single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

single....

Berichtdoor bloob » 07 mar 2006 19:32

Da's vreemd he. Een topic over het niet hebben van een relatie. in een forum over relaties
Maar afijn, dat is dus de stand van zaken op dit moment. En omdat ik op dit moment ook niet meer geweldig piep ben (32) wordt de 'kans op' ook al drastisch kleiner. Dat is gewoon de realiteit. En nu had ik voor mezelf alláng (na veel denken / strijd / bidden) de conclusie getrokken dat je leven niet per se mislukt is al trouw je niet. Als je leeft met God en tot eer van God en in God mag zijn is je leven geslaagd! (ik zeg niet dat ik al zover ben maar dat is een ander verhaal...)
Toch lijkt 't wel of er in refoland toch zo een beetje tegen je aangekeken wordt. (zo van: och... zielig zeg... ben jij even te beklagen..wat gek...dat is niet normaal) I.i.g als ik het zeg dan wordt ik soms aangekeken of ik van Mars kom. Sterker nog: Ik sprak iemand en die zei: Jij komt de ware nog wel tegen hoor. Dat moet. Want er staat in de Bijbel dat het niet goed is dat de mens alleen is. M.a.w. Ik doe dus iets niet goed. Maar is het dan niet zo dat de Heere je leven bestuurt? En als Hij het nou beter vind dat ik single blijf, dan doe ik toch niets fout?

Nouja. Die kennis heeft me dus een beste optater verkocht. :? psychisch dan.
Dusseh...ben je inderdaad minder zonder relatie / huwelijk. 't Staat er tenslotte toch maar he, in de Bijbel, dat het niet goed is.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Lausnitz
Mineur
Mineur

Re: single....

Berichtdoor Lausnitz » 07 mar 2006 19:37

bloob schreef:Da's vreemd he. Een topic over het niet hebben van een relatie. in een forum over relaties
Maar afijn, dat is dus de stand van zaken op dit moment. En omdat ik op dit moment ook niet meer geweldig piep ben (32) wordt de 'kans op' ook al drastisch kleiner. Dat is gewoon de realiteit. En nu had ik voor mezelf alláng (na veel denken / strijd / bidden) de conclusie getrokken dat je leven niet per se mislukt is al trouw je niet. Als je leeft met God en tot eer van God en in God mag zijn is je leven geslaagd! (ik zeg niet dat ik al zover ben maar dat is een ander verhaal...)
Toch lijkt 't wel of er in refoland toch zo een beetje tegen je aangekeken wordt. (zo van: och... zielig zeg... ben jij even te beklagen..wat gek...dat is niet normaal) I.i.g als ik het zeg dan wordt ik soms aangekeken of ik van Mars kom. Sterker nog: Ik sprak iemand en die zei: Jij komt de ware nog wel tegen hoor. Dat moet. Want er staat in de Bijbel dat het niet goed is dat de mens alleen is. M.a.w. Ik doe dus iets niet goed. Maar is het dan niet zo dat de Heere je leven bestuurt? En als Hij het nou beter vind dat ik single blijf, dan doe ik toch niets fout?

Nouja. Die kennis heeft me dus een beste optater verkocht. :? psychisch dan.
Dusseh...ben je inderdaad minder zonder relatie / huwelijk. 't Staat er tenslotte toch maar he, in de Bijbel, dat het niet goed is.

Ik begrijp je punt. Ik herken wel het één en ander.

Was die kennis van jou dan ook vrijgezel? Kan het me eigenlijk niet voorstellen, namelijk...
www.cgjf.nl

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 mar 2006 19:40

Paulus was ook single...
was ook een kind van God.

Volgens mij is er dus niets mis mee :wink:
- Home is in my head -

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mar 2006 19:42

Zonder relatie ben je zeker net zoveel waard als iemand met een relatie!

God heeft je goed gemaakt, je bent een parel in Zijn hand.
Zeker als je weten mag dat Hij je Leidsman is in je leven, dan ben je 1 van de gelukkigste mensen op aarde.

Die kennis van jou heeft wel erg kort door de bocht greageerd bloob!
Dnke je dat in de tijd van de Bijbel iedereen trouwde?
Volgens mij zijn er altijd mensen geweest die alleen bleven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 07 mar 2006 19:45

Staat er ook niet ergens in de Bijbel: wie trouwt doet goed, wie niet trouwt doet beter?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 mar 2006 19:46

Dat heeft Paulus idd geschreven, die was niet erg positief over het huwelijk :lol:
- Home is in my head -

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mar 2006 20:12

Paulus had het begrepen. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mar 2006 20:57

Ik ben ook 32 en vrijgezel. (Ik geef de voorkeur aan het Nederlandse woord 'vrijgezel' boven het Engelse 'single'. En wel omdat ik graag consequent met taal omga.)
Maar ik ervaar dat niet meer als een probleem. Zolang als ik nog bij mijn ouders woonde, was dat anders. Ik denk dat een zekere angst voor het onbekende mij toen beheerste: het leven als alleenstaande, alleen in een huis. Maar ik ben dat kwijtgeraakt. Sinds ik niet meer bij mijn ouders woon - nu al bijna 6 jaar - heb ik ontdekt dat dat heel anders uitpakte. Dat leven als vrijgezel valt prima te leven. Als je het lang genoeg bent, wen je eraan, en zie je het als je normale situatie.

