Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 07 mar 2006 14:55

Riska schreef:Denk je nou echt door Hem uit te roepen als de mens van 2006, er iemand bekeerd wordt?

Ja, dat geloof ik zeker! God werkt door onze onvolmaakte zielen heen.
www.cgjf.nl

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mar 2006 17:15

MissF schreef:
Smurffie schreef:Als Jezus dé Persoon van het jaar 2006 wordt, moeten Ze de plaats wel met Zijn Drieën delen.

Jezus is 1/3 van God ;)

Dus als God het is, heb je gelijk, als Jezus het is, niet ;)

Klinkt best vaag :shock:

MissF:
Ten tweede was Jezus niet alleen mens, maar ook God, en het gaat hier om een mens die persoon van het jaar moet worden.

Zo, ben je er eindelijk uit? 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2006 19:15

Smurffie schreef:
MissF schreef:
Smurffie schreef:Als Jezus dé Persoon van het jaar 2006 wordt, moeten Ze de plaats wel met Zijn Drieën delen.

Jezus is 1/3 van God ;)

Dus als God het is, heb je gelijk, als Jezus het is, niet ;)

Klinkt best vaag :shock:

MissF:
Ten tweede was Jezus niet alleen mens, maar ook God, en het gaat hier om een mens die persoon van het jaar moet worden.

Zo, ben je er eindelijk uit? 8)

Haha ja hoor meid, dat eerste berichtje was meer n geintje ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Collateral

Berichtdoor Collateral » 07 mar 2006 19:28

Lausnitz schreef:
Riska schreef:Denk je nou echt door Hem uit te roepen als de mens van 2006, er iemand bekeerd wordt?

Ja, dat geloof ik zeker! God werkt door onze onvolmaakte zielen heen.

Allicht, maar dat lijkt me geen reden om me extra onvolmaakt te gaan gedragen. 8)

pandabeertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor pandabeertje » 07 mar 2006 19:35

Riska schreef:Ik kan er absolúút niet bij met mijn verstand dat er ook maar iemand stemt.
Ik noem dit heiligschennis van de bovenste plank.
Jezus Christus is niet met stemmen te verkondigen.
Je verkondigt Hem door je leven en door te getuigen.

Denk je nou echt door Hem uit te roepen als de mens van 2006, er iemand bekeerd wordt?
En dachten jullie nou heus dat de moslims dit met Mohammed zouden doen? Misschien in het extreme, maar zij weten nog waar er sprake is van heiligschennis...

Ik begrijp er echt helemaal niks van...

Riska, Als gelovige hoor je zoiets te weten. Ik moet me hééél diep schamen :oops: :oops: :oops: :oops: . Ik had et al gedaan voor ik het in de gaten had. Beter eerst goed nadenken dan pas handelen en niet zo maar in gaan op wat men je allemaal voorscshoteld. . Ben niet blond, maar soms.....

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 08 mar 2006 16:33

Riska schreef:Ik noem dit heiligschennis van de bovenste plank.

Want?

Riska schreef:Jezus Christus is niet met stemmen te verkondigen.

Want?

Riska schreef:Je verkondigt Hem door je leven en door te getuigen.

En getuigen kan niet dmv zo'n initiatief? Waarom niet?

Waarom zou dit onmogelijk zijn?

Riska schreef:Ik begrijp er echt helemaal niks van...

Komt misschien nog wel :)
..

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mar 2006 16:55

Nee, het komt er nooit van dat ik het zal begrijpen - om met de laatste opmerking te beginnen.
Voor mij is Jezus Christus mijn Verlosser en Zaligmaker.
Dat is te heilig en te teer. Daar ga je geen spelletjes mee spelen, want meer dan een spel is het niet.

De naam van Christus op deze aarde verkondigen is vooral door voor te leven en als het moet (omdat men kwaad van Hem spreekt) van Hem getuigen.

Christus is de dragende kracht in mijn leven - en voor velen met mij.
Maar ik ga van Hem geen idols of ander onzinnig spelletje maken.

En misschien moet ik zeggen: als je dat niet begrijpt, ga dan eens bij jezelf te rade wat Christus voor jou betekent.

Zeker in deze veertigdagentijd en naar Goede Vrijdag toe...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 mar 2006 13:41

Lausnitz schreef:
TheKeimpe schreef:in 1 woord: AFSCHUWELIJK!

dat men de NBV tot boek van het jaar (oid) koos, was nog tot daar aan toe, maar dat op deze manier Christus tot een mediafiguur wordt gemaakt vind ik echt pijnlijk.

Er is geen vergelijk tussen Jezus Christus en enig ander mens. Van eeuwigheid tot eeuwigheid is Hij God, en dan in een rijtje met wat zangers en andere figuren.
Misschien moeten mijn gedachten nog wat kristalliseren voordat ik goed onder woorden kan brengen waarom ik nu vreselijk boos zit te worden achter deze computer. Maar dit is en blijft pure Godslastering.

