Verkiezingen, wat stem jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wat stem jij?

Peiling eindigde op 11 mar 2006 18:53

CDA
5
5%
VVD
2
2%
D66
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
Groenlinks
1
1%
SP
4
4%
Christenunie
36
39%
SGP
36
39%
Leefbaar......(lokaal)
1
1%
Andere lokale partij
2
2%
Ik stem niet
4
4%

Totaal aantal stemmen: 93

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2006 21:40

Wat mijn verbazing overigens schetste is dat de plaatselijke SGPj en zelf die in het bestuur in tranen waren om het verlies van de VVD, ze doen alsof de VVD het dichts bij de SGP zit, dat de SGP en de VVD beide conservatief zijn.. bezopen gewoon, had dan gewoon VVD gestemt, slampampers.

het verklaart wel de woorden van de heer van schijndel

Zo is er – ten eerste – de regel: ‘Geef Gode wat Godes, en de keizer wat des keizers is’. Dit sluit aan bij het liberale idee van de seculiere wereldlijke orde, de scheiding van Kerk en Staat, dus ook dat de overheid een bepaalde religieuze moraal niet via de wet aan allen mag opleggen.
Ten tweede is er de gelijkheid van allen voor God. De liberale pendant is natuurlijk de fundamentele gelijkwaardigheid van alle mensen.
Ten derde is er de regel van het Evangelie: ‘Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.’ Dit spreekt liberalen aan, want zij houden er niet van privé-gedrag onder een vergrootglas te leggen om het te veroordelen.
Er is – ten vierde – de in calvinistische kring gehuldigde gedachte dat de mens geneigd is tot het kwade, dat hij een moreel houvast nodig heeft om het goede te doen, en dat wat goed is allang bekend is. Wie de Schrift verstaat, weet wat dat is.
Liberalen zien dit anders. Wij gaan uit van de kracht van het individu. Wij erkennen dat een moreel houvast nodig is om niet in asociaal of crimineel gedrag te vervallen. De romantische gedachte dat de mens van nature geneigd is tot het goede, is geen goed idee om de wetten op te baseren.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

pandabeertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor pandabeertje » 08 mar 2006 22:42

ik heb mijn moeder mn kaartje meegegeven. Normaal gesproken stem ik niet, omdat het me nix doet en ik ook niet weet op wie ik moet stemmen. Nu heb ik hetselfde als mijn ouders gedaan en dat is de SGP dat houd nog een beetje Gods Woord in acht zei ze. Dus.... :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 mar 2006 09:28

spacy schreef:
paprikameisje2 schreef:zwartewaterland (Genemuiden, hasselt en zwartsluis en omgeving)

Sgp/hkv 2257 +20 4 zetels

Wat is de HKV ?

Hervormde KiesVereniging...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 09 mar 2006 10:03

Optimatus schreef:Uiteraard stem ik CDA, de enige christelijke partij die in staat is gebleken te regeren en bovendien in Bergambacht een prima wethouder leverde.

Toevallig op de nummer 2 van de lijst gestemd :mrgreen:

en ja, afgelopen periode was er een top wethouder van cda-huize :wink:
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2006 15:54

Je oom doet het beter.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 09 mar 2006 16:26

Dat zeg ik!
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 09 mar 2006 17:59

CU/SGP

Op een man die ik ken vanuit de kerk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mar 2006 18:32

Ik heb op een Oud-Katholiek in wording gestemd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 09 mar 2006 18:38

CU #1 in mijn geval.
Anders zou ik SP stemmen :)
what the soul hides, blood tells

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 mar 2006 16:37

Collateral schreef:De SP staat gewoon gedeeld derde. :mrgreen: Jan Marijnissen is hier zo lyrisch van geworden, dat hij het kosmopolitische gezicht van Refoweb - iemand waarover het laatste woord nog niet gesproken is - een kaartje heeft gestuurd.

Liefje, ga eens iets zinnigs doen...colleges volgen ofzo...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 11 mar 2006 20:11

Serenity schreef:CU #1 in mijn geval.
Anders zou ik SP stemmen :)
Waarom geen Groenlinks? Die partij staat in veel opzichten dichter bij de CU dan de SP. Om nog maar niet te spreken over de fundamenteel materialistische wijze waarop de SP naar problemen kijkt.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 11 mar 2006 22:19

het zal te maken hebben met het beeld wat ik van Groenlinks heb. SP komt beter op me over. Verder verdiep ik me niet zoveel in de diepste grondslagen van bepaalde partijen. Als het er op aankomt zijn alle partijen hetzelfde in Den Haag. Compromissen sluiten kan iedereen.
what the soul hides, blood tells

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 mar 2006 10:11

sp

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 14 mar 2006 17:42

Op de avond van de verkiezingen keek ik even naar de Trom (of heet dat tegenwoordig RTV Dordrecht?) en daar werd op ons station een man gevraagd wat hij zou gaan stemmen. "Niets! Helemaals niets! Het zijn leugenaars! Oplichters!". En daar stond de verslaggeefster met een bek vol tanden.

En eigenlijk ben ik het er wel met die man eens. Luister maar eens naar die verkiezingsspotjes. Ze zeggen allemaal hetzelfde. Dus waar moet je nou op gaan stemmen? Vanwege mijn principes heb ik op de Christenunie gestemd. Je zou eigenlijk op de partij moeten stemmen met de beste standpunten. Ach, ze verwezenlijken toch niets ;). Helaas zit de CU in lijstcombinatie met de SGP... Ik heb op een vrouw uit onze kerk gestemd :) (whaaaaaa :mrgreen: ). En die PvdA heeft weer dik gewonnen hiero :(...
www.cgjf.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mar 2006 17:46

Lausnitz schreef:Op de avond van de verkiezingen keek ik even naar de Trom (of heet dat tegenwoordig RTV Dordrecht?) en daar werd op ons station een man gevraagd wat hij zou gaan stemmen. "Niets! Helemaals niets! Het zijn leugenaars! Oplichters!". En daar stond de verslaggeefster met een bek vol tanden.

Logisch. Tegen zoveel domheid zijn weinig intellectuelen opgewassen.

Terug naar “Archief”