Berichtdoor simone » 10 mar 2006 22:14
De moedertincturen vormen de bron voor homeopatische preparaten. In het laberatorium wordt 1 deel moedertinctuur verdund met 9 delen water of alcohol je hebt dan een d1 potentie. Dit mengsel wordt vervolgens krachtig geschud boven een boek met leren omslag. Deze stap is uiterst belangrijk in het homeopatische productieproces. Dir schudden brengt in feite het voor de potentie vereiste omzettingsproces te weeg. Zonder dit schudden na iedere verdunning zou een homeopatisch preparaat niet compleet zijn. Ook kun je de moedertinctuur verdunnen met 1 deel tinctuur en 99 delen water of alcohol je spreekt dan van een c1 potentie. D12 ofc6 betekent een verdunning van 1 op 10 in het quadraat. Een verdunning van d25 is dus 10000000000000000000000000 uit te spreken als ééntienquadriljoenste. Ter verduidelijking; als je een flesje suikerd25 wilt hebben dan moet je bij scheveningen een suikerklontje van 1 kubieke centmeter in de zee gooien. De aardbol homeopatisch schudden boven een bijbel en dan kun je bij de kust van Australië een flesje suiker d25 halen. Ga eens na hoeveel aardbollen je moet schudden om een d200 te krijgen. Let wel; in theorie is een hogere verdunning een sterker geneesmiddel.
Bij vsm hangt een foto van de oprichter die een middel schud boven de bijbel. Ze hebben dit inderdaad onderzocht en kwamen tot de conclusie dat hun middelen alleen werkten als ze boven de bijbel geschud werden. Daarom ligt er nu in de schudmachine een hele grote bijbel met leren omslag. Raar maar waar.
Ik denk niet dat de patienten dit weten, serenity. Daar zullen ze verder niet mee te koop lopen denk ik.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'
C. T. STUDD