Studie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Studie...

Berichtdoor Johanne » 02 mar 2006 17:40

Wat voor studie doe je?
Muziekwetenschap, Universiteit van Utrecht, 3ejaars
(officieel ook nog theologie, maar heb daar al een tijdje geen vakken meer gevolgd.)
Wil je ermee verder?
Ik wil sowieso zeker te weten mn studie afmaken.. Ik heb weer hoop gekregen dat ik voor de zomervakantie mn bachelor nog kan halen (moet de onderwijs/examencommissie alleen nog wel even besluiten dat ik bepaalde vakken als academisch context vak mag laten gelden, anders heb ik een probleem heheh)
Als het allemaal goedkomt wil ik na de zomervakantie de master Muziekwetenschap gaan volgen.. of ik er daarna mee verder kan en wil, zie ik dan wel.. Er is namelijk volgens mij niet superveel werk mee te vinden, maar ik ga zeker proberen er een baan mee te vinden.. al zou het alleen maar zijn om een andere studie mee te bekostigen (of theologie afmaken, of een compleet andere studie.. dat weet ik nog niet precies)
Is het mee- of tegengevallen?
Ik ben van plan mn opleiding af te maken.. dus in dat opzicht valt het mee.. Er zitten erg leuke vakken tussen (dan weet ik ineens weer waarom ik die opleiding gekozen heb) maar er zijn ook echt vreselijke vakken bij..
Qua werkdruk etc. is het me de eerste 2 jaar erg meegevallen.. met bijna niks doen, waren toch alle vakken te halen.. Alleen merk ik nu wel dat ik iets meer moet gaan doen.. dat komt dan ook vooral doordat ik nu voornamelijk werkgroepen en casestudies volg.. en daarbij zijn er vaak andere mensen ook afhankelijk van mijn prestaties, dus dan moet je wel...
Is het wat je verwachtte?
Ik moet zeggen dat ik weinig verwachtingen had voordat ik aan deze opleiding begon.. ik heb eigenlijk zomaar iets gekozen toendertijd...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mar 2006 17:48

Wat voor studie doe je?
BBL verpleegkundige niv 4 in de psychiatrie

Wil je ermee verder?
Ja, dat ene jaartje kan er ook nog wel bij :wink:

Is het mee- of tegengevallen? en is het wat je verwachtte?
Het is erg meegevallen, het is een hele makkelijke opleiding terwijl iedereen tegen mij zei dat het erg moeilijk was...
Het is echt iets voor mij, gezellig werken in huiselijke kring met af en toe agressie (ligt aan de soort afdeling) wat het werken weer wat spannend maakt. En weinig naar school, veel mogelijkheden, alleen sommige klasgenoten zijn niet zo leuk, maar die zie ik toch weinig :P

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 02 mar 2006 23:28

Wat voor studie doe je?
Ik volg de opleiding HBO Accountancy (boekhouder) aan het Windesheim in Zwolle, eerste jaars
Wil je ermee verder?
Ik ga denk ik wel verder met deze opleiding, of als ik mn propedeuse gehaalt heb naar de universiteit
Het viel me wel redelijk mee, maar ik moet tog wel veel meer doen dan op de Havo :(
Het is wel wat ik verwachte, maar ik dacht dat ik iets minder engels had

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2006 19:33

hermanmulder schreef:Wat voor studie doe je?
Ik volg de opleiding HBO Accountancy (boekhouder) aan het Windesheim in Zwolle, eerste jaars
Wil je ermee verder?
Ik ga denk ik wel verder met deze opleiding, of als ik mn propedeuse gehaalt heb naar de universiteit
Het viel me wel redelijk mee, maar ik moet tog wel veel meer doen dan op de Havo :(
Het is wel wat ik verwachte, maar ik dacht dat ik iets minder engels had

Misschien ook handig om iets aan je Nederlandse spelling te doen? :?:

