single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 08 mar 2006 19:49

Dat kan inderdaad, maar als je alleen bent weet je dat sowieso al zeker :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2006 20:20

Smurffie schreef:Ik geloof niet dat de 'kans' kleiner wordt als je ouder wordt.

Ik wel. Als je de 30 gepasseerd bent wordt je over het algemeen toch wat minder hitsig en gesettled, hetgeen een onbekommerde verbintenis aan een ander in de weg kan staan.

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 08 mar 2006 20:53

Ik heb in dat gesprek ook het argument aangevoerd van Paulus. "Maar', zei die kennis toen, "die man had een bijzondere roeping".
Dus ja, mensen zonder bijzondere roeping worden blijkbaar dus geacht te trouwen.

Ikzelf dat het i.d.d. moeilijker is om een relatie aan te gaan omdat je je eigen leventje zo gewend bent. Het zal wennen zijn om altijd en overal met de ander rekening te houden. Dat zal ik er best voor over hebben hoor :wink: Maar ik bedoel dat het waarschijnlijk een grotere overgang is, dan wanneer je met je 18 e (!) ofzo verkering krijgt, wanneer je nog helemaal je eigen leven op moet gaan bouwen.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2006 21:09

Cisca schreef:Dat kan inderdaad, maar als je alleen bent weet je dat sowieso al zeker :wink:

dat is dan weer waar ;)
Maar soms weet je het ook zeker als je wel een partner hebt.. :roll:

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 08 mar 2006 21:23

bloob schreef:Ik heb in dat gesprek ook het argument aangevoerd van Paulus. "Maar', zei die kennis toen, "die man had een bijzondere roeping".
Dus ja, mensen zonder bijzondere roeping worden blijkbaar dus geacht te trouwen.

Ikzelf dat het i.d.d. moeilijker is om een relatie aan te gaan omdat je je eigen leventje zo gewend bent. Het zal wennen zijn om altijd en overal met de ander rekening te houden. Dat zal ik er best voor over hebben hoor :wink: Maar ik bedoel dat het waarschijnlijk een grotere overgang is, dan wanneer je met je 18 e (!) ofzo verkering krijgt, wanneer je nog helemaal je eigen leven op moet gaan bouwen.

Ieder mens heeft een roeping in het leven want voor iedereen is er een taak weggelegd in dit leven. Ik krijg wel eens het idee dat mensen alleenstaanden als mislukte en ongelukkige mensen beschouwen. Volgens mij zitten er zeker wel een hoop voordelen aan het single zijn en wordt het hebben van een relatie geidialiseerd. Je moet er eens aan denken wat je allemaal kan doen als single wat niet meer kan wanneer je getrouwd bent. (reizen enz.)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mar 2006 23:36

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Ik geloof niet dat de 'kans' kleiner wordt als je ouder wordt.

Ik wel. Als je de 30 gepasseerd bent wordt je over het algemeen toch wat minder hitsig en gesettled, hetgeen een onbekommerde verbintenis aan een ander in de weg kan staan.

In die zin misschien wel, dat je zélf niet meer zo enthousiast bent maar niet per sé dat je minder gewild bent als je ouder bent.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 08 mar 2006 23:52

Pivo schreef:Je moet er eens aan denken wat je allemaal kan doen als single wat niet meer kan wanneer je getrouwd bent. (reizen enz.)

Dit hangt ook heel erg van je werk af, als student kun je er nog es makkelijker tussen uit, in plaats van dat je ene baan hebt, die liggen niet zomaar voor het oprapen, en dan worden vakantiedagen wel schaars.

Maar ik zie inderdaad een vrijegzelle tante van mij wel erg vaak op reis gaan :P dus gelijk heb je wel, maar reizen kost ook weer veel centjes helaas :?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2006 00:43

Ach, wat dacht je dat kinderen kosten? Daar kun je heel wat keertjes van op reis hoor..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 mar 2006 01:40

Jannoek schreef:
spacy schreef:En met Essie ben ik het ook wel eens, dat je mocht je leven vrijgezel blijven je ongetwijfeld wel dat kroost zal missen, want kids, zowel als peuter of als puber, ze zijn beide super!

tja... kids kan je ook wel moeten missen als je wel een partner hebt... :roll:

Dat snap ik!!! :roll: :roll:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2006 09:49

Het maakt ook best wel uit of je man of vrouw bent. Mannen kunnen tot op hoge leeftijd nog kinderen verwekken, wat hun kansen natuurlijk vergroot. Je ziet toch best vaak een jonge vrouw met een oude man, terwijl andersom minder voorkomt (al kende ik wel een stel waarvan de man 20 jaar jonger was).

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 09 mar 2006 12:18

Je moet het huwelijk ook niet veridealiseren als het ultieme doel in 't leven.

Ik ben alweer bijna vijf jaar getrouwd. Maar er zijn nog steeds momenten dat ik even heimwee heb naar de ongedwongen, onbezorgde tijd dat ik studeerde en alleen op kamers zat, ver weg van iedereen. En die heimwee is er heus niet omdat ik ongelukkig ben in mijn huwelijk, integendeel. Maar een huwelijk brengt onvermijdelijk ook de nodige zorgen met zich mee. Zéker als je kinderen mag krijgen.

Overigens merk ik zelf dat ik elke dag moet investeren in ons huwelijk. Het blijft wat dat betreft een ondekkingstocht, waarin je jezelf regelmatig tegenkomt. De gedachte dat je met een partner aan je zijde gearriveerd bent en op je lauweren kunt rusten, is dus ook pertinent onjuist.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 09 mar 2006 12:22

bloob schreef:Ik heb in dat gesprek ook het argument aangevoerd van Paulus. "Maar', zei die kennis toen, "die man had een bijzondere roeping".

Klopt geen biet van. Moet je 1 Korinthe 7 eens lezen, echt geweldig. :D Ben het helemaal met Paulus eens: als je nou perse wil trouwen, dan moet het maar, maar je bent een stuk beter af als je alleen blijft.

@Lalage: en vrouwen zijn natuurlijk onafhankelijker. :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2006 12:24

Airke schreef:@Lalage: en vrouwen zijn natuurlijk onafhankelijker. :)

Nou weet je dat ik serieus denk dat dat wel zo is. Want mannen kunnen bijvoorbeeld niet goed opruimen en zijn altijd dingen kwijt, omdat ze een kokervisie hebben. Vaak willen ze heus wel de troep opruimen, maar ze weten niet waar ze moeten beginnen. Als je dan zegt: doe nu dit en doe nu dat, dan doen ze het wel, maar als niemand dat zegt, lukt het niet altijd.

Maar er zijn vast ook mannen die hier niet aan voldoen en vrouwen die sloddervossen zijn....

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 09 mar 2006 12:26

Dat Borkdude zo is, wil niet zeggen dat alle mannen een kokervisie hebben, Lalage... :D

Ik ben heel goed in opruimen. Beter dan mijn vrouw, die wil altijd alles maar bewaren... :x

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mar 2006 12:27

Als single hoef je natuurlijk niets te missen;/

Terug naar “Archief”