Dus Jezus weren uit de media?Wie weet wordt er door een overweldigende overwinning van Jezus Christus wel iemand nieuwsgierig naar Zijn persoon en gaat 'ie op onderzoek uit. Wie weet komt 'ie tot bekering. Al is het maar daarom...!

Juist, ik vloek maar raak. Misschien hoort iemand wel de naam van God en gaat hij op zoek naar Wie ik toch belaster?

Jezus weren uit de media?
NEE, niet als Hij daar op een gepaste manier in naar voren komt
JA, als dat op een onterende manier gebeurt!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2006 13:56

Ach, ik denk eigenlijk dat het niet zozeer afbreuk doet aan Jezus' imago maar dat het ook niets toevoegt.
Zie je het voor je: "goh, Jezus is wel populair tegenwoordig, misschien moet ik hem ook eens beluisteren!"? Maar voor God is niets onmogelijk natuurlijk, dus wie weet he.. of misschien moet je dan wel juist helemaal niet stemmen, en gebruikt God de totale afwezigheid van Jezus in de verkiezing wel als middel om mensen te bekeren. Dat kan God best tenslotte.

Het zegt alleen maar iets over dweperige christenen met hun doorstuurmailtjes.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 09 mar 2006 18:50

TheKeimpe schreef:Misschien hoort iemand wel de naam van God en gaat hij op zoek naar Wie ik toch belaster?

Men! Wat vind ik dat ontzettend krom geredeneerd zeg! Dus jij ziet wat dat betreft weinig onderscheidt tussen "Jezus Christus persoon van het jaar" en de verdoemvloek?
www.cgjf.nl

pandabeertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor pandabeertje » 09 mar 2006 19:38

Aragorn schreef:Ach, ik denk eigenlijk dat het niet zozeer afbreuk doet aan Jezus' imago maar dat het ook niets toevoegt.
Zie je het voor je: "goh, Jezus is wel populair tegenwoordig, misschien moet ik hem ook eens beluisteren!"? Maar voor God is niets onmogelijk natuurlijk, dus wie weet he.. of misschien moet je dan wel juist helemaal niet stemmen, en gebruikt God de totale afwezigheid van Jezus in de verkiezing wel als middel om mensen te bekeren. Dat kan God best tenslotte.

Het zegt alleen maar iets over dweperige christenen met hun doorstuurmailtjes.

Gaat het de Heere Jezus dan om dan Hij populair wil worden? Je gelooft in Hem, niet omdat Hij populair is. Dan wil je erbij horen niet omdat je in Hem gelooft, maar vanwege Zijn populariteit. God zorgt zelf voor alles. Nix is Hem onmogelijk. Hij is nog niet onder ons, dus wie geven ze "de prijs" mocht de Heere persoon van het jaar 2006 worden? Ik denk dat we fout zitten als we op de site op Hem stemmen. Als de Heer alles al voor je is, waarom moet je dan nog stemmen. IK voel dat het fout is en ik heb ook een fout begaan door wel te stemmen zonder na te denken. Vraag het aan een predikant, dan weet je zeker of het goed is ja/nee.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 mar 2006 20:20

Alsof predikanten het einde van alle tegenspraak zijn...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pandabeertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor pandabeertje » 09 mar 2006 20:25

Dan wordt je misschien wel een stuk wijzer.Of jij niet?:)

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mar 2006 22:51

pandabeertje schreef:Gaat het de Heere Jezus dan om dan Hij populair wil worden? Je gelooft in Hem, niet omdat Hij populair is. Dan wil je erbij horen niet omdat je in Hem gelooft, maar vanwege Zijn populariteit. God zorgt zelf voor alles. Nix is Hem onmogelijk. Hij is nog niet onder ons, dus wie geven ze "de prijs" mocht de Heere persoon van het jaar 2006 worden? Ik denk dat we fout zitten als we op de site op Hem stemmen. Als de Heer alles al voor je is, waarom moet je dan nog stemmen. IK voel dat het fout is en ik heb ook een fout begaan door wel te stemmen zonder na te denken. Vraag het aan een predikant, dan weet je zeker of het goed is ja/nee.

Je geeft het heel goed weer. Op het moment dat Jezus wist dat ze Hem wilden verheerlijken, trok Hij zich terug.
Daar ging het Hem niet om.
LeChat schreef:Alsof predikanten het einde van alle tegenspraak zijn...

Ik begrijp deze opmerking niet - ik ga ervan uit dat mensen zich zelf een mening vormen en niet klakkeloos nazeggen wat een predikant zegt, maar goed nadenken over wat ze doen, zeggen en besluiten.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mar 2006 14:59

Men! Wat vind ik dat ontzettend krom geredeneerd zeg! Dus jij ziet wat dat betreft weinig onderscheidt tussen "Jezus Christus persoon van het jaar" en de verdoemvloek?

Jazeker, beide een overtreding van het 3e gebod.

Terug naar “Archief”