Moderator: Moderafo's
bloob schreef:Ik heb in dat gesprek ook het argument aangevoerd van Paulus. "Maar', zei die kennis toen, "die man had een bijzondere roeping".
Dus ja, mensen zonder bijzondere roeping worden blijkbaar dus geacht te trouwen.
Ikzelf dat het i.d.d. moeilijker is om een relatie aan te gaan omdat je je eigen leventje zo gewend bent. Het zal wennen zijn om altijd en overal met de ander rekening te houden. Dat zal ik er best voor over hebben hoorMaar ik bedoel dat het waarschijnlijk een grotere overgang is, dan wanneer je met je 18 e (!) ofzo verkering krijgt, wanneer je nog helemaal je eigen leven op moet gaan bouwen.
Aragorn schreef:Smurffie schreef:Ik geloof niet dat de 'kans' kleiner wordt als je ouder wordt.
Ik wel. Als je de 30 gepasseerd bent wordt je over het algemeen toch wat minder hitsig en gesettled, hetgeen een onbekommerde verbintenis aan een ander in de weg kan staan.
Pivo schreef:Je moet er eens aan denken wat je allemaal kan doen als single wat niet meer kan wanneer je getrouwd bent. (reizen enz.)
bloob schreef:Ik heb in dat gesprek ook het argument aangevoerd van Paulus. "Maar', zei die kennis toen, "die man had een bijzondere roeping".
Dus ja, mensen zonder bijzondere roeping worden blijkbaar dus geacht te trouwen.
Airke schreef:@Lalage: en vrouwen zijn natuurlijk onafhankelijker.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten