Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 28 feb 2006 13:30

Marnix schreef:Het valt mij op dat zo ongeveer alle ontwikkelingen of medisch gebied geoorloofd lijken in reformatorisch nederland, behalve vaccinatie.
Ik weet dat het een suggestieve cq vervelende stelling kan zijn, hij is echter bedoelt om mensen aan het denken te zetten en niet om te kwetsen.

In sommige reformatorische 'zuilen' is het een traditie om je kinderen niet te laten vaccineren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2006 13:36

En bij sommige heidense volken was het traditie om je kinderen te offeren aan de een of andere godheid.

Ha, eigenlijk ligt dat nog niet eens zo heel ver uit elkaar.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2006 13:44

Die vergelijking gaat niet op daar offeren aan een godheid het bewust doden van je eigen kind is, het gaat te ver om dat te zeggen over het niet vaccineren van kinderen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2006 13:47

Dat is waar ja. Maar als je het hebt over liefde voor God die tegenover liefde voor het kind gesteld wordt zijn er lijnen te trekken.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2006 13:53

Ja inderdaad, God wordt boven het kind gesteld. Dit lijkt me overigens heel normaal voor een echte gelovige. Blijft nog staan dat ik ook in de Bijbel nog nooit iets heb zien staan wat een afwijzing t.o.v. vaccinatie bevat. Veel gelovigen gaan echter wel ineens vaccineren als het gevaar dichterbij komt of ze vaccineren wel hun dieren maar niet hun kinderen. Of ze zijn uit principe geen donor maar ze hebben er niks op tegen zelf iets aan te nemen mocht dat nodig zijn. Kijk dat vind ik dan weer hypocriet! Ik laat me dan ook lekker volspuiten met alles wat ik maar wil :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 feb 2006 14:04

Hmz, ik vind het absoluut niet normaal dat je God boven je kind stelt. De relatie ouder-kind wordt in de bijbel vergeleken met de relatie God-mens. Bedenk dan dat God liefde IS, dus alles uit liefde doet... Dan moet je als ouder dus alles doen uit liefde voor je kind! Ik denk niet dat het Gods bedoeling is om een kind te schaden, om Hem te dienen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2006 14:31

Inderdaad. Zo'n God kan niet bestaan, en als hij wel zou bestaan zou ik nooit in hem willen geloven of naar hem luisteren.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2006 14:47

Ik doelde meer op dat ik het begrijp als een ouder zijn kind niet zou vaccineren omdat het niet van zijn God mag, maar in zo'n God geloof ik inderdaad ook niet :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2006 09:38

Ehm volgens mij missen jullie de clue een beetje. Veel mensen doen het niet omdat ze geloven dat God zonder dat vaccin het kind ook wel kan beschermen tegen ziekten....

Als God het niet wil wordt het kind toch niet ziek... zoiets...

Blijft overigens een slechte manier van redeneren. Ik kan ook wel over de snelweg heen gaan wandelen onder het motto "als ik geschept wordt door een auto moest het toch zo zijn" alsof mijn gedrag geen invloed op de risico's dat me wat overkomt zou hebben :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 01 mar 2006 12:20

Marnix schreef:Ehm volgens mij missen jullie de clue een beetje. Veel mensen doen het niet omdat ze geloven dat God zonder dat vaccin het kind ook wel kan beschermen tegen ziekten....

Als God het niet wil wordt het kind toch niet ziek... zoiets...

Blijft overigens een slechte manier van redeneren. Ik kan ook wel over de snelweg heen gaan wandelen onder het motto "als ik geschept wordt door een auto moest het toch zo zijn" alsof mijn gedrag geen invloed op de risico's dat me wat overkomt zou hebben :)

ik onderschrijf dit!!

God heeft middelen gegeven die we mogen gebruiken!
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mar 2006 14:19

ben het ook met Marnix eens
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 01 mar 2006 16:44

yep.. ik ook
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 mar 2006 00:35

Ik maar deels! :wink:

André

Berichtdoor André » 02 mar 2006 00:50

essieee schreef:Ik maar deels! :wink:
Vertel eens als je wilt welk deel niet?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 mar 2006 12:36

Hmm,
om toch maar een vraag te stellen:

mag of moet je ieder middel tot bescherming van je leven gebruiken?
1 Bijbels voorbeeld: Ezra bedankte de koning van Babel hartelijk, maar nam toch geen soldaten mee op weg naar Israël. Onverantwoord?

Terug naar “Archief”