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 03 mar 2006 22:46

Jannoek schreef:En eigenlijk, heel eigenlijk, wil ik ook nog een minor Nederlandse taal gaan doen. Maar denk niet dat dat helemaal bij in m'n bachelor gaat passen ;). Wie weet daarna nog!
Gewoon doen. Of anders als extra vak. Nederlands heeft niet echt een denderend hoog niveau, weinig contacturen, en niet zo'n grote studielast. Alleen bij literatuurvakken moet je veel lezen, maar dat kan vaak tussen de bedrijven door.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 mar 2006 23:01

een jaar even niks, naast het werk dan.
eigenlijk verveel ik me nu, en heb ik het gevoel dat ik em tijd dan niet nuttig ga besteden.

Heb me deels daarom ook maar weer ingeschreven bij Informatica deeltijd, Hanze Groningen. na de zomer weer actief bezig :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mar 2006 01:40

hermanmulder schreef:Het viel me wel redelijk mee, maar ik moet tog wel veel meer doen dan op de Havo :(

Dat is waarschijnlijk een typisch HBO-verschijnsel dan. Ik had na het VWO zoiets van: oh, nu zit ik op de universiteit, nu gaat het Grote Werk gebeuren. Maar nee, het niveau was niet opeens veel hoger en de werkdruk zelfs een stuk lager. (Maar het is wel veel leuker omdat je op een meer abstracte en intellectuele manier bezig bent ipv stompzinnige opdrachtjes te maken en dingen in je hoofd te stampen.)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2006 10:42

Aragorn schreef:
hermanmulder schreef:Het viel me wel redelijk mee, maar ik moet tog wel veel meer doen dan op de Havo :(

Dat is waarschijnlijk een typisch HBO-verschijnsel dan. Ik had na het VWO zoiets van: oh, nu zit ik op de universiteit, nu gaat het Grote Werk gebeuren. Maar nee, het niveau was niet opeens veel hoger en de werkdruk zelfs een stuk lager. (Maar het is wel veel leuker omdat je op een meer abstracte en intellectuele manier bezig bent ipv stompzinnige opdrachtjes te maken en dingen in je hoofd te stampen.)

Nou bij mijn opleiding was dat wel anders. De eerste week was zo overweldigend dat er al twee meisjes stopten, terwijl we met 21 studenten begonnen waren. Er zijn er 8 die hun bachelor gehaald hebben of bijna halen en eentje is na z'n bachelor gestopt. Het jaar na mij begonnen ze ook met 20 ofzo, er zijn er nog 3 over die met hun master bezig zijn... Ik heb trouwens nooit spijt gehad van deze keuze. De frustratie als je vastloopt is groter dan op de middelbare school, maar de kick als je iets bewezen hebt is ook groter. En als je verder gaat in het onderzoek gaan die toppen nog verder uit elkaar liggen ;)

Weet je, het aantal uren dat je eraan kwijt bent is minder dan op de middelbare school, maar ze zijn wel veel intensiever. (nu loop ik wel full-time stage)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 04 mar 2006 11:04

ach dat mensen stoppen vind ik niet zo veelzeggend.
ik begon dit jaar met 27 mensen in mijn werkgroep, inmiddels (half jaar later) zijn we nog met z'n 11en over. zal aan de opleiding liggen misschien, er wordt van uit gegaan dat 40% stopt na het eerste jaar.

qua niveau-verschil. havo-hbo heb ik goed doorstaan, je gaat op een andere manier denken maar niveau is goed te doen.
hbo-universiteit: qua niveau is die overstap ook goed te doen. alleen vind ik wel dat je op de uni een stuk volwassener wordt benaderd, verder is de organisatie een stuk professioneler. moet zeggen dat ik universitair onderwijs leuker vind dan de hbo-projecten die achteraf niets voorstelden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mar 2006 15:47

Lalage schreef:
Aragorn schreef:

Nou bij mijn opleiding was dat wel anders. De eerste week was zo overweldigend dat er al twee meisjes stopten, terwijl we met 21 studenten begonnen waren. Er zijn er 8 die hun bachelor gehaald hebben of bijna halen en eentje is na z'n bachelor gestopt. Het jaar na mij begonnen ze ook met 20 ofzo, er zijn er nog 3 over die met hun master bezig zijn... Ik heb trouwens nooit spijt gehad van deze keuze. De frustratie als je vastloopt is groter dan op de middelbare school, maar de kick als je iets bewezen hebt is ook groter. En als je verder gaat in het onderzoek gaan die toppen nog verder uit elkaar liggen ;)

Weet je, het aantal uren dat je eraan kwijt bent is minder dan op de middelbare school, maar ze zijn wel veel intensiever. (nu loop ik wel full-time stage)

Maar nu heb jij het over onderzoek doen enzo toch? Dat geldt volgens mij namelijk niet zo erg voor het onderwijs in de eerste twee jaar, alhoewel het inderdaad wel per studie verschilt. Er zijn intensievere en moeilijkere opleidingen dan de mijne.

Het is ook waar dat de tijd dat je ermee bezig bent intensiever is. Op de middelbare school hang je meestal vooral een beetje je tijd uit.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 mar 2006 15:57

Het is ook waar dat de tijd dat je ermee bezig bent intensiever is. Op de middelbare school hang je meestal vooral een beetje je tijd uit.

Ja, dat is niet veel meer dan een beetje algemene ontwikkeling en vaak ook weinig aan. Je vervolgopleiding is veel leuker omdat je je dan op iets richt wat je ook écht leuk vind (meestal).

Tegenwoordig is het leerstelsel zó, dat je op de middelbare school al heel beroepsgericht bezig bent. Veel stage enzo. Jammer genoeg ben ik die tijd net misgelopen.
Ik zat bij de laatste lichting van de MAVO in het examenjaar. Slagen was dus een must, anders had je feitelijk een probleem :P

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2006 16:58

Aragorn schreef:
Lalage schreef:
Aragorn schreef:

Maar nu heb jij het over onderzoek doen enzo toch? Dat geldt volgens mij namelijk niet zo erg voor het onderwijs in de eerste twee jaar, alhoewel het inderdaad wel per studie verschilt. Er zijn intensievere en moeilijkere opleidingen dan de mijne.

Ik heb het over mijn hele studie. In het eerste jaar moesten we ook al dingen bewijzen. Krijg je ineens college algebra, echt heel abstract was dat, van een verstrooide professor. Daar was geen touw aan vast te knopen. Pas op het tentamen ontdekte ik dat het een leuk vak was ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 mar 2006 16:00

Wat voor studie doe je?
Journalistiek, 2e jaar in Ede. Officieel hoeft het pas begin jaar 3, maar mijn keuze voor de richting Radio en TV is gemaakt. Vanaf april ga ik twee maanden stage lopen in Amsterdam, bij Merhaba TV.

Wil je ermee verder?
Zeker! Wat ik er ná mijn studie precies mee wil gaan doen weet ik nog niet. Dat kan zoveel kanten op, dat laat ik nog maar open.

Mee. Leuke mensen, goede sfeer, toffe opleiding, veel geleerd en gedaan en hard werken. Eigenlijk wel een beetje wat ik er van had verwacht hoor :wink:

ja dus !
pobody's nerfect

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 06 mar 2006 16:58

Wat voor studie doe je?
pabo in Gouda 1e jaars
Wil je ermee verder?
jaha, het is gewoon super leuk
mee natuurlijk
ja, het is eigenlijk nog wel socialer dan ik verwachtte

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 06 mar 2006 18:45

[/quote]
Misschien ook handig om iets aan je Nederlandse spelling te doen? :?:[/quote]

Als het niet officieel is dan is mn schrijftaal niet om over naar huis te schrijven.

Terug naar “Archief”