Kort geleden hoorde ik een getrouwde man praten over getrouwd zijn. (En bepaald niet iemand met een slecht huwelijk.) Die zei dat een huwelijk onvermijdelijk bepaalde teleurstellingen met zich meebrengt: die ander is nooit helemaal zoals jij het zou willen. Een huwelijk lost ook niet al je problemen op. En het omgaan met seksualiteit schijnt ook niet altijd gemakkelijk te zijn. Daarover zei hij: als je als vrijgezel dat niet gewend bent, en je kunt goed met je situatie omgaan, dan is dat helemaal niet slecht. Sterker nog, dan heb je het heel goed voor elkaar.
Ik mag mij dus gelukkig prijzen, als ik het goed begrepen heb.
Ik vind het ook helemaal geen onprettig bestaan. Al ontken ik niet, dat de aanleg om het mooie in een vrouw te kunnen zien mij bepaald niet vreemd is. Dat kan ik wel degelijk. En als de ware binnen bereik komt, ga ik er echt geen 'nee' tegen zeggen. Maar zolang dat niet het geval is, ben ik echt niet ongelukkig. Ik denk dat de emotionele stabiliteit die de volwassenheid met zich meebrengt daar ook een positieve bijdrage aan levert.

En aan al of niet getrouwd zijn, zit ook wel een relatieve kant: het leven is eindig, en we verkeren hier niet in onze eindbestemming.

Of de 'kans op' drastisch kleiner wordt als je 32 bent, betwijfel ik trouwens. Als ik om mij heen kijk, heb ik absoluut niet de indruk dat de meisjes mij minder nadrukkelijk zien, dan bijvoorbeeld toen ik 25 was, of 22. Wat ik wel als verschil ervaar, is dat ik toen lang niet zo ontspannen met ze om kon gaan, als dat ik dat tegenwoordig kan. Kijk je naar die laatste factor, dan zou ik eerder zeggen dat de 'kans op' stukken groter geworden is.
Wat je alleen wel kan krijgen, is dat de leeftijdsverschillen erg kunnen oplopen. Dat vind ik meer een nadeel van mijn hogere leeftijd.
Wil je de 'kans op'-factor levend houden, dan is het verstandig om je sociale wereld groot genoeg te houden.

Eigenlijk mogen we het best gewoon eerlijk uitroepen:

Vrijgezel zijn is heerlijk!

:D :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 mar 2006 21:11

Boekenlezer schreef:Een huwelijk lost ook niet al je problemen op.

Vreemde opmerking van die persoon, een huwelijk is toch geen oplossing voor je problemen, je gaat een huwelijk aan als beide partners van elkaar houden, als het goed is tenminste.

Er is niks mis met alleen zijn, vroeger had ik graag een gezin gehad, door toedoen van één van m'n ouders is het er helaas niet van gekomen, toen ik uiteindelijk uit huis ging, wilde ik alleen nog maar alleen zijn, achteraf is dat maar goed ook!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mar 2006 21:17

achteraf is dat maar goed ook!

Al ben ik er honderd procent zeker van dat je eventuele levenspartner je tot het eind toe goed verzorgd zou hebben en van je gehouden zou hebben zoals je bent. En hij in die zin ook geen spijt zou hebben, maar destemeer blij dat hij dat voor jou heeft kunnen en mogen doen.:wink: *hug*

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 mar 2006 21:19

Smurffie schreef:
achteraf is dat maar goed ook!

Al ben ik er honderd procent zeker van dat je eventuele levenspartner je tot het eind toe goed verzorgd zou hebben en van je gehouden zou hebben zoals je bent. En hij in die zin ook geen spijt zou hebben, maar destemeer blij dat hij dat voor jou heeft kunnen en mogen doen.:wink: *hug*

Je snapte direct wat ik bedoelde :wink:

*hug terug*

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mar 2006 21:23

Cisca schreef:
Boekenlezer schreef:Een huwelijk lost ook niet al je problemen op.

Vreemde opmerking van die persoon, een huwelijk is toch geen oplossing voor je problemen, je gaat een huwelijk aan als beide partners van elkaar houden, als het goed is tenminste.

...

Dat klonk mij helemaal niet als een vreemde opmerking in de oren. Ieder mens ondervindt immers problemen in zijn bestaan. En een jong ongetrouwd mens kan nog wel eens in de illusie verkeren dat een huwelijk een grote roze wolk van geluk is, en dat daarmee dan dus je problemen verdwenen zijn. Vooral als je emotioneel nog niet zo stabiel bent, dan ben je erg vatbaar voor dergelijke illusies, die volgens mij niet ongevaarlijk zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 mar 2006 21:39

Natuurlijk ondervind iedereen problemen, maar als men denk dat het huwelijk de oplossing is voor je problemen, staat met niet met beide benen op de grond, en verliest men de realiteit uit het oog.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 mar 2006 21:48

Hoe moet ik het zeggen.....

Wat mij het naarst lijkt wanneer ik vrijgezel blijf is dat ik nooit kinderen zou krijgen......
En wat ik het heerlijkst vond aan het hebben van een relatie is het houden van iemand waardoor je het ook terug krijgt! :mrgreen:

(dat is even het eerst wat in me opkomt)

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 07 mar 2006 23:55

Dat je leven niet minder is, had ik in principe ook al eens bedacht. Maar goed, aan 't boompje werd dus weer flink geschud....
Soms kan je door een opmerking gewoon weer even 't allemaal niet meer weten. Ik ben ook dol op de vrijheid die ik nu heb hoor, daar gaat het niet om :wink:
En errug huisvrouwachtig ben ik niet aangelegd, dus misschien is het maar beter ook zo :D

Maar waar het mij dus in principe om gaat is de reacties uit je omgeving. Alsof je toch wel heel apart bezig bent zonder huisje boompje beestje. En als je dan al zegt dat je zó ook gelukkig en tevreden kunt zijn lijkt het of je niet geloofd wordt.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Terug naar “Archief”