Een trouwjurk in 'gebroken wit'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 aug 2003 12:59

trijntjejohanna schreef:
Memmem schreef:
trijntjejohanna schreef:een kind wordt toch in zonde ontvangen en geboren en is toch al net zo zondig als een ieder... er is niemand zonder zonden!!

Daar heb je gelijk in maar een baby heeft nog niet "bewust" gezondigd.

nee maar is het wel... wij zondigen ook wel niet bewust, maar toch zijn we dan zondig!!

Een baby heeft nog geen zonde gedaan, wij wel. Bewust of onbewust.
Een baby is daarmee niet zalig maar mag volgens sommigen wel in het wit gedoopt worden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 aug 2003 23:58

Wat een vrouw aandoet, dat maakt mij niet zoveel uit. Maar de bruidegom en zijn mannelijke daggasten moeten gewoon in jacquet komen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 07:38

Memmem schreef:
trijntjejohanna schreef:
Memmem schreef:
trijntjejohanna schreef:een kind wordt toch in zonde ontvangen en geboren en is toch al net zo zondig als een ieder... er is niemand zonder zonden!!

Daar heb je gelijk in maar een baby heeft nog niet "bewust" gezondigd.

nee maar is het wel... wij zondigen ook wel niet bewust, maar toch zijn we dan zondig!!

Een baby heeft nog geen zonde gedaan, wij wel. Bewust of onbewust.
Een baby is daarmee niet zalig maar mag volgens sommigen wel in het wit gedoopt worden.

een baby is al wel zondig, al heeft het misschien nog niet beuwst of onbewust zonden gedaan.. een kind wordt in zonde ontvangen en geboren..

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 26 aug 2003 13:36

Hier ben ik het helemaal mee eens TJ. Op die manier zou je ook zeggen dat ieder jong kind dat sterft naar de hemel gaat, omdat het nog niet bewust gezondigd heeft.

Beetje vreemd.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 26 aug 2003 19:09

Willempie schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens TJ. Op die manier zou je ook zeggen dat ieder jong kind dat sterft naar de hemel gaat, omdat het nog niet bewust gezondigd heeft.

Beetje vreemd.

Groeten Willempie

Betse Willempie.

Ik ben er van overtuigt, dat kleine kinderen die nog niet tot het verstand zijn gekomen, naar de hemel gaan, ik weet het zeker.

De Here Jezus heeft zelf gezegd: laat de kinderen tot, mij komen en verhinder ze niet.

Maar wie zijn wij, om hier over te oordelen.......

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2003 22:06

De Here Jezus heeft zelf gezegd: laat de kinderen tot, mij komen en verhinder ze niet.

..........want der zulken is het Koninkrijk Gods.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2003 07:33

Cor schreef:
Willempie schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens TJ. Op die manier zou je ook zeggen dat ieder jong kind dat sterft naar de hemel gaat, omdat het nog niet bewust gezondigd heeft.

Beetje vreemd.

Groeten Willempie

Betse Willempie.

Ik ben er van overtuigt, dat kleine kinderen die nog niet tot het verstand zijn gekomen, naar de hemel gaan, ik weet het zeker.

dus eigenlijk kan een kind van ongelovige ouders beter jong sterven (beetje cru gezegd) want dan weet je zeker dat hij in de hemel komt...

he maar cor, hoe weet je dat zo zeker dat ze in de Hemel komen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2003 09:43

Nee, dat kind kan beter later tot geloof komen en zijn ouders ermee in aanraking brengen ;)

back to the topic: mijn moeder zei dat ik beter in gebroken wit kan trouwen, omdat ik al zo bleek ben en dan ben ik net een lijk in het wit (nouja dat laatste zei ze er niet bij)
Wat vinden jullie daarvan?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2003 16:39

Lalage schreef:Nee, dat kind kan beter later tot geloof komen en zijn ouders ermee in aanraking brengen ;)

back to the topic: mijn moeder zei dat ik beter in gebroken wit kan trouwen, omdat ik al zo bleek ben en dan ben ik net een lijk in het wit (nouja dat laatste zei ze er niet bij)

wat maakt het nou uit in welke kleur je trouwt??

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 aug 2003 13:17

nou strax denkt iedereen dat ik zwanger ben ofzo... (neh haha, grapjuh)

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 30 aug 2003 15:54

trijntjejohanna schreef:
Cor schreef:

Beetje vreemd.

Groeten Willempie

Betse Willempie.

dus eigenlijk kan een kind van ongelovige ouders beter jong sterven (beetje cru gezegd) want dan weet je zeker dat hij in de hemel komt...

he maar cor, hoe weet je dat zo zeker dat ze in de Hemel komen?

Beste trijntjejohanna

Omdat het voor mij onverteerbaar, is om te geloven dat m'n oudste nichtje, die naar 26 weken zwangerschap overleed niet in de Hemel bij Jezus is.

ZIJ IS DAAR.

Hoe kan een kind dat geen zonlicht heeft gezien, nu zonde doen.
En Jezus is ook voor haar zonde gestorven.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 30 aug 2003 20:38

Mensen, over de discussie of ongeboren baby's (van zowel gelovige als ongelovige ouders) in de hemel komen bestaat al een topic. Zie ook onder het kopje Religie de topic 'Gods Goedheid'.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 01 sep 2003 11:49

Lalage schreef:back to the topic: mijn moeder zei dat ik beter in gebroken wit kan trouwen, omdat ik al zo bleek ben en dan ben ik net een lijk in het wit (nouja dat laatste zei ze er niet bij)

Ik vind er niks mis mee. Maargoed, dat komt omdat ik 'in het wit trouwen' omdat je nog maagd bent, nogal onzin, zoals ik al eerder bij dit topic heb aangegeven. Alsof je reinheid alleen afhangt van je maagd-zijn.

Ik vind het altijd wel mooi als de kleuren uit het pak van de heer terugkomen in de jurk van de dame, zodat je samen 'een geheel' vormt. Een stel bij mij op de vereniging is getrouwd in een jurk van gebroken wit, en een creme/grijsachtig pak (stond heel hip). Wellicht zou je zoiets kunnen verzinnen?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

trouwjurk in gebroken wit...

Berichtdoor tanteoranje » 20 nov 2003 15:02

Even reactie op wat Else16 schreef. Die donkerrode jurken van de bruidsmeisjes van Maxima... echt schit-te-rend! Nee, niet als kleur voor de trouwjurk. Nog niet eerder zag ik zulke mooie jurken bij een koninklijk huwelijk voor de bruidsmeisjes. Helemaal top. Trouwens, Maxima's japon was toch zooooooo chic, smaakvol, fatsoenlijk. Naderhand zag ik wel es foto's waar ik ze nogal bloot vond, maar dat schijnt het vonnis te zijn als je tot de koninklijke families toetreedt :(

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 nov 2003 09:30

ik heb laatst een jurk gezien die was wit met wat rode streepjes en rode rooooosjes .. dat vind ik ook wel mooi.. van mij hoeft ie echt niet helemaal wit te zijnnnn

Terug naar “Archief”