Hedendaagse toverij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 02 mar 2006 18:16

Serenity schreef:yay zit me maar weer fijn dwars.
Alsof ik niet inzie dat er geen zuivere bron achter zit. Ik maak me er alleen niet zo druk om. It's inevitable, accept it.

Nou ik accepteer het niet hoor.
Ik snap alleen niet hoe christenen hun heil hierin zoeken terwijl het in de bijbel heel duidelijk staat dat we ons hier vooral niet mee in moeten laten.

Ik denk dat hierin ook een schone taak voor de kerken ligt om christenen te laten weten dat je je hier niet mee in moet laten.
Dus dominees, voorgangers of hoe jullie ook heten, doet u taak en vertel van de gevaren hiervan. Schreeuw het van de kansel. ( niet letterlijk natuurlijk, we zijn niet doof, of wel? :roll: )
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 mar 2006 22:17

accepteren dat het er is, en dat het gebeurt is iets anders dan je heil erin zoeken. Logisch dat je je er niet mee in moet laten, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt accepteren als zijnde "aanwezig" en "onvermijdelijk".
Satan IS er, samen met al z'n demonen. Daar komt nog bij dat "de mens" geinteresseerd is in het spirituele, en je hebt wat uitblinkers die het beter weten en kunnen dan anderen. Die komen dan, in reactie op de TV-dominees, ook op televisie, in praatprogramma's en allerlei andere rommel.
Geen idee wanneer zulke programma's op tv zijn eigenlijk, ik kijk weinig tv.
what the soul hides, blood tells

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 03 mar 2006 20:47

Ik ben niet iemand die iets accepteerd en het er dan maar bij laat. Dat er mediums zijn en mensen er hun heil zoeken is 1 ding, en ik weet ook wel dat het hun keuze is maar ik kan niet zomaar deze dingen accepteren en niks zeggen. ( hopenlijk druk ik mij duidelijk uit). En als ik weet dat iemand in mijn buurt christen is en naar zulke dingen gaat dan zal ik hierover wel met ze in gesprek gaan.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 03 mar 2006 20:49

Zo dame ben je weer uit je kop chocomel gekropen
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 03 mar 2006 20:59

jaahhh, jij vliegt hier ook weer rond, zie ik.

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 03 mar 2006 21:24

Ik hou je in de gaten dat je niet kopje onder gaat in het bruine vocht.
Maar ik ben erg moe en ga zo naar mijn warme bed uitbroeden wat ik morgen ga doen.
Spreek je morgen hopelijk en haal die haar onder je kin even weg!
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 05 mar 2006 21:37

is die zo weg Peter???

Dat van dat borsthaar moet ik maar geloven dan of heb je daar een foto van?? :lol: :mrgreen: :roll: :oops:

De Tell Sell Biostabiel-reclames met Tineke?

ja, die biostabiel... weet eigenlijk niet of dit nu gewoon pure oplichterij is, al eens aan de kaak gesteld door radar, of dat dit ook verder gaat.
Maarja, ik wil ook niet achter elk grassprietje een demon zien.

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 06 mar 2006 12:55

Er zijn in de loop van de geschiedenis nogal wat van dit soort moderne tover artikelen die veelal hun wortels hebben in klink klare onzin filosofieën.
Wat moet je er mee? Is het occult? Weet het niet precies maar ik hoef het niet. Net zoals ik ook geen sterrenbeeldje om mijn nek hang omdat ik de gedachte erachter niet prettig vind of soms zelfs naar het onzienlijke vind ruiken.

P.s borsthaar foto wordt op verzoek en na het storten van 25 euro op rekening 596712134 toegezonden maar is enkel te gebruiken voor "geestelijke" doeleinden :mrgreen:

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 06 mar 2006 17:13

Bij radar bleek daar gewoon modder of zand of zo in te zitten.
Dus gewoon dikke nep, toch zie ik steeds meer mensen met zo'n ding om de nek.

P.s borsthaar foto wordt op verzoek en na het storten van 25 euro op rekening 596712134 toegezonden maar is enkel te gebruiken voor "geestelijke" doeleinden

eehhh?????? Wat valt er eigenlijk onder die geestelijke doeleinden??
Heb je ook een niet goed geld terug regeling???
:mrgreen:

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 06 mar 2006 17:48

Ja modder en zand kijk zoiets zat er in. Allemaal onzin dus!
Foto borsthaar mag onder geen voorwaarde om nek gedragen worden.
Dit soort foto's is een bron van vleselijke gedachten

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 07 mar 2006 00:00

peter77 schreef:Ja modder en zand kijk zoiets zat er in. Allemaal onzin dus!
Foto borsthaar mag onder geen voorwaarde om nek gedragen worden.
Dit soort foto's is een bron van vleselijke gedachten

Dat was ik ook niet van plan :mrgreen:
Ik wilde het eigenlijk uitvergroten en inlijsten en op een mooi plekje hangen.
Kunst zeg maar :mrgreen:

Ja, maar toch geloven mensen dat het helpt. Ze zijn wat dat betreft erg goedgelovig en erg duur uit. Jezus is gratis maar dat willen ze niet of geloven ze niet.

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 mar 2006 08:10

Mensen houden van de "hocus-pocus". En helaas moeten ze van de "dwaze" boodschap dat er 2000 jaar geleden iemand is gestorven in hun plaats niet veel hebben. Het is ook een vreemde boodschap. Maar niet vreemder dan je vertrouwen te stellen op: modder, horoscoop, magische steentjes, magnetische armbanden, een piskijker :!: :wink:

P.s foto komt er aan :mrgreen:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 07 mar 2006 09:07

inderdaad niet vreemder, maar mensen hebben liever iets wat tastbaarder is, en modder en steentjes zijn tastbaar. Iemand die 2000 jaar geleden leefde niet.
Dat die persoon nogsteeds leeft is iets wat men dan weer niet begrijpt, want "dat kan toch niet".
Natuurgeneeswijzen zijn erg in trek. Jammer genoeg wordt er een magisch sausje over heen gegoten. Jezus gebruikte het ook. Hij gebruikte ook modder en speeksel om de blinde man te genezen. Christenen noemen het een wonder, maar de bijbel zegt er gewoon bij wat Jezus deed. Hij gebruikte modder en speeksel. Het genezen zelf is geen wonder, zo van "dat kan Jezus". Nee, het grootste wonder is dat de samenstelling van de modder, vermengd met speeksel, precies de juiste samenstelling was waardoor de blinde man genas, dat zijn ogen weer goed werden. Dat moet je maar net weten.

Dat is het grootste wonder van de meeste bijbelwonderen: niet het feit dat ze gebeurden, want vaak staat er informatie bij dat er bij hoort, maar juist dat alle omstandigheden op dat moment precies goed zijn om iets te bereiken. En dat kan je allemaal controleren als je het allemaal zelf gemaakt hebt :)

En van zo'n "magisch" steentje moet je maar afwachten of het werkt. Het zal enige psychologische werking hebben, maar verder zal het weinig helpen. Magnetische straling.. kan, maar zal niet veel uitwerking hebben, daar heb je een grotere steen voor nodig, of eentje met een grote dichtheid. Daarnaast zou je zulke steentjes dan op je lichaam moeten dragen, zodat het direct contact heeft met je huid. Maar veel mensen dragen het over hun kleren heen, of tussen hun kleren. Het zal dus niet werken. En intussen grof geld betalen voor iets wat twee stuivers kost. Jezus genas gratis... nou ja gratis, in feite duurder dan ooit, want hij "eiste" geloof.
what the soul hides, blood tells

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 mar 2006 09:24

Serenity schreef:Nee, het grootste wonder is dat de samenstelling van de modder, vermengd met speeksel, precies de juiste samenstelling was waardoor de blinde man genas, dat zijn ogen weer goed werden. Dat moet je maar net weten.

Dat staat er nou net weer niet bij. :?
Bij de andere gevallen waarbij Jezus mensen genas, had Hij vaak aan een enkel woord genoeg, dus zit het hem niet in de samenstelling van de modder, maar in Degene die geneest en de macht die Hij heeft.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 mar 2006 12:02

Je verhaal vind ik op zich erg goed Sereneti, maar die samenstelling van modder en speeksel is aardig bedacht maar geloof ik niet.
Niet de modder, maar de Man achter de modder.(als Elbert al schreef)
Trouwens Jezus eiste geen geloof maar zocht het wel onder de mensen, maar dat zul jij ook wel bedoelen.
Verders zeg ik tegen alle mensen die hun vertrouwen zetten op steentjes: Probeer de Rots allertijden eens!
Een betere Steen is er niet. :lol:
Laatst gewijzigd door peter77 op 07 mar 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”