Ik bedoel dan ook niet dat twee samenlevende mannen of vrouwen per definitie niet kunnen tippen aan een samenlevende man en vrouw, maar meer in de vergelijking tussen christus en zijn bruid (de kerk). Dus zeker niet als veroordeling, een huwelijk is echter wel een soort 'oefenruimte' .froske schreef:aardmannetje schreef:zou je kunnen zeggen dat ook homoseksualiteit niet kan tippen aan het huwelijk zoals God dat als voorbeeld voor de relatie tussen Christus en zijn kerk heeft gekozen?froske schreef:Ik denk dat de teksten uit Korinthiërs en Timotheus ten onrechte gebruikt worden in discussies rondom homoseksualiteit omdat het hier niet enkel en alleen gaat over seks tussen twee personen van hetzelfde geslacht maar we lezen over knapenschenders en schandknapen.
Even voor de duidelijkheid:
Schandknapen zijn mannelijke prostituees.
Knapenschenders zijn mannen die jonge jongens misbruiken.
Na deze 'uitleg' snapt een ieder denk ik dat je een homoseksueel niet over één lijn kunt scheren met prostituees en mannen die jonge jongens misbruiken!!!
Als twee mannen namelijk in een monogame relatie (partnerschap) samenleven kun je NIET zeggen dat ze zich gedragen als een prostituee en je kunt ook NIET zeggen dat ze zich schuldig maken aan het misbruiken van jonge jongens!
De Bijbelgedeelten uit Korinthiërs en Timotheus worden naar mijn idee dus vaak ten onrechte in de discussie rondom homoseksualiteit betrokken!
ik prefereer het huwelijk tussen man en vrouw. Ook daarop kan de kinderzegen volgen. Ik heb ook nooit gezegt dat ik het huwelijk van 2 mannen/vrouwen boven het huwelijk zet van een man en vrouw.
Toch zijn ze beide niet volmaakt meer, niet meer zoals het "hoorde" om het zo maar te zeggen. Ik vind het persoonlijk gevaarlijk om te zeggen dat het huwelijk "er niet aan kan tippen". Ik geloof dat menig een huwelijk tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht, beter is dan tussen man en vrouw. Betekent dus niet dat ik ze allemaal over 1 kam scheer!! Er zijn ook vele goede huwelijken tussen man en vrouw, maar je ziet toch ook vaak dat het anders gaat.