Hedendaagse toverij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 09 mar 2006 22:57

Serenity schreef:nee, mijn bezigheden liggen op een ander vlak.
Je hebt houthakkers, en mensen die zich met andere dingen bezighouden in het leven. Ik ben daar een van.

He, tof, dat wist ik niet! Zijn we collega's dan?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 10 mar 2006 09:29

Tenzij er iemand is die nog iets over het oorspronkelijke onderwerp te melden heeft, kan dit topic wel dicht, denk ik.

Eenmaal, andermaal...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 10 mar 2006 09:38

verkocht... aan gindse dame met bolhoed.

Laten we het eens over homeopathie hebben

Ik heb laatst met iemand gesproken die bij vsm werkt. En ondanks alle techniek werkt hun spul alleen maar als het boven een bijbel geschud wordt.
Dus in hun machine ligt een joekel van een bijbel. Ze hebben geprobeert of het schudden ook ergens anders boven kan maar dan werkt het niet.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 10 mar 2006 13:06

Schudden boven de bijbel!? Eindelijk weer eens on topic gelukkig. Dit is nieuw voor mij Simone vertel eens verder als je wil. Want ik heb op dit forum ook al eens een discussie gehad met iemand die niets wist van het schudden onder een bepaalde hoek (meest onder een bepaalde maanstand) en ik hoor hier graag meer over als er meer is.
Bedoel is het heus waar?
Zit het nog vast op een bepaalde vertaling?
Hebben ze heus andere boeken ook uitgetest?

Peter
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

PeterD

Berichtdoor PeterD » 10 mar 2006 13:39

elbert schreef:Tenzij er iemand is die nog iets over het oorspronkelijke onderwerp te melden heeft, kan dit topic wel dicht, denk ik.

Eenmaal, andermaal...

Kan je me een plezier doen door óf dit topic open te houden of de discussie over hout/zout en wat dies meer zij er uit te splitsen?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 10 mar 2006 13:55

simone schreef:verkocht... aan gindse dame met bolhoed.

Laten we het eens over homeopathie hebben

Ik heb laatst met iemand gesproken die bij vsm werkt. En ondanks alle techniek werkt hun spul alleen maar als het boven een bijbel geschud wordt.
Dus in hun machine ligt een joekel van een bijbel. Ze hebben geprobeert of het schudden ook ergens anders boven kan maar dan werkt het niet.

weten de "patienten" ook dat er een bijbel onder ligt?
what the soul hides, blood tells

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 10 mar 2006 22:14

De moedertincturen vormen de bron voor homeopatische preparaten. In het laberatorium wordt 1 deel moedertinctuur verdund met 9 delen water of alcohol je hebt dan een d1 potentie. Dit mengsel wordt vervolgens krachtig geschud boven een boek met leren omslag. Deze stap is uiterst belangrijk in het homeopatische productieproces. Dir schudden brengt in feite het voor de potentie vereiste omzettingsproces te weeg. Zonder dit schudden na iedere verdunning zou een homeopatisch preparaat niet compleet zijn. Ook kun je de moedertinctuur verdunnen met 1 deel tinctuur en 99 delen water of alcohol je spreekt dan van een c1 potentie. D12 ofc6 betekent een verdunning van 1 op 10 in het quadraat. Een verdunning van d25 is dus 10000000000000000000000000 uit te spreken als ééntienquadriljoenste. Ter verduidelijking; als je een flesje suikerd25 wilt hebben dan moet je bij scheveningen een suikerklontje van 1 kubieke centmeter in de zee gooien. De aardbol homeopatisch schudden boven een bijbel en dan kun je bij de kust van Australië een flesje suiker d25 halen. Ga eens na hoeveel aardbollen je moet schudden om een d200 te krijgen. Let wel; in theorie is een hogere verdunning een sterker geneesmiddel.

Bij vsm hangt een foto van de oprichter die een middel schud boven de bijbel. Ze hebben dit inderdaad onderzocht en kwamen tot de conclusie dat hun middelen alleen werkten als ze boven de bijbel geschud werden. Daarom ligt er nu in de schudmachine een hele grote bijbel met leren omslag. Raar maar waar.

Ik denk niet dat de patienten dit weten, serenity. Daar zullen ze verder niet mee te koop lopen denk ik.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 10 mar 2006 22:17

als het dan inderdaad werkt zonder dat patienten dit weten, sluit dat een sterke psychologische invloed uit.

De bijbel. Is het het leer? of is het werkelijk het fenomeen "bijbel"? Gewoon een serie blaadjes met inkt... Is het de stof?
Andere boeken geprobeerd met leren omslag?
what the soul hides, blood tells

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 10 mar 2006 22:22

het zal alles bij elkaar zijn denk ik. Heb wel ergens gelezen dat het schudden boven/tegen een hard maar elastisch voorwerp moet gebeuren zoals een in leer gebonden boek. Zo wordt de graad van verdunning van het middel opgevoerd.

Maar uit hun tests bleek dat hun middel het beste werkte boven een leren bijbel.

C. T. STUDD

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 11 mar 2006 11:38

(even tussendoor een tekst die me aanspreekt en die op zich wel banden heeft met het achterliggende onderwerp en boodschap van dit topic:

Rites Of Death - Antestor

Rites of death
Rites of undeath
We're falling
We're falling down

I told you we're into deep

Transfer life into what's dead
The act of human playing God

Redoing the acts of medieval
Witchcraft and the worship of dead

We're falling, we're falling down
From our throne, so supposedly high