normaal. Je kunt je woorden nauwkeuriger kiezen.

Dit gaat natuurlijk niet over een kopje thee of wat je op je brood wilt.

Charlotte schreef:Okee, dat zal enigszins overdreven zijn........... :lol:

Bedankt voor jullie goede adviezen, maar ik ben bang dat het toch niet gaat lukken. Soms denk ik dat ik teveel veranderd ben sinds we verkering hebben.
Over sommige dingen kunnen we ook niet samen praten, omdat we er niet allebei interesse in hebben. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn, maar ik ga wel steeds meer voelen hoe jammer ik dat vind........

Maar ach, misschien zit ik gewoon te zeuren, volmaakt kan het ook niet zijn, ik moet me er maar over heen zetten........

Toon iig interesse in de dingen die je beiden doet. Een relatie is samen groeien.

@ Debor@:
Thx, we zijn bijna op de helft...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 03 apr 2006 20:56

Javaca schreef:Toon iig interesse in de dingen die je beiden doet. Een relatie is samen groeien.

En als je het gevoel hebt allebei op een andere golflengte te zitten?
Verkeerd gevoel? Tijdelijk gevoel? 'ik-heb-zin-om-te-zeiken'-gevoel? Aan gevoel heb je niks?
Er bestaat maar één golflengte?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 apr 2006 20:59

Charlotte schreef:
Javaca schreef:Toon iig interesse in de dingen die je beiden doet. Een relatie is samen groeien.

Verkeerd gevoel? Tijdelijk gevoel? 'ik-heb-zin-om-te-zeiken'-gevoel? Aan gevoel heb je niks?

Ik zeg niet dat er maar één golflengte bestaat.

Maar het is wel een kunst om te proberen samen een golflengte te vinden.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2006 21:01

Hm, dat zin-om-te-zeiken-gevoel herken ik wel opzich. Het is misschien ook wel een karaktertrek (waar je overigens wel wat aan kunt doen met een beetje goede wil)

Soms komt dat gevoel wel ergens vandaan btw..

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 apr 2006 21:11

Waar heb je zin in om over te zeiken? Schrijf dat eens op...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2006 21:17

Momenteel niet veel Javaca :wink:

Toendertijd wel degelijk. Maar geen enkele reden was een geldige reden nu ik achteraf terugkijk.

André

Berichtdoor André » 03 apr 2006 21:21

Charlotte schreef:

Zet anders eens voor jezelf 10 positieve en 10 negatieve dingen m.b.t. je relatie op papier en kijk dan eens welke voor jou belangrijk zijn. (zonder te denken wat je vriend belangrijk zou vinden, dus echt voor jezelf)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 apr 2006 23:38

Smurffie schreef:Hm, dat zin-om-te-zeiken-gevoel herken ik wel opzich. Het is misschien ook wel een karaktertrek (waar je overigens wel wat aan kunt doen met een beetje goede wil)

Ja, dat heb ik ook vaak op rw. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 apr 2006 07:58

Het ligt eraan of je wilt zeiken omdat je hem vervelend vindt of dat je je gewoon zo op je gemak voelt dat je bij hem dingen durft te zeggen die je bij anderen niet zo snel zegt ;) Charlotte: hier moet je echt over bidden. Het is echt moeilijk om te beslissen of je doorgaat met een relatie of niet. God heeft mij altijd goed geholpen met deze keuzes, als ik het echt aan Hem overgaf, kreeg ik steeds antwoord.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 04 apr 2006 10:37

Je kunt ook tegen je vriend zeggen dat je graag meer wilt praten? je kunt dan ook aangeven dat je ook wilt dat een gesprek ook op initiatief van hem komt. En je kunt je vriend ook tips geven om met jouw verhalen om te gaan. Als je denkt dat hij je niet begrijpt, zeg dan hoe hij je kán begrijpen, wat hij daarvoor moet doen. Bijv. vragen stellen.

Sterkte!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 04 apr 2006 16:33

André schreef:Zet anders eens voor jezelf 10 positieve en 10 negatieve dingen m.b.t. je relatie op papier en kijk dan eens welke voor jou belangrijk zijn. (zonder te denken wat je vriend belangrijk zou vinden, dus echt voor jezelf)

Dat zal ik eens doen.
Ik snap echt niet waarom ik zo lang in een dip blijf hangen. Ik heb wel vaker twijfels, maar niet zo als nu.
Ik bid of God me wil laten zien wat Zijn weg is, maar hoe weet ik dat?
Het gevaar is dat je aanwijzingen die je krijgt in je eigen straatje gaat passen.
En dat praten.... tja, eigenlijk denk ik gewoon dat het onmogelijk is dat hij sommige dingen van mij gaat begrijpen. Die gedachte is moeilijk te verbannen! Verder bedankt voor alle adviezen, ik voel me nu eigenlijk echt een beetje een zeur en een aansteller, maar goed.... :oops: :)

André

Berichtdoor André » 04 apr 2006 17:15

Charlotte schreef:(...)ik voel me nu eigenlijk echt een beetje een zeur en een aansteller, maar goed.... :oops: :)
Zo zie ik dat iig niet, je praat open over je 'probleem' zodat andere mensen met je mee kunnen denken.
En dat kan soms verhelderend zijn.
Wat je zegt over ik weet niet welke weg God wil met mij, misschien is het zo simpel dat je de adviezen en ideeën die je b.v. hier krijgt op het forum Gods weg zijn, het zou maar zo kunnen, toch?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 apr 2006 17:25

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Hm, dat zin-om-te-zeiken-gevoel herken ik wel opzich. Het is misschien ook wel een karaktertrek (waar je overigens wel wat aan kunt doen met een beetje goede wil)

Ja, dat heb ik ook vaak op rw. 8)

Héél typisch 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 apr 2006 08:05

Charlotte: denk je dat God wil dat je met iemand trouwt terwijl je het zelf niet ziet zitten?

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 05 apr 2006 10:43

Smurffie schreef:Maar geen enkele reden was een geldige reden nu ik achteraf terugkijk.

Hier kan ik me echt helemaal in vinden, gewoon zin om te zeiken inderdaad terwijl er absoluut geen reden voor is. Maar op zich is het altijd wel leuk, heerlijk over iets doordrammen. Maar een beetje jammer dat de onschuldige vriend daar de dupe van is. Het feit dat hij je toch niet laat vallen om zoiets, maakt dat je ook behoorlijk dóór zaniken.

Ik vind die zeikzin trouwens wel ietwat los staan van je relatie, dat zit meer in jezelf dan tussen jullie.

Terug naar “Archief”