Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Smurffie schreef:Hm, nog een argument tégen zou kunnen zijn; Men is bang dat ze je eerder laten overlijden als je organen wilt afstaan. Het schijnt zelfs redelijk veel voor te komen.
Hoe weet je dat?
Smurffie schreef:Aragorn schreef:Smurffie schreef:Hm, nog een argument tégen zou kunnen zijn; Men is bang dat ze je eerder laten overlijden als je organen wilt afstaan. Het schijnt zelfs redelijk veel voor te komen.
Hoe weet je dat?
Eerlijk gezegd heb ik geen betrouwbare bron, maar een tijdje geleden zag ik overal posters hangen over orgaandonatie, als waarschuwing. Zegt opzich wel genoeg.
Dan daarbij vind ik het niet onlogisch. Artsen e.d. zijn gewend dat mensen overlijden, dus als ze dringend organen nodig hebben, waarom dan niet iets eerder laten overlijden? Diegene overlijdt toch wel..
Smurffie schreef:Aragorn schreef:Smurffie schreef:Hm, nog een argument tégen zou kunnen zijn; Men is bang dat ze je eerder laten overlijden als je organen wilt afstaan. Het schijnt zelfs redelijk veel voor te komen.
Hoe weet je dat?
Eerlijk gezegd heb ik geen betrouwbare bron, maar een tijdje geleden zag ik overal posters hangen over orgaandonatie, als waarschuwing. Zegt opzich wel genoeg.
Dan daarbij vind ik het niet onlogisch. Artsen e.d. zijn gewend dat mensen overlijden, dus als ze dringend organen nodig hebben, waarom dan niet iets eerder laten overlijden? Diegene overlijdt toch wel..
Die zag ik ook hangen, maar als je iets beter had gekeken zou je gezien hebben dat ze juist dit soort vooroordelen tegen orgaandonatie probeerden te ontkrachten.
Dat is een verdachtmaking die absoluut niet hard te maken is en ook niet overeenkomt met het praktijkverhaal van Zareb een paar pagina's terug.
liefie schreef:ik heb gisteren een stuk over donor zijn gelezen je kan alleen donor zijn als je op de ic overlijd!!
want dan houden ze je bloedcirculatie draaiende en dan kunnen er alleen organen getransplanteerd worden dus al ben je donor en je overlijdt thuis kun je dus niks doneren
Smurffie schreef:Die zag ik ook hangen, maar als je iets beter had gekeken zou je gezien hebben dat ze juist dit soort vooroordelen tegen orgaandonatie probeerden te ontkrachten.
Nee, dan heb ik niet goed gekeken idd. Waarom zouden ze het dan moeten ontkrachten, als het tóch ogenschijnlijk niet gebeurt? Als het dan een verzinsel is, vraag ik me af waar het vandaan komt.
Dat is een verdachtmaking die absoluut niet hard te maken is en ook niet overeenkomt met het praktijkverhaal van Zareb een paar pagina's terug.
Ik maak het ook hard, ik zeg alleen dat het opzich logisch is. Verhaal van Zareb heb ik niet gelezen, geen zin om te bladeren
mw schreef:[quote="SmurffieDan daarbij vind ik het niet onlogisch. Artsen e.d. zijn gewend dat mensen overlijden, dus als ze dringend organen nodig hebben, waarom dan niet iets eerder laten overlijden? Diegene overlijdt toch wel